  • 1. Data: 2009-06-02 18:56:29
    Temat: Dodanie składowej stałej
    Od: Filip Ozimek <f...@m...polbox.pl>

    Cześć,

    szukam pomysłu na proste dodanie składowej stałej do kwadratowego
    przebiegu (-1.5V ; 1.5V), tak aby uzyskać dodani sygnał. Chcę sprząc
    wyjście z preskalera z wejściem AD9851, który widzi na wejściu Mclk
    jedynkę od ok. 3V. Zakres częstotliwości 40MHz - 130MHz, najlepiej jak
    najprościej z pojedynczym zasilaniem ;-) Czy macie jakiś pomysł?

    --
    Filip.

  • 2. Data: 2009-06-02 19:21:40
    Temat: Re: Dodanie składowej stałej
    Od: Mirek <p...@d...zind.ikem.pwr.wroc.pl>

    On wto, 02 cze 2009 20:56:29 in article news:<h03sks$69e$1@inews.gazeta.pl>
    Filip Ozimek wrote:
> [...]
    > jedynkę od ok. 3V. Zakres częstotliwości 40MHz - 130MHz, najlepiej jak
    > najprościej z pojedynczym zasilaniem ;-) Czy macie jakiś pomysł?

    -
    | |
    | |
    |_|

    -||-+----------------------------->???

    -
    | |
    | |
    |_|

    /

  • 3. Data: 2009-06-02 19:36:55
    Od: Filip Ozimek <f...@m...polbox.pl>

    Mirek pisze:

    > -
    > | |
    > | |
    > |_|
    > |
    > -||-+----------------------------->???
    > |
    > -
    > | |
    > | |
    > |_|
    > |
    > /

    Zapomniałem dodać: ma wysterować obciążenie 50ohm przez kabel. ;-)

    --
    Filip.

  • 4. Data: 2009-06-02 22:28:57
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.p0czta.on3t.pll>

    |_| | \________________ ?
    -||-+---------|+/
    -
    | |
    | |
    |_|

    /

    :P
    ;)

    e.

  • 5. Data: 2009-06-03 19:28:29
    Od: Filip Ozimek <f...@m...polbox.pl>

    entroper pisze:

    > -
    > |_| | \________________ ?
    > -||-+---------|+/
    > -
    > | |
    > | |
    > |_|
    > |
    > /
    >
    > :P
    > ;)

    To nie zadziała w w.cz. Najprostsze rozwiązanie to tzw. bias tee,
    składające się z kondensatora i dławika:
    http://www.qsl.net/n9zia/wireless/pics/bias_tee.png

    --
    Filip.

  • 6. Data: 2009-06-03 20:45:44
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Filip,

    > To nie zadziała w w.cz. Najprostsze rozwiązanie to tzw. bias tee,
    > składające się z kondensatora i dławika:
    > http://www.qsl.net/n9zia/wireless/pics/bias_tee.png

    Skoro wiesz, to po co pytasz? Bo ja tu już kombinuję z jakimś
    kaskodowym źródłem prądowym :(

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 7. Data: 2009-06-03 21:22:19
    Od: Filip Ozimek <f...@m...polbox.pl>

    RoMan Mandziejewicz pisze:

    > Skoro wiesz, to po co pytasz? Bo ja tu już kombinuję z jakimś
    > kaskodowym źródłem prądowym :(

    Znalazłem rozwiązanie dziś popołudniu, okazało się że mam na półce
    gotowy bias tee z Minicircuits ;-) Buduję elektronikę do labu, wszystko
    ma postać modułów: osobno preskaler (wyjście 50ohm), osobno DDS (wejście
    50ohm). Okazało się, że bezpośrednie spięcie nie zadziała z powodu jak
    napisałem (DDS wymaga sinusa 100MHZ z offsetem aby zaskoczył).
    Podłączenie stałego napięcia przez dławik wydaje się być dobrym
    rozwiązaniem: nie zmienia impedancji bo dla AC dławik stanowi duży opór
    a puszcza DC, który sobie dopływa do gnd przez 50ohm obciążenia dając
    stały spadek na nim i offset. Fabryczny bias tee chodzi do 6 GHz, więc
    jest sporo zapasu.

    --
    Filip.

  • 8. Data: 2009-06-04 08:35:49
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Filip,

> [...]
    > a puszcza DC, który sobie dopływa do gnd przez 50ohm obciążenia dając
    > stały spadek na nim i offset. Fabryczny bias tee chodzi do 6 GHz, więc

    Dobra, dobra - ale od jakiej częstotliwości to poprawnie działa? Bo 56
    nH to bardzo mała indukcyjność...

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 9. Data: 2009-06-04 09:00:39
    Od: Mirek <p...@d...zind.ikem.pwr.wroc.pl>

    On czw, 04 cze 2009 10:35:49 in article news:<1314371175.20090604103549@pik-net.pl>
    RoMan Mandziejewicz wrote:
    > Dobra, dobra - ale od jakiej częstotliwości to poprawnie działa? Bo 56
    > nH to bardzo mała indukcyjność...

    Nie chce mie się liczyć tego ze schematu ;),ale
    minicircuits mają nawet model 200kHz-12Ghz

    http://www.minicircuits.com/products/bias_tees_main.
    html

  • 10. Data: 2009-06-04 09:15:02
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Mirek,

    Thursday, June 4, 2009, 11:00:39 AM, you wrote:

    > Nie chce mie się liczyć tego ze schematu ;),

    Mi właśnie też nie.

    > ale minicircuits mają nawet model 200kHz-12Ghz
    > http://www.minicircuits.com/products/bias_tees_main.
    html

    Nie przeczę - odnoszę się jednak do dość konkretnej indukcyjności - 56
    nH - to bardzo mało :(

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl