  • 11. Data: 2010-01-07 22:15:32
    Temat: Re: Dowód rejestracyjny tylko na 6 lat?
    Od: "Marcin J. Kowalczyk" <k...@k...kom>

    W dniu 2010-01-07 20:56, Przemek pisze:
    > Wtedy leci samolotem -duzo widzisz u nas rodowitych anglikow podrozujacych
    > autami? (pomijajac polskich emigrantow
    > w swoich pieknych blyszczacych maszynach)

    Przed/po swietach 80% aut w DE to 'anglicy'...

  • 12. Data: 2010-01-08 10:17:25
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    Max_P pisze:
    > "Przemek" <p...@d...pl>

    > A jak już wyskoczy na kontynent, to wiezie jednak z sobą ten prześmieszny 2
    > x A4 dowód
    > czy może policyjny terminal?

    Ja bralem. W koncu w czym problem wlozyc do walizki jeszcze jedna
    kartke? A wygodna na codzien - bezcenna.

    --
    Radek Wrodarczyk

  • 13. Data: 2010-01-08 10:32:26
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Przemek" <p...@d...pl> wrote in message

> [...]
    > ) miec przy sobie - policja znajdzie sobie sobie wszystko przez terminal z
    > radiowozu wiec te 2 kartki jakos nie przeszkadzaja.

    Nie ma obowiazku miec przy sobie ani DR, ani prawa jazdy, ani ubezpieczenia.
    To wszystko policja sprawdzi w 3 minuty, ewentualnie poprosi o dostarczenie
    dokumentow w ciagu 7 dni na komisariat. Bez problemu zreszta termin
    przedluza, jesli akurat np. na lotnisko jechales i wracasz za miesiac.

    Zreszta, nie ma tez obowiazku oplacania OC ani podatku drogowego, jesli
    zadeklarujemy w brytyjskim urzedzie komunikacji, ze pojazd nie porusza sie
    po publicznych drogach. Niech sobie wtedy stoi piec lat w garazu jesli mamy
    ochote i nie trzeba placic panstwu za to ani grosza. OC i AC wiekszosc ludzi
    kupuje online bezposrednio od TU i nie ma potrzeby wloczenia sie po agentach
    i placenia za ich kawe.

    Problem kreconych licznikow? Praktycznie zaden problem - w kazdy przeglad
    wbity jest przebieg auta (dostepny do wgladu takze online, bezplatnie), a
    raczej marna szansa, ze trzem poprzednim wlascicielom chcialo sie co rok w
    to bawic.

    Wspominalem juz, ze tablice sa przypisane do samochodu i nikt nie musi
    wystawac pol dnia w kolejkach i oplacac znaczki skarbowe, a dorobienie
    zgubionej tablicy w pierwszym lepszym sklepie moto trwa 10 minut?

    Zas koledze mierzacemu w lokciach i calach proponuje nie sluchac wiecej
    gozdzikowej, bo zona od 5 lat pracuje tutaj jako architekt i moze ze dwa
    razy musiala cokolwiek przeliczac - obowiazuje system metryczny.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 14. Data: 2010-01-08 14:03:54
    Od: qnick <r...@o...pl>

    Gregorius pisze:

    > Dla nowego auta dowód jest na 9 lat. Pierwszy przegląd jest po 3 latach,
    > następny po 2 a dalej to już rok w rok.

    A dla odmiany dla autobusu jest na 3 lata lub 3,5 dla nowego autobusu i
    co taki człowiek ma mówić ?