  • 1. Data: 2010-01-11 21:18:12
    Temat: Dyferencjał w Seiczento
    Od: nalesnik <m...@o...o2.o2.o2.pl>

    Witam,
    czy to normalne, że auto kręci tylko jednym kołem i nie jest w stanie ruszyć z
    3centymetrowej
    warstewki śniegu? (Taki urok seiczentowych dyferencjałów?)

    --
    pozdr
    nalesnik

  • 2. Data: 2010-01-11 21:51:53
    Temat: Re: Dyferencjał w Seiczento
    Od: "Raf :-)" <r...@N...gazeta.pl>

    Dnia Mon, 11 Jan 2010 21:18:12 +0100, nalesnik napisał(a):

    > Witam,
    > czy to normalne, że auto kręci tylko jednym kołem i nie jest w stanie ruszyć z
    3centymetrowej
    > warstewki śniegu? (Taki urok seiczentowych dyferencjałów?)

    Tak, normalne. Do tego służy mechanizm różnicowy (dyferencjał) - żeby auto
    kręciło jednym kołem bardziej, w skrajnym przypadku - wyłącznie.

    Gdyby nie kręciło, świadczyłoby to albo o awarii, albo o tym, że z powodu
    nadmiernych opadów śniegu nie zauważyłeś, że stoisz przed Ładą Nivą z
    uruchomioną blokadą mechanizmu różnicowego zamast przed swoim seicento.

    Raf :-)

  • 3. Data: 2010-01-11 22:09:31
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    nalesnik pisze:
    > Witam,
    > czy to normalne, że auto kręci tylko jednym kołem i nie jest w stanie ruszyć z
    3centymetrowej
    > warstewki śniegu? (Taki urok seiczentowych dyferencjałów?)

    Jest to urok po prostu dyferencjałów, niezależnie od marki samochodu.
    Ewentualnie problem może być spowodowany przez przyblokowany hamulec w
    jednym z kół.

    Jak nie chcesz żeby się tak robiło, to trzeba zamontować szperę. I tu
    zaleta Seicento, bo szpera będzie w porównaniu z innymi autami prawie za
    darmo.

    Jest jeszcze tzw. "chomik szpera", polegająca na nasypaniu do
    dyferencjału zakupionych w sklepie zoologicznym trocin dla chomika.
    Działa słabo, żyje krótko, ale ponoć zdarzało się, że po uszkodzeniu
    prawdziwej szpery zawodnicy ratowali się organizując szybko seryjny
    dyferencjał i sypiąc trociny.

  • 4. Data: 2010-01-11 22:11:01
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 11 Jan 2010 21:18:12 +0100, nalesnik wrote:
    >czy to normalne, że auto kręci tylko jednym kołem i nie jest w stanie ruszyć z
    3centymetrowej
    >warstewki śniegu? (Taki urok seiczentowych dyferencjałów?)

    to jest urok dyferencjalu w ogole.
    Dopiero specjalne konstrukcje lepiej dzialaja.

    Dobre opony tansze niz dobry dyfer :-)

    J.

  • 5. Data: 2010-01-12 18:25:34
    Od: nalesnik <m...@o...o2.o2.o2.pl>

    W dniu 11.01.2010 22:11, J.F. pisze:
    > to jest urok dyferencjalu w ogole.
    > Dopiero specjalne konstrukcje lepiej dzialaja.
    >
    > Dobre opony tansze niz dobry dyfer :-)

    No to w civic'u (5gen) mam zjebany dyfer,
    bo w śniegu do połowy drzwi (no doobra koloryzuje trochę, do 1/4 wysokości) civic
    radzi sobie bez
    problemu. A nie podejrzewał bym go o posiadanie torsena.

    --
    pozdr
    nalesnik

  • 6. Data: 2010-01-12 22:29:36
    Od: hamberg <r...@g...com>

    szczegolnie na lodzie.... ;P

  • 7. Data: 2010-01-12 23:54:29
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 12 Jan 2010 18:25:34 +0100, nalesnik wrote:

    >No to w civic'u (5gen) mam zjebany dyfer,
    >bo w śniegu do połowy drzwi (no doobra koloryzuje trochę, do 1/4 wysokości) civic
    radzi sobie bez
    >problemu. A nie podejrzewał bym go o posiadanie torsena.

    A moze masz TCS/ASR/ESP

    J.