  • 1. Data: 2009-01-24 23:24:41
    Temat: Dyski twarde SATA2
    Od: "Piotrek" <p...@e...pl>

    Witam,
    Mam zamiar kupić dysk twardy o pojemności od 500 do 1000 MB. Zależy mi na
    tym żeby kupić urządzenie SATA2 z obsługą SATA (zworka). Wydajność nie jest
    najważniejsza, chodzi raczej o bezawaryjność i cichą pracę. Jakie modele
    warto wziąć pod uwagę i czego unikać? Proszę o rzeczowe odpowiedzi.
    Pozdrawiam.

    Piotrek

  • 2. Data: 2009-01-25 02:28:09
    Temat: Re: Dyski twarde SATA2
    Od: Saiko Kila <f...@p...vqrn.arg.cy>

    Proces Piotrek <p...@e...pl> zwrócił błąd:
> [...]
    > najważniejsza, chodzi raczej o bezawaryjność i cichą pracę. Jakie modele
    > warto wziąć pod uwagę i czego unikać? Proszę o rzeczowe odpowiedzi.

    Nie ma w tej chwili bezawaryjnych dysków o wymaganych parametrach, każdy
    ma gdzieś poświęcony swoim problemom kącik w sieci :) Zresztą, w ogóle
    nigdy nie było, bo te pojemności obowiązywały kiedy się o SATA2 nikomu
    nie śniło (ciekawe czy teraz się komuś śni, swoją drogą).

    Mimo tego poleciłbym seagate 7200.11 (500, 750, 1000 GB), przy czym po
    zakupie należy sprawdzić na ich stronie czy nie ma się egzemplarza z
    błędnym firmware, który powoduje utratę danych. W tym wypadku należy
    załadować nowy firmware. Ten seagate ma jeszcze 5 lat gwarancji i jest
    cichy. Wersje 500 i 750 miały rzadziej walnięte oprogramowanie:
    http://seagate.custkb.com/seagate/crm/selfservice/se
    arch.jsp?DocId=207931

    Oprócz tego dobre bywają samsungi F1 i WD z czarnej serii, tej
    nieekologicznej.

    --
    Saiko Kila
    Unregistered Windows User #7.29581131e8

  • 3. Data: 2009-01-25 17:11:43
    Od: Roman Sąsiada <n...@...hate.spam>

    Piotrek wrote:
> [...]
    > najważniejsza, chodzi raczej o bezawaryjność i cichą pracę. Jakie modele
    > warto wziąć pod uwagę i czego unikać? Proszę o rzeczowe odpowiedzi.

    OIDP to Caviary od WD mają takową zworkę.

    --
    Roman Sąsiada
    katoda(znaczek)poczta.onet.pl

  • 4. Data: 2009-01-25 20:48:58
    Od: "doom3" <d...@o...pl>

    Użytkownik "Roman Sąsiada" <n...@...hate.spam> napisał w
    wiadomości news:gli6gb$gcl$1@news.onet.pl...

    > OIDP to Caviary od WD mają takową zworkę.

    to moze ja spytam inaczej: ktore sata2 nie maja zworki ?

    --
    doom3

  • 5. Data: 2009-01-26 19:11:47
    Od: Roman Sąsiada <n...@...hate.spam>

    doom3 wrote:

    > to moze ja spytam inaczej: ktore sata2 nie maja zworki ?

    Na pewno Samsungi F1

  • 6. Data: 2009-01-26 23:42:18
    Od: "doom3" <d...@o...pl>

    Użytkownik "Roman Sąsiada" <n...@...hate.spam> napisał w
    wiadomości news:gll1tl$i7u$1@news.onet.pl...

    > Na pewno Samsungi F1

    Ok, ale zawsze mozesz zmienic programowo:

    "Note: In some rare cases SATA 1.5Gb/s hosts can not establish SATA
    interface connection with SATA 3.0Gb/s devices due to interface
    protocol issues.
    In this case you should switch your drive to SATA 1.5Gb/s speed
    with a software which we are providing via www.samsunghdd.com."

    --
    doom3

  • 7. Data: 2009-01-27 21:56:39
    Od: Roman Sąsiada <n...@...hate.spam>

    doom3 wrote:

    > Ok, ale zawsze mozesz zmienic programowo:

    Tia, ale na forum gdzie przesiaduję sporo ludzi skarżyło się, że albo
    przestawianie nie działa, albo działa, ale nic nie zmienia i dalej są
    problemy np. z kontrolerami SATA1 np na chipsecie VIA.

  • 8. Data: 2009-01-28 09:13:43
    Od: "doom3" <d...@o...pl>

    Użytkownik "Roman Sąsiada" <n...@...hate.spam> napisał w
    wiadomości news:glnvup$f2a$1@news.onet.pl...

    > Tia, ale na forum gdzie przesiaduję sporo ludzi skarżyło się, że albo
    > przestawianie nie działa, albo działa, ale nic nie zmienia i dalej są
    > problemy np. z kontrolerami SATA1 np na chipsecie VIA.

    Czyli jednym slowem, producent dyskow dal ciala ;)

    --
    doom3

  • 9. Data: 2009-01-28 18:32:22
    Od: Roman Sąsiada <n...@...hate.spam>

    doom3 wrote:

    > Czyli jednym slowem, producent dyskow dal ciala ;)

    C'est possible :-)
    Nie rozgryzałem tego tematu, równie dobrze skarżące się osoby używały
    niewłaściwego (np. nie obsługującego serii F1) programu, ale myślę że
    dobrze wiedzieć o takich problemach przed zakupem :)