    From: Marek <p...@s...com>
    Newsgroups: pl.comp.www
    Subject: Domeny - dziwna sytuacja prawna
    Date: Thu, 17 Nov 2011 13:18:41 +0100

    Witam,

    Właśnie doświadczyłem niezrozumiałemgo dla mnie problemu. Otóż okazuje się,
    że domeny funkcjonalne mogą egzystować jako domeny krajowe - taką
    informację podano mi na infolinii w Netart. Przykładowo mamy domenę
    krajową:

    www.nieruchomosci.pl

    Konkretna firma jest jej używa choć nie jest właścicielem (czyli tak jakby
    NASK wydzierżawił ją komuś bez aktualizowania whois). Tymczasem ktoś inny
    zarejestrował domenę funkcjonalną (nie podaję prawdziwej nazwy):

    xxxx.nieruchomosci.pl

    Pod tą domen działa jakiś serwis. Powstaje konflikt. Wyobraźmy sobie, że
    właściciel domeny krajowej (nie funkcjonalnej) nieruchomosci.pl uruchamia
    wersję angielską pod adresem english.nieruchomosci.pl a po pewnym czasie
    ktoś inny zabiera mu tą poddomenę kupując domenę funkcjonalną tym razem o
    tej samej nazwie. To jakiś absurd. O co tu chodzi?