  • 11. Data: 2009-09-14 20:11:33
    Temat: Re: Dysk do rejestratora ?
    Od: ToMasz <t...@g...pl>

    games pisze:
> [...]
    2 kamery, od 8 lipca srednio 6h/24h jakość - maks na co pozwala
    rejestrator, materiał zajmuje jakies 120gb. Weżcie jednak pod uwage, ze
    tam jest jakiś smieszny filesystem, i jeszcze śmieszniejszy zapis plików.
    dysk dałem normalny wyjęty z kompa ( akurat ze złączem sata poj 320gb.)
    i narazie nic złego sie nie dzieje. tyle ze 3 miesiace to zaden czas dla
    dysku, pogadamy za 2 lata..

    ToMasz

    PS kamery z doświetlaczem IR są ostro atakowane przez ćmy. Niestety ruch
    człowieka "widzianego "z 5 metrów jest traktowany tak samo jak ćma
    kamikadze. latem nocnych "nalotów " na kamere było wiecej, teraz jakoś
    ustały...

  • 12. Data: 2009-09-14 20:52:16
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "ToMasz" napisał:
    > PS kamery z doświetlaczem IR są ostro atakowane przez ćmy. Niestety ruch
    > człowieka "widzianego "z 5 metrów jest traktowany tak samo jak ćma
    > kamikadze. latem nocnych "nalotów " na kamere było wiecej,

    co tam ćmy:O)
    kamery w pokojach, w kuchni, pod łóżkiem, za lustrem, w kiblu i jeszcze ze
    10 po kontach i wszystko w jakości full HD i żaden dysk tego nie
    przetrzyma!:O)

  • 13. Data: 2009-09-15 05:13:48
    Od: "ChOpLaCz" <c...@o...pl>

    A M E N

    pozdr

  • 14. Data: 2009-09-15 06:42:27
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Mon, 14 Sep 2009 18:58:37 +0200, Diverek
    <U...@o...pl-TO-TEZ> wrote:

    >Później przyjdź po 3-4 miesiącach i powiedz, że dla dysku monitoring to
    >pikuś... I nie pisz, że to przykład ekstremalny, bo takie rejestratory w
    >ten sposób pracujące to już dzisiaj w zasadzie standard.

    Dokładnie to samo chciałem napisać ;-) Choć pomijam systemy
    ekstremalne typu rejestratory Komendy Stołecznej Policji gdzie jest
    prowadzony ciągły zapis, odczyt, przesył i wszelkei inne rzeczy z
    ponad 600 kamer. Zapis na 60 dni plus dłuzej wybrane fragmenty. Fajny
    storage mają - oglądąłem ich system jak był mniejszy jakieś 3 lata
    temu. Fajna serwerownia. ;-)

    Zdrówko

  • 15. Data: 2009-09-15 06:54:19
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Mon, 14 Sep 2009 20:19:23 +0200, games <g...@g...home.pl> wrote:

    >Wybacz ale skladalem kiedys super wypasiony sprzet do obrobki
    >nieliniowej na karcie MiroDC30 uzywanej zreszta przez osrodki
    >Telewizyjne do obrobki materialow i to byl wypas z super dyskami Diamond
    >Max ktore w tamtym czasie byly najszybsze a takich wymagala karta. Obraz
    >to SVHS z kamery SONY DV.

    Czyli masz jakieś pojęcie o pracy sytemów do montażu/edycji wideo a
    nei o systemach monitoringu. To całkiem inen rzeczy. Tak jak bolid
    wyścigowy i TIR. Oba są samochodami, oba jeżdżą ale mają cłąkiem inną
    budowę, inne wymogi i do innego celu są stosowane. To ze nei masz
    pojęcia o systameahc monitoriungu potwierdza właśnei to co napisałeś.
    Bo system monitoringu to nie super szybkie dyski którcyh wymagają
    systemy montażu wideo.

    > Dzis kazda kamera do monitoringu zapodaje obraz w MPEG4 i jak dodasz
    >do tego detekcje to bele jaki dysk daje rade.

    Nie każda. Część kamer monitoringu to nadal rozwiązania analogowe.
    Nawet o tym nie wiesz bo nie miałeś z tym do czynienia. Poza tym
    detekcji ruchu się nie dodaje. Ona może być. Zresztą na poziomie albo
    kamery albo rejestratora/sterownika.

    >Ten system o ktorym pisalem to 4 kamery analogowe monochromatyczne
    >rozdzielczosc PAL, do tego program z firmy Delta poznan i jakas karta
    >FlyVideo. DYsk daje rade do miesiaca pozniej nadpisuje ale to wystarczy
    > na takich co nie placa za benzyne.

