  • 11. Data: 2010-08-09 06:04:50
    Temat: Re: Donos z wakacji
    Od: "wilkxt" <w...@w...pl>

    > Pytanie: jaki jest dla was optymalny dzienny przelot, zeby czuc ze sie
    > jedzie,?

    50+ po lasach, górach bagnach i bezdrożach

    Pozdrawiam
    Enduro Motocross
    Tomek W

  • 12. Data: 2010-08-10 11:07:18
    Od: sted <g...@l...info>

    On Aug 5, 8:09 pm, Jacek Czerwinski <x...@...z.pl> wrote:

    > Mozna powiedziec, rozsadek jest tu bardziej norma niz wyjatkiem.
    > Naprawde rowno lub niewiele powyzej kodeksowych predkosci itd. W sumie
    > wydaje sie, moze powstac pozytywny odbior "naszej" jazdy.

    to ja tylko dodam (nieco OT), że w sobotę jechałem siódemką z Warszawy
    do Ostródy, w niedziele to samo w drugą stronę i czułem się niezwykle
    przyjaźnie traktowany przez kierowców samochodów.
    w korkach robili miejsce, żebym się zmieścił blisko środka jezdni,
    przy wyprzedzaniu dawali spory margines i zostawiali miejsce, żebym
    mógł bezpiecznie wrócić na swój pas.

    > Pytanie: jaki jest dla was optymalny dzienny przelot, zeby czuc ze sie
    > jedzie, a zarazem czuc ze sie odpoczywa?

    około 250km z 1 krótkim (5min) i 1 dłuższym (15-20min) postojem. no
    ale to zależy na czym, po czym i z kim się jedzie.
    im ten dystans się robi dłuższy tym częściej lubię się na chwilkę
    zatrzymać i rozprostować.

    --
    pozdr
    sted

  • 13. Data: 2010-08-11 12:56:33
    Od: Rafał Tomaszewski <s...@p...onet.pl>

    Jacek Czerwinski pisze:
    > Pytanie: jaki jest dla was optymalny dzienny przelot, zeby czuc ze sie
    > jedzie, a zarazem czuc ze sie odpoczywa?

    w lini prostej 280km, trasa planowana poprzez zumii satelita i wklepane
    bardzo istotne punkty w navi takie jak mosty itp.
    W sumie wyszło 470km z czego 90% terenu
    Trasa Pionki k/Radomia - Ustrzyki Górne.
    W promocji dwa kapcie.
    Wyjazd o 5 rano, punkt osiągnięty o 21
    sprzęt 450exc i crf450x plus navi biedronkowe
    Przez całą trasę czułem że jadę a po osiągnięciu punktu docelowego
    czułem że odpoczywam, albo może i odwrotnie.
    A tak na poważnie to mimo całego dnia w siodle nie czułem zmęczenia
    trasa rekompensowała wszystko.
    Teraz myślę o tym aby walnąć jeden dzień od siebie nad może krzaczorami,
    potem nocny odcinek plażą wzdłuż wybrzeża, trasa Szczecin południe
    Polski i wzdłuż południowej granicy górami, spokojny powrót znaną trasą
    Bieszczady dom:)

    pozdrawiam
    rafał
    450exc
    )
    ps. nie wiem jak tam po czarnym ale chyba nie za dużo bo nudą wieje:)

  • 14. Data: 2010-08-11 18:52:15
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    W dniu 2010-08-11 14:56, Rafał Tomaszewski pisze:

    > w lini prostej 280km, trasa planowana poprzez zumii satelita i wklepane
    > sprzęt 450exc i crf450x plus navi biedronkowe

    Jak navi biedronkowe się sprawdza? Czytelnosc wyswietlacza? Odpornosc na
    wibracje-wilgoc? Udogodnienia warte wspomnienia na moto (lub braki wazne
    dla motocyklisty). Odsluch na sluchawce?

    Rowniez myslalem o taniej nawigacji, z traktowanie ze jest na sezon-dwa
    i niech sie rozleci.

  • 15. Data: 2010-08-12 06:48:49
    Od: Rafał Tomaszewski <s...@p...onet.pl>

    Jacek Czerwinski pisze:
    > Jak navi biedronkowe się sprawdza?

    dojechaliśmy:)

    >Czytelnosc wyswietlacza?

    mało czytelny jak poświeci słońce więc zrobiłem na szybko osłone z
    plastykowego pojemnika po jakimś lakierze, wycinając go na kształt
    osłony jak mają w Dakarze - wyglądało very profi:) i działało

    >Odpornosc na wibracje-wilgoc?

    generalnie pogodę mieliśmy dobrą więc ciężko mi odnieść się do wilgoci
    ale jeśli chodzi o wstrząsy to raczej dawało rade może z dwa razy się
    zawiesiła ale raz jak przelatywaliśmy przez poligon w Nowej Dębie gdzie
    był bardzo długi odcinek supercrossu :) i w innym podobnym przypadku
    więc to można wybaczyć, zresztą to można szybko zauważyć że coś jest nie
    tak.

