  • 1. Data: 2024-10-21 14:39:20
    Temat: Drukowanie bezprzewodowe - jaki interface ?
    Od: universi <u...@i...pl>

    Mam drukarkę która ma dwa gniazda: USB i RJ-45 (sieć Ethernnet).
    Chciałbym kupić jakiś interface żeby móc drukować bezprzewodowo, w
    związku z czym mam 2 pytania:

    1. Czy istnieją takie interfacy ?
    2. Co by lepiej kupić, na co zwrócić uwagę żeby to funkcjonowało ?

  • 2. Data: 2024-10-21 15:21:45
    Temat: Re: Drukowanie bezprzewodowe - jaki interface ?
    Od: RadosławF <r...@o...pl>

    W dniu 21.10.2024 o 14:39, universi pisze:

> [...]
    > związku z czym mam 2 pytania:
    >
    > 1. Czy istnieją takie interfacy ?
    > 2. Co by lepiej kupić, na co zwrócić uwagę żeby to funkcjonowało ?

    Sprawdzić posiadany router sieciowy czy ma USB i czy obsługuje
    drukarki.
    Jak ma i obsługuje kupić kabel usb i podpiąć drukarkę pod router.
    Zakładam że router obsługuje też połączenia bezprzewodowe.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2024-10-21 16:51:10
    Od: nadir <n...@h...org>

> [...]
    > związku z czym mam 2 pytania:
    >
    > 1. Czy istnieją takie interfacy ?
    > 2. Co by lepiej kupić, na co zwrócić uwagę żeby to funkcjonowało ?

    Co znaczy drukować bezprzewodowo?
    Bo jak drukarka ma LAN, to jest widoczna w sieci dla wszystkich
    urządzeń, nie ważne czy połączone są kablem czy przez WiFi. Czasem
    trzeba tylko zainstalować oprogramowanie producenta, żeby działało to z
    komórek/tabletów z Androidem. Nie wiem jak ajfonem, bo nie praktykuję.

  • 4. Data: 2024-10-21 17:11:43
    Od: universi <u...@i...pl>

    W dniu 21.10.2024 o 15:51, nadir pisze:
    [..]
> [...]
    > trzeba tylko zainstalować oprogramowanie producenta, żeby działało to z
    > komórek/tabletów z Androidem. Nie wiem jak ajfonem, bo nie praktykuję.

    Mój modem/router to Huawei E5783 i ma jedno tylko gniazdo USB które
    służy do zasilania go w energię, a połączenie bezprzewodowe potrzebne
    jest ze względu na brak miejsca w bardzo małym pomieszczeniu, więc
    chodzi o to żeby drukarka była za ścianą w sąsiednim pomieszczeniu.

  • 5. Data: 2024-10-21 18:06:57
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 21.10.2024 o 17:11, universi pisze:

> [...]
    > jest ze względu na brak miejsca w bardzo małym pomieszczeniu, więc
    > chodzi o to żeby drukarka była za ścianą w sąsiednim pomieszczeniu.

    Czyli potrzebujesz Access Ponit-a, który będzie działał w trybie ap
    client/WISP. Kiedyś robiłem to na AirLive WL-5460/5470, ale to już
    leciwy sprzęt i tylko z drugiej ręki dostęny.
    http://download.ted.net.pl/ovislink/WL-5460AP/WL-546
    0AP_instrukcja_obslugi.pdf
    W jakichś tp-linkach też to działało, ale nie pamiętam modeli, w
    Mikrotik-u się tym nie bawiłem, ale też powinno działać.

  • 6. Data: 2024-10-21 20:17:01
    Od: universi <u...@i...pl>

    W dniu 21.10.2024 o 17:06, nadir pisze:
    [..]
> [...]
    > W jakichś tp-linkach też to działało, ale nie pamiętam modeli, w
    > Mikrotik-u się tym nie bawiłem, ale też powinno działać.

    Na E-bay widzę gotowe interfacy RJ-45 z jednej strony, a druga część
    płytki to jest Bluetooth - na takim czymś nie pójdzie ?

  • 7. Data: 2024-10-22 00:02:17
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 21 Oct 2024 19:17:01 +0100, universi napisał(a):

    > W dniu 21.10.2024 o 17:06, nadir pisze:
    > [..]
    >
    > Na E-bay widzę gotowe interfacy RJ-45 z jednej strony, a druga część
    > płytki to jest Bluetooth - na takim czymś nie pójdzie ?

    Nie kombinuj z wynalazkami, tylko kup jakikolwiek AP, taj jak pisał Nadir,
    i tyle.
    Ważne jest wyłącznie to, aby gadał tak samo, jak Twój router WiFi czyli w
    tych samych protokołach i zabezpieczeniach. Sporo protokołów jest
    kompatybilnych w dół, więc w zasadzie wszystko powinno się dogadać ze
    wszystkim, o ile nie trafisz na sprzęt typowo przemysłowy.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 8. Data: 2024-10-22 10:00:14
    Od: mirekc <m...@i...pl>

> [...]
    > związku z czym mam 2 pytania:
    >
    > 1. Czy istnieją takie interfacy ?
    > 2. Co by lepiej kupić, na co zwrócić uwagę żeby to funkcjonowało ?

    A może byś tak podał model drukarki, żeby nie trzeba było zgadywać?

  • 9. Data: 2024-10-22 15:34:06
    Od: universi <u...@i...pl>

    W dniu 22.10.2024 o 09:00, mirekc pisze:

    > A może byś tak podał model drukarki, żeby nie trzeba było zgadywać?

    Podstawowa drukarka to cannon lbp 7680c - posiada RJ-45 i USB, druga
    drukarka to Epson L382 - ta ma tylko gniazdo USB, ale wystarczy że
    drugowanie bez kabla bedzie na jednej z nich.