  • 1. Data: 2020-04-20 00:10:41
    Temat: Dobry i tani akku 7Ah/12V
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    Cześć.

    Potrzebuje akku do UPSa. Mam złe doświadczenia z tanimi akku za 30pare
    zł z allegro, 7Ah/12V. Są zdecydowanie za lekkie. Pomiary wskazują że
    maja około 4Ah i faktycznie ważą gdzies 0.7 porządnego akku.

    Czy ktoś mógłby mi polecić jakiś akku dostępny online, najlepiej na
    allegro, posiadający naprawdę pojemność 7Ah i rozsądną cenę? Jest ich
    tyle że cięzko zgadnąć gdzie jest magiczna granica między podróbkami a
    faktycznymi pojemnosciami a nie chce znowu przepłacać za hiper super
    markowy który i tak 99.9% czasu będzie pod pełnym napięciem nudząc się.

    Szarpać się ze sprzedawcą nie chcę, większosc z nich nie widziała
    miernika na oczy więc gadanie o jakiś prądach czy energiach powoduje
    tylko irytacje i wyzwiska.

  • 2. Data: 2020-04-20 00:19:56
    Temat: Re: Dobry i tani akku 7Ah/12V
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    heby napisał(a) :
> [...]
    >
    > Szarpać się ze sprzedawcą nie chcę, większosc z nich nie widziała
    > miernika na oczy więc gadanie o jakiś prądach czy energiach powoduje

    Haze (8.5Ah) Po 4 latach odnotowałem spadek wydajności. Działa już 5
    rok.
    Poprzedni też Haze (9Ah) działał... 10 lat. Nie znalazłem zapisków
    sugerujących, że kupiłem pomiędzy nimi coś innego :-)
    Oba z Alledrogo.

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65

  • 3. Data: 2020-04-20 08:26:57
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    W dniu 20.04.2020 o 00:10, heby pisze:
    > Cześć.
    >
    > Potrzebuje akku do UPSa....

    https://www.emu.com.pl/

    Tanio to może tam nie jest, ale jak skończyłem z allegro i zacząłem z
    Emu to się nam skończyły problemy z UPSami i wracającym sprzętem na
    gwarancji.
    Kupowaliśmy chyba Europower, ale modelu już nie pamiętam.

    --
    AWa.

  • 4. Data: 2020-04-20 10:11:48
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-04-20 o 00:10, heby pisze:
> [...]
    >
    > Szarpać się ze sprzedawcą nie chcę, większosc z nich nie widziała
    > miernika na oczy więc gadanie o jakiś prądach czy energiach powoduje

    Są akumulatory lepsze, np. T/AK-12009/0606-T2 o żywotności od 6 do 9 lat
    lub SBL 7.2-12L o żywotności od 10 do 12 lat.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 5. Data: 2020-04-20 10:32:15
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 20/04/2020 10:11, Adam wrote:
    > Są akumulatory lepsze, np. T/AK-12009/0606-T2 o żywotności od 6 do 9 lat
    > lub SBL 7.2-12L o żywotności od 10 do 12 lat.

    Trzeba patrzeć na sprawę z róznych perspektyw. Jesli żywtoniejszy o 50%
    jest 2x droższy, to się nie opłaca. Ten UPS nie podtrzymuje respiratora,
    to tylko coś co ułatwi mi obsługą domowej sieci podtrzymując routery,
    serwery na krótką chwilę.

    Dlatego szukam *taniego* a nie markowego. Ale nie aż tak taniego aby w
    środku był wypełniony w połowie cementem co już się ponoć zdarzało.

  • 6. Data: 2020-04-20 10:32:51
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello heby,

    Monday, April 20, 2020, 12:10:41 AM, you wrote:

> [...]

    > Szarpać się ze sprzedawcą nie chcę, większosc z nich nie widziała
    > miernika na oczy więc gadanie o jakiś prądach czy energiach powoduje

    hurt.com.pl AKA Baltrade

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 7. Data: 2020-04-20 10:50:57
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    No wstrzeliłeś się idealnie :)
    Właśnie mam ten sam problem, więc chętnie się podłączam do tego pytania.

    > Haze (8.5Ah) Po 4 latach odnotowałem spadek wydajności. Działa już 5 rok.
    > Poprzedni też Haze (9Ah) działał... 10 lat. Nie znalazłem zapisków
    > sugerujących, że kupiłem pomiędzy nimi coś innego :-)

    Że to ?

    https://haze.com.pl/pl/p/Akumulator-HAZE-HZS-12V-7%2
    C6Ah/112

    84 zł to cena do przyjęcia - drożej to już nie ma wiele sensu i chyba
    lepiej kupić nowego UPS'a.

    Na tym kanale chłopaki zrobili test akumulatorów 7Ah SECURBAT i EUROPOWER ;

    https://www.youtube.com/watch?v=GvxvxSv3m3w

    Z tego testu wynika, że EUROPOWER jest duuużo lepiej zrobiony.
    Ciekawe jak ma się do niego ten HAZE.

  • 8. Data: 2020-04-20 11:33:30
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 20/04/2020 10:32, RoMan Mandziejewicz wrote:
    > hurt.com.pl AKA Baltrade

    Dowolny od nich?

    Mają spory rozrzut od Yuasa po jakies trudne w identyfikacji.

  • 9. Data: 2020-04-20 14:07:04
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    sundayman napisał(a) :

    > No wstrzeliłeś się idealnie :)
    > Właśnie mam ten sam problem, więc chętnie się podłączam do tego pytania.

> [...]

    Któż to wie -> patrz niżej

> [...]
    >
    > https://www.youtube.com/watch?v=GvxvxSv3m3w
    >
    > Z tego testu wynika, że EUROPOWER jest duuużo lepiej zrobiony.

    Nie zapominaj, że pierwszy kupiłem 15 lat temu, drugi 5 lat temu :-)
    W obecnych czasach nie ma czegoś takiego jak renoma. Jest conajwyżej
    Renoma. Ale ta ostatnia bije pasażerów ;-)

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65

  • 10. Data: 2020-04-20 14:57:58
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello heby,

    Monday, April 20, 2020, 11:33:30 AM, you wrote:

    > Dowolny od nich?

    To jest to samo.

    > Mają spory rozrzut od Yuasa po jakies trudne w identyfikacji.

    Wybieraj. Raczej nie sprzedają szkła zamiast ołowiu.

    --
    Best regards,
    RoMan