    Czyli system robiony "budżetowo" częsciowo z elementów do tego nei
    przeznaczonych. Karta FlyVideo to zapewne karta z wejściem TV - ona
    raczej nei nagrywa full sygnału oddzielnie z każdej z tych kamer.
    Czyli strumień wideo na dzień dobrry jest 4 razy mniejszy ale i
    znacznie traci na jakości. Zapis zapene typu 1 klatka na 1-2s - do
    zidentyfikowania niepłacącego klienta starczy. A "rejestrator" to
    zapewne komputer a nie jakiś rejestrator sprzętowy o bardziej
    zaawansowanych funkcjach typu np. streaming obrazu via internet w inne
    miejsce. W takich dość specyficznych warunkach to starcza - jednak tam
    gdzie ma być stały monitoring odpowiedneij jakości to nie starcza.

    Zdrówko

  • 16. Data: 2009-09-15 06:54:43
    Od: diverek <d...@o...pl>

    Maciek "Babcia" Dobosz pisze:

> [...]
    > ponad 600 kamer. Zapis na 60 dni plus dłuzej wybrane fragmenty. Fajny
    > storage mają - oglądąłem ich system jak był mniejszy jakieś 3 lata

    Takie rzeczy też robimy, w zasadzie ostatnio tylko takie systemy, ale to
    już leci na wielkich macierzach SCSI, albo innych wynalazkach.

    --
    Pozdrowienia,
    Tom

  • 17. Data: 2009-09-15 06:58:14
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Mon, 14 Sep 2009 22:11:33 +0200, ToMasz <t...@g...pl>
    wrote:

    >2 kamery, od 8 lipca srednio 6h/24h jakość - maks na co pozwala
    >rejestrator, materiał zajmuje jakies 120gb. Weżcie jednak pod uwage, ze

    A jak drogi rejestrator? ;-) Rejestruje więcej niż 25 kl/s sumarycznie
    ze wszystkich kamer?

> [...]
    >człowieka "widzianego "z 5 metrów jest traktowany tak samo jak ćma
    >kamikadze. latem nocnych "nalotów " na kamere było wiecej, teraz jakoś

    Hmmm. To dość specyficzne masz te podświetlacze - muszą być na granicy
    światła widzialnego. Jeśli możesz zastosuj oddzielne podświetlanie -
    jak ćmy nadal będą atakowac to unikniesz tego że będą robić to na
    kamerę.

    Zdrówko

  • 18. Data: 2009-09-15 07:29:25
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Tue, 15 Sep 2009 08:54:43 +0200, diverek <d...@o...pl> wrote:

    >Takie rzeczy też robimy, w zasadzie ostatnio tylko takie systemy, ale to
    >już leci na wielkich macierzach SCSI, albo innych wynalazkach.

    SCSI? A nie na SATA/SAS? Pytam się z ciekawości bo ja zasadniczo nie
    potrzebuję/potrzebowałem systemów większych niż 12-16 kamer z
    rejestraja rzędu 10-15 dni a w takich neiwielkich systemach nadal
    dyski PATA głównie mam bo nawet prosta macierz nie była koeniczna.
    Systemy nie na tyle krytyczne by musiały byc jakoś specjalnie
    zabezpieczone - raczej do bieżącego nadzoru a nei rejestracji danych.
    Rejestracja raczej jako wartośc dodana.

    Zdrówko

  • 19. Data: 2009-09-15 08:22:11
    Od: diverek <d...@o...pl>

    Maciek "Babcia" Dobosz pisze:

    > SCSI? A nie na SATA/SAS?

    Użyłem pewnego skrótu myślowego odnośnie jako takich macierzy dyskowych,
    np. iSCSI RAID. Nie rozwinę tematu bo i grupa nie ta i nie chcę tutaj
    być o jakąś reklamę posądzany :) Jak chcesz się dowiedzieć więcej to ta
    informacja już Ci wystarczy ;)

    --
    Pozdrowienia,
    Tom

  • 20. Data: 2009-09-15 08:30:08
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Mon, 14 Sep 2009 16:23:59 +0200, ąćęłńóśźż <u...@w...eu> wrote:

    >Nic poza tym, co podałem nie znalazłem w instrukcji.
    >Tajłan ;-)
    >A dystrybutor to chce Ci sprzedać co ma na półce, najdroższego katalogowo, z
    zamazanym napisem producenta i swoją naklejką i 50%
    >marży, przy czym wszystkie warunki muszą być spełnione łącznie ;-)

    To kiepskiego masz dystrybutora. Nie sądzę by drukowął dodatkowo
    instrukcję, pisał soft do obłsugi/sterowania a dodatkowo bujał się z
    serwisem czy supportem w razie jakichś kłopotów np. przy instalacji.
    Może zmień dystrybutora?

    Zdrówko