  • 1. Data: 2014-04-24 21:48:11
    Temat: Dysk U160 SCSI - jaki kontroler?
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    Witam

    Tak kopię i tych wersji SCSI jak mrówków.
    Potrzebuję podpiąć dysk Seagate ST318305LC U160 80pin do PC'ta i
    przegrać dane (być może jakimś linuksem CD-Live).
    Ktoś może pomóc w doborze dostępnego na ten przykład na aledrogo
    kontrolera? AcceleRaid 160 będzie współpracował?

    Irokez

  • 2. Data: 2014-04-24 21:57:58
    Temat: Re: Dysk U160 SCSI - jaki kontroler?
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Thu, 24 Apr 2014 21:48:11 +0200, Irokez wrote:

> [...]
    > Ktoś może pomóc w doborze dostępnego na ten przykład na aledrogo
    > kontrolera? AcceleRaid 160 będzie współpracował?

    Przede wszystkim potrzebujesz przejściówki 80->68 pin. Potem w zasadzie
    dowolny kontroler, ale ze względu na kompatybilność polecam jednak
    Adapteca. Wystarczy jakikolwiek ze złączem Wide, ale jeśli ma to
    działać w miarę szybko to przynajmniej jakiś 19160/29160 itp.

    Tomek

  • 3. Data: 2014-04-24 22:22:52
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2014-04-24 21:57, Tomasz Stiller pisze:

> [...]
    > Adapteca. Wystarczy jakikolwiek ze złączem Wide, ale jeśli ma to
    > działać w miarę szybko to przynajmniej jakiś 19160/29160 itp.

    Ma to tylko przerzucić dane z dysku z systemem plików XFS (System IRIX).
    Potem kontroler pójdzie do szuflady.
    Dzięki, poszukam, nawet niedrogo coś widzę na aledrogo.

    Irokez

  • 4. Data: 2014-04-24 22:55:51
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Thu, 24 Apr 2014 22:22:52 +0200, Irokez wrote:

    > Ma to tylko przerzucić dane z dysku z systemem plików XFS (System IRIX).
    > Potem kontroler pójdzie do szuflady.
    > Dzięki, poszukam, nawet niedrogo coś widzę na aledrogo.

    Te starsze, wolne widzę że są w cenie. W takim razie polecam coś takiego:
    http://allegro.pl/kontroler-scsi-adaptec-asc-39160-i
    4178716747.html
    Do tego przejściówka i kabel oczywiście :)

    Tomek

  • 5. Data: 2014-04-25 18:34:35
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2014-04-24 22:55, Tomasz Stiller pisze:
> [...]
    > http://allegro.pl/kontroler-scsi-adaptec-asc-39160-i
    4178716747.html Do
    > tego przejściówka i kabel oczywiście :) Tomek

    Dzięki.

    Dorwałem Adapteca 39160. Do tego przejściówka.
    Mam pytanie bo znaleźć nie mogę.
    Na przejściówce jest wpięty w złącze "9 LINES TERMINATOR" moduł z
    tranzystorem i kondensatorami (pewnie źródełko prądowe?).
    Ma tak być? Kiedy się używa tego modułu? Kiedy ma go nie być?
    Bo reszta jumperów to jest opisana w internecie.

    Irokez

  • 6. Data: 2014-04-25 23:15:56
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Fri, 25 Apr 2014 18:34:35 +0200, Irokez wrote:

> [...]
    > Ma tak być? Kiedy się używa tego modułu? Kiedy ma go nie być?
    > Bo reszta jumperów to jest opisana w internecie.

    Terminator używasz zawsze na ostatnim urządzeniu na taśmie. Po stronie
    kontrolera terminator jest automatyczny, po stronie urządzeń zazwyczaj na
    taśmie - albo na przejściówce jak u Ciebie. Pytanie jaką masz taśmę?
    Jeśli z terminatorem, to wyłącz ten na przejściówce, bo tego na taśmie
    dezaktywować się nie da (czasami jest odpinany). Jeśli bez, to z
    oczywistych względów używasz tego co masz :)

    Tomek

  • 7. Data: 2014-04-26 09:14:50
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2014-04-25 23:15, Tomasz Stiller pisze:
> [...]
    > dezaktywować się nie da (czasami jest odpinany). Jeśli bez, to z
    > oczywistych względów używasz tego co masz :)

    Taśma z dwiema wtyczkami 68pin. Taka do połączenia 1 do 1.
    Terminatory jak widzę mają takie większe taśmy magistralne gdzie można
    więcej dysków podłączyć.
    No to zostaje wpięty.

    --
    Irokez

  • 8. Data: 2014-04-26 17:19:19
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Sat, 26 Apr 2014 09:14:50 +0200, Irokez wrote:

    > Taśma z dwiema wtyczkami 68pin. Taka do połączenia 1 do 1.
    > Terminatory jak widzę mają takie większe taśmy magistralne gdzie można
    > więcej dysków podłączyć.
    > No to zostaje wpięty.

    W takim razie pewnie masz taśmę do podłączenia jakiegoś większego
    backplane. One zazwyczaj są też króciutkie. Powiedzmy do 50cm.

    Tomek

  • 9. Data: 2014-04-27 15:30:22
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2014-04-26 17:19, Tomasz Stiller pisze:

    > W takim razie pewnie masz taśmę do podłączenia jakiegoś większego
    > backplane. One zazwyczaj są też króciutkie. Powiedzmy do 50cm.

    Ano taki "krótki".
    Compaq 166298-038 Male 68 pin to Male 68 pin Internal SCSI Cable

    No cóż. Wszystko działa tylko dysku nie widzi. Ale nie tylko karta ale
    też i serwer graficzny więc padł jednak dysk.

    Pozdrawiam.

    --
    Irokez

  • 10. Data: 2014-04-27 19:31:50
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Sun, 27 Apr 2014 15:30:22 +0200, Irokez wrote:

    > Ano taki "krótki".
    > Compaq 166298-038 Male 68 pin to Male 68 pin Internal SCSI Cable
    >
    > No cóż. Wszystko działa tylko dysku nie widzi. Ale nie tylko karta ale
    > też i serwer graficzny więc padł jednak dysk.

    Dysk się w ogóle budzi? Silnik kręci?

    Tomek