    >Udogodnienia warte wspomnienia na moto (lub braki wazne
    > dla motocyklisty). Odsluch na sluchawce?

    to zależy do czego ma słuzyć czy jazda w terenie na azymut czy po
    drogach na "Krzysia"
    Jeśli chodzi o teren i jazdę na azymut na konkretne punkty to jest w tym
    sporo improwizacji i potrzeba częstego spoglądania na mapę z oddalenia i
    tu jest problem w postaci, zatrzymania się zdjęcia rękawiczki i
    manipulowania rysikiem aby zobaczyć gdzie idzie krawędź lasu gdzie
    wypada rzeka itp. czyli masz kierunek do punktu ale ogólnie trasę do
    punktu musisz zaplanować sobie w głowie zapamiętując na szybko to co
    widzisz na navi w oddaleniu.
    Jak dla mnie ten sposób nawigacji sprawiał mi duzo frajdy dawał dużą
    swobodę i radość z odnajdywania fajnych ściech.
    Owszem było kilkanaście razy wracane bo obrana droga gdzieś sie kończyła
    w krzakach ale to norma.

    Jeśli jazda po czarnym to fakt słuchawki może i by sie sprawdziły
    słuchajac Krzysia prawo lewo:)

    > Rowniez myslalem o taniej nawigacji, z traktowanie ze jest na sezon-dwa
    > i niech sie rozleci.

    Widziałem takie niby droższe po 500zł z obudową gumową i niby odporne na
    wiele więc może lepiej zainwestować i mieć spokój. W sumie to tylko
    kwestia odporności na deszcz bo kwestia wstrząsów wydaje mi sie być bez
    znaczenia na model.

    Pozdrawiam
    Rafał
    450exc

  • 16. Data: 2010-08-12 10:32:03
    Od: "- MarusC" <m...@N...gazeta.pl>

    Jacek Czerwinski <...@...z.pl> napisał(a):

    > Pytanie: jaki jest dla was optymalny dzienny przelot, zeby czuc ze sie
    > jedzie, a zarazem czuc ze sie odpoczywa?

    Po alpejskich winklach 50 km. Po zwykłej szosie 150- 300. A żeby dojechać do
    celu (nie odpoczynek) - po szosie 450, autostradą 700.

    Marek

    R1200GS

  • 17. Data: 2010-08-12 15:52:59
    Od: Rafał Tomaszewski <s...@p...onet.pl>

    J_K_K pisze:

    > Może cóś takiego:
    > http://allegro.pl/item1173578273_wodoodporne_etui_na
    _nawigacje_3_5_3_4_5.html
    > + ew.:
    > http://allegro.pl/item1182703258_super_uchwyt_na_row
    er_motocykl_quada_do_nawigacji.html
    > Pzdr
    >
    > JKK

    co do etui to nie wiem czy to dobry pomysł ja słabo widziałem jak
    świeciło słonce na tej mojej a jak jeszcze będzie w etui to już w ogóle
    może być kiszka.

    Co do uchwytu to ja bym w teren nie zainstalował navi na czymś za 9,99
    wolę grube opaski zaciskowe i to na osłonę kierownicy jak znajde to dam
    fotkę jak miałem ja to zrobione, ale jeśli chodzi o jazde po czarnym to
    penie taki uchwyt dał by rade przy dobrej owiewce:)

    ja myślałem o tej:
    http://www.oleole.pl/nawigacja-samochodowa-gps/becke
    r-traffic-assist-z100-krokodyl.bhtml?from=ceneo

    zaciekawiła mnie ta przestrzenna mapa bo zarówno do latania na paralotni
    jak i do endurowania była by fajna tylko kwestia na ile te mapy są
    dokładne..........
    Ale jedno jest pewne będzie ta navi bardzie odporna na wodę jak inn
    zwykła ze stonki:)

    pozdrawiam
    rafał

  • 18. Data: 2010-08-12 16:03:31
    Od: falco <m...@w...pl>

    J_K_K pisze:
    > Może cóś takiego:
> [...]

    Siema,
    używam dokładnie tego samego zestawu i (odpukać) sprawdza się
    rewelacyjnie, zwłaszcza biorąc pod uwagę śmieszną cenę.

    --
    Pozdr! falco

    SenNa... 356 '58 175
    T.Apacz 0.6 '97

  • 19. Data: 2010-08-12 16:50:32
    Od: "sowa" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "J_K_K" <J...@i...fm> napisał w wiadomości

    > Może cóś takiego:

    [ciach]

    http://elektroshop.com.pl/pl/futeral-do-nawigacjiuch
    wyt-bazowy-na-motor.html

    polecam.
    system/uchwyt stabilny, mozliwosc wykorzystanie z inna baza np. w
    samochodzie,
    futeral w ulewie dal rade (fakt, ze mam kawalek owiewki), jeden minus - nie
    ma "wyjscia/"otworka" na kabel ladowarki - zamek
    nie do konca sie dosuwa.
    sam futeral nanylem w promocji za 30pln;]

    --
    pozdrawiam,
    Sowa