  • 1. Data: 2013-01-31 12:04:55
    Temat: Dysk SATA - S.M.A.R.T.
    Od: DooMiniK <b...@p...pl>

    Witam,
    Czy "na żółto" odczyt ze SMART to już bardzo źle?
    http://s3.postimage.org/u9xerbx8z/Capture.png

    Czy to już poważne ostrzeżenie, dysk lepiej wymienić?

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(at)post(dot)peel

  • 2. Data: 2013-01-31 12:12:31
    Temat: Re: Dysk SATA - S.M.A.R.T.
    Od: "h.w.d.p." <h...@i...yfd>

    W dniu 2013-01-31 12:04, DooMiniK pisze:
    > Witam,
    > Czy "na żółto" odczyt ze SMART to już bardzo źle?
    > http://s3.postimage.org/u9xerbx8z/Capture.png
    >
    > Czy to już poważne ostrzeżenie, dysk lepiej wymienić?

    tak

  • 3. Data: 2013-01-31 12:32:29
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2013-01-31 12:12, h.w.d.p. wrote:

    > tak

    A moim zdaniem nie. To jest tylko jeden sektor, z powodzeniem
    realokowany. Poza tym bledow innych niepokojacych tu nie widac.
    Wiec owszem, jest jakies ryzyko ze nosnik zaczyna sie sypac
    ale rownie dobrze to mogl byc jakis skok napiecia, albo
    efekt wstrzasu. Dysk sadzac po czasie pracy jakis strasznie
    wymeczony nie jest.

    Mozna zatem obserwowac dalsza tendencje, posiadanie kopii danych
    jest wskazane jak zawsze (ale to i przy SSD ;), a jak sie bardzo
    uprzec to mozna zrobic pelny skan za pomoca WinDLG i zobaczyc czy
    cos wykryje albo czy sie zrobia kolejne bledy. Oczywiscie najlepiej
    jest przeleciec dysk za pomoca MHDD, wraz z zerowaniem i remapowaniem.
    Wowczas bedzie widac czy blad znikl, jakie czasy odpowiedzi daja
    sektory i bedzie ogolne pojecie na temat jakosci nosnika.

    Na wszelki wypadek dodam ze zerowanie dysku = oczywiscie koniecznosc
    przywrocenia jego zawartosci z backupu.

    --

    memento lorem ipsum

  • 4. Data: 2013-01-31 12:35:53
    Od: DooMiniK <b...@p...pl>

    On 31/01/2013 11:32, elmer radi radisson wrote:> On 2013-01-31 12:12,
    h.w.d.p. wrote:

    > A moim zdaniem nie. To jest tylko jeden sektor, z powodzeniem
    > realokowany. Poza tym bledow innych niepokojacych tu nie widac.

    No właśnie tak mi się wydawało i to chyba funkcja dysku twardego,
    aby sobie z tym poradził.

    > Wiec owszem, jest jakies ryzyko ze nosnik zaczyna sie sypac
    > ale rownie dobrze to mogl byc jakis skok napiecia, albo
    > efekt wstrzasu. Dysk sadzac po czasie pracy jakis strasznie
    > wymeczony nie jest.

    Zasadziłem kopa w komputer, nie mocno.

> [...]
    > sektory i bedzie ogolne pojecie na temat jakosci nosnika.
    >
    > Na wszelki wypadek dodam ze zerowanie dysku = oczywiscie koniecznosc

    Robiłem takie testy, nie ma żadnych problemów. Robiłem też test
    prędkości na całej fizycznej powierzchni, nie ma jakiegoś "piku w dół"
    na wykresach. Dla pewności pewnie zmienię ten dysk...

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(at)post(dot)peel

  • 5. Data: 2013-01-31 12:44:07
    Od: "h.w.d.p." <h...@i...yfd>

    W dniu 2013-01-31 12:35, DooMiniK pisze:

    > No właśnie tak mi się wydawało i to chyba funkcja dysku twardego,
    > aby sobie z tym poradził.

    zazwyczaj jak poleci jeden to zaraz leca nastepne. zrobisz jak uwazasz.
    kup ssd :>

  • 6. Data: 2013-01-31 15:02:00
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2013-01-31 12:35, DooMiniK wrote:

    > Robiłem takie testy, nie ma żadnych problemów. Robiłem też test
    > prędkości na całej fizycznej powierzchni, nie ma jakiegoś "piku w dół"
    > na wykresach. Dla pewności pewnie zmienię ten dysk...

    To po zmianie zrob mu zero/remap w MHDD i ponow skanowanie.
    Mozliwe ze ten sektor w ogole zniknie i problem sie w tym
    miejscu nie powtorzy. To potwierdzi raczej, ze problem nie
    byl wina nosnika, tylko wynikal z innych przyczyn.

    --

    memento lorem ipsum

  • 7. Data: 2013-01-31 15:02:44
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    "zniknie" z listy wadliwych oczywiscie.

    --

    memento lorem ipsum

  • 8. Data: 2013-01-31 15:08:00
    Od: DooMiniK <b...@p...pl>

    Który soft dokładnie używasz? (http://hddguru.com/software/).

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(at)post(dot)peel

  • 9. Data: 2013-01-31 15:21:35
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2013-01-31 15:08, DooMiniK wrote:

    > Który soft dokładnie używasz? (http://hddguru.com/software/).

    najlepiej uzyc http://hddguru.com/software/2005.10.02-MHDD/

    http://hddguru.com/software/2006.01.22-HDDScan/ tez lubie, ale to tak
    raczej pogladowo. Wiadomo, dokladna diagnostyke robi sie offline,
    a nie spod Windows ;).

    --

    memento lorem ipsum

  • 10. Data: 2013-01-31 15:29:08
    Od: Tomasz Jasiński <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Thu, 31 Jan 2013 11:35:53 +0000
    doszła do mnie wiadomość <510a5718$1@news.home.net.pl>
    od DooMiniK <b...@p...pl> :

    >Zasadziłem kopa w komputer, nie mocno.

    Ściągamy http://www.cdrinfo.pl/download/7273182135 i rozpakowujemy.
    Odpalamy Victorię i wybieramy do testów nasz dysk.
    Wybieramy opcję skanowania w trybie read only.
    Po uruchomieniu skanowania obserwujemy mapę testowanych klastrów.
    Pukamy w komputer, niezbyt mocno, jak w drzwi czyjegoś mieszkania.
    Obserwujemy wyniki pukania na mapie klastrów i cieszymy się jak
    dziecko.

    :)
    --
    http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpa