  • 101. Data: 2022-03-24 15:32:07
    Temat: Re: Drastycznie krótkie zasięgi elektryków w stosunku do spalinowych
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 24-03-2022 o 15:27, J.F pisze:

    > Strasznie dawno tamtedy nie jechalem, ale srednia 60 to jakas porazka.
    > No ale to w/g googla ... takie korki przewiduje, czy tyle trasy przez
    > teren zabudowany?

    Bardziej to drugie, do tego totalnie nie ma gdzie pocisnąć.

    > Bo owszem - "zwykla krajowka", ale na 2 pasach (1+1) to nawet tiry
    > staraja sie jechac szybciej, a wyprzedzanie przeciez istnieje.

    A to nie wiem o czym piszesz, najkrótsza jest przez Wągrowiec.
    A jeśli mówisz o tej przez DK11, to korki.

    > A widze - pol godziny google rezerwuje na wyjazd z Poznania, co moze
    > byc dobrym szacunkiem.

    Nie jest, nie wystarczy.

    > Gdzie tam A1? Wycieczke do Gdanska sobie urządziłes?

    Do Pelplina dokładniej - tam jest Ionity, na MOP Olsze.

  • 102. Data: 2022-03-24 16:22:00
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 24 Mar 2022 15:32:07 +0100, Cavallino wrote:

    > Bardziej to drugie, do tego totalnie nie ma gdzie pocisnąć.

    Hm, google pokazuje ladne proste odcinki.
    Ale jak zapchane, to istotnie trudno.

    > A to nie wiem o czym piszesz, najkrótsza jest przez Wągrowiec.
    > A jeśli mówisz o tej przez DK11, to korki.

    Ktoredy jechales to nie wiem.
    Widze ze mozna S11/178, DK11 , 196/DK11, i mowisz, ze jeszcze przez
    Wagrowiec.
    Pierwsze i tak do Piły prowadzą, a to dopiero 1/3 trasy ...

    > Nie jest, nie wystarczy.

    Pewnie zalezy od godziny i Twojej lokalizacji.

    > Do Pelplina dokładniej - tam jest Ionity, na MOP Olsze.

    Ja to bym nie widzial sensu nadkladac km, ale jeśli darmowa ładowarka,
    czasowo tak samo, a dodatku pora obiadowa, to optyka sie zmienia :-)

    Ale nie - google pokazuje godzine dluzej, 425km/5:45, wiec "tyle samo"
    tylko z dobrym obiadem :-)

    P.S. właczylem nagrywanie przy tankowaniu.
    Ale nie wyłączylem i znikło :-(
    Janosik zapamietal trase, ale gdzie?

    J.

  • 103. Data: 2022-03-24 16:33:52
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 24-03-2022 o 16:22, J.F pisze:

    > Pewnie zalezy od godziny i Twojej lokalizacji.

    Przez całe miasto muszę się przebić.

    > Ja to bym nie widzial sensu nadkladac km, ale jeśli darmowa ładowarka,
    > czasowo tak samo, a dodatku pora obiadowa, to optyka sie zmienia :-)

    Dokładnie.

  • 104. Data: 2022-03-24 17:59:49
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 24 Mar 2022 16:33:52 +0100, Cavallino wrote:

    > Przez całe miasto muszę się przebić.

    No to do A2 i obwodnicą :-)

    J.

  • 105. Data: 2022-03-25 06:08:01
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 24-03-2022 o 17:59, J.F pisze:

    > No to do A2 i obwodnicą :-)

    Ale wtedy najlepiej już przez Bydgoszcz i Koronowo.
    Czas praktycznie ten sam, ale przez 140 km po ekspresówce.
    A i dalej droga dużo lepsza i mniej korkowa.

    To najwygodniejszy kompromisowy wariant.
    Niestety, tylko na lato, zimą się nim nie dojedzie - za daleko.

  • 106. Data: 2022-03-25 09:54:21
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 25 Mar 2022 06:08:01 +0100, Cavallino wrote:

> [...]
    >
    > To najwygodniejszy kompromisowy wariant.
    > Niestety, tylko na lato, zimą się nim nie dojedzie - za daleko.

    A tu jak na zlosc - zima sie skonczyla, ale do lata daleko :-)

    O co chodzi z tą zimą? Zasieg w elektryku spada?

    J.

  • 107. Data: 2022-03-25 10:05:26
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 25-03-2022 o 09:54, J.F pisze:

    > A tu jak na zlosc - zima sie skonczyla, ale do lata daleko :-)

    Teraz jest właśnie najlepiej - nie używa się ani klimy, ani grzania.

    > O co chodzi z tą zimą? Zasieg w elektryku spada?

    Tak i to znacznie.
    Raz, że trochę bateria mniej pojemna, dwa że trzeba grzać kabinę i
    baterię, trzy że może się wolniej ładować.
    No i teraz jest przyjemnie spacerować, gdy auto się ładuje - łatwiej
    gnaty rozprostować.

  • 108. Data: 2022-03-25 10:10:49
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 25 Mar 2022 10:05:26 +0100, Cavallino wrote:

    > Teraz jest właśnie najlepiej - nie używa się ani klimy, ani grzania.

    > Tak i to znacznie.
    > Raz, że trochę bateria mniej pojemna, dwa że trzeba grzać kabinę i
    > baterię, trzy że może się wolniej ładować.

    A to juz nie wyjezdzasz z cieplego garazu?
    Bateria ciepla, kabina ciepla, troche strat w motorze i falowniku
    powinno wystarczy na podgrzewanie :-)

    > No i teraz jest przyjemnie spacerować, gdy auto się ładuje - łatwiej
    > gnaty rozprostować.

    No prosze, wczesniej o tym nie pisales :-)

    Ale zaraz - jakie spacerowanie?
    Na obiad idziemy, do ciepełka :-)

    J.

  • 109. Data: 2022-03-25 10:18:49
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 25-03-2022 o 10:10, J.F pisze:

    > A to juz nie wyjezdzasz z cieplego garazu?

    Nie mam ogrzewanego garażu.
    W długą trasę uruchamiam preheating w aucie i doładowuję do pełna.
    Ale w krótką to już nie ma sensu, zagrzeje sie sam podczas jazdy.

    > Bateria ciepla, kabina ciepla, troche strat w motorze i falowniku
    > powinno wystarczy na podgrzewanie :-)

    To nie ice, nie ma strat tego rzędu.
    Zimą grzałki chodzą z mocą od 1,5 do ponad 3 kW.

    > No prosze, wczesniej o tym nie pisales :-)

    To chyba oczywiste, że na postoju się nie siedzie w samochodzie, tak jak
    podczas jazdy?
    Znaczy można, tylko jak warunki sprzyjają to po co?
    ICE dotyczy to w takim samym stopniu.

    > Ale zaraz - jakie spacerowanie?
    > Na obiad idziemy, do ciepełka :-)

    To też spacer.
    A teraz można sobie iść obejrzeć okolicę, zwłaszcza jak się ładuje w
    jakichś urokliwych miejscach, albo zjeść kanapkę na dworze.

    Ale zazwyczaj czasu nie ma, auto się szybko ładuje, więc okolica musi
    być bardzo wąsko rozumiana.

  • 110. Data: 2022-03-25 10:25:17
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 25 Mar 2022 10:18:49 +0100, Cavallino wrote:

> [...]
    >
    > To nie ice, nie ma strat tego rzędu.
    > Zimą grzałki chodzą z mocą od 1,5 do ponad 3 kW.

    Przy sprawnosci 95% i 15kW mocy gdzies tam 0.75kW ciepla powstaje.
    A te 95% to szacunek tylko ..

    > To chyba oczywiste, że na postoju się nie siedzie w samochodzie, tak jak
    > podczas jazdy?
    > Znaczy można, tylko jak warunki sprzyjają to po co?

    Mozna no ksiazke poczytac :-)

    > ICE dotyczy to w takim samym stopniu.

    Na stacji benzynowej jest daszek, chroni przed deszczem.
    Ktos musi wyjsc nalac i zaplacic, choc bywaja stacje z obsluga.
    Innym zostaje tylko spacer do toalety :-)

    Hulajnoge elekrtryczna w bagazniku :-)

    J.