  • 11. Data: 2011-11-06 12:29:08
    Temat: Re: Dobre opony całoroczne
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Sun, 06 Nov 2011 11:59:47 +0100, lukz napisał(a):

    > Ja mam na megane II zalozone Vredestein Quatrack 3. Swietna opona jak
    > dla mnie. Jak nie znasz marki, to poczytaj w internecie o niej.

    Nie spełnia jednego z założeń (cena).

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 12. Data: 2011-11-07 00:24:36
    Od: kkk <m...@g...com>

    On 5 Lis, 11:23, MadMan <m...@n...wp.pl> wrote:

    > całorocznymi - zimy u nas i tak praktycznie nie ma, więc zimowych nie

    Kryzys - to nawet zimę odwołali. Trudno, trzeba będzie w Alpy z deską
    jechać....

  • 13. Data: 2011-11-07 00:41:41
    Od: " e^x/dx" <d...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Nie da rady kupić porządnych opon z takim budżetem. Raczej to niewykonalne.
    Eagle vector 4 seasons testowałem i są trochę nietrwałe - szybko się ścierają.
    Poza tym nie są złe, można polecić. Z doświadczenia polecam opony z półki
    "premium" np. Vredestein. Te z reguły są o.k. ale nie za małą kasę.

  • 14. Data: 2011-11-07 09:34:34
    Od: The_EaGle <e...@j...com>

    W dniu 2011-11-05 15:53, MadMan pisze:

    > Ostatnią zimę objechałem na letnich, ale raczej i tak zmienię - na
    > mokrym są tragiczne.

    Skoro rozróżniasz zachowanie się opony pomiędzy mokrym a suchym to
    ciekawe że tolerujesz różnice po między zachowaniem się zimówki a opony
    całorocznej...

    > Navigatory to 119 zł, Vectory 188. Przynajmniej w "moim" rozmiarze.

    Navigatory I miałem kiedyś w samochodzie - taki kupiłem. Było to z 10
    lat temu ale do dziś pamiętam że to najgorsze opony jakie w życiu
    miałem. Nie nadawały się do jazdy ani zimą ani latem. Zimą guma tak
    twardniała że palcem nie dawało sie ugiąć bieżnika - wiec jak to miało
    się dobrze sprawować na śniegu? Może II są lepsze ale i tak bym
    ostrożnie do tego podchodził. Latem Navigatory kompletnie nie trzymały
    przy szybkim pokonywania zakrętu - piszczały zanim dojechałem do osi
    zakrętu... To opony dla wyjątkowo spokojnie jeżdżących ludzi i do tego
    mających świadomość że zahamują gorzej niż prawie każde auto wokół.

    Jeżeli za 119zł możesz kupić navigatory to aż taki problem kupić za
    400-500zł zimowe opony nawet takie polarisy 3 czy nowe dębice frigo ?
    Przecież te pieniądze to nawet nie są 2 zbiorniki paliwa a opony
    kupujesz na min 3-4 lata wiec kompletnie nie rozumiem tej
    oszczędności... Opona to najważniejszy element odpowiadający za
    bezpieczeństwo - możesz oleju w silniku nie wymienić na czas ale opony
    zawsze powinny być możliwie najbardziej OK.

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 15. Data: 2011-11-07 10:55:36
    Od: "Vlad The Ripper" <os^$_znaki_bez_shift@poczta.wp.pl>

    > Z tego co szukam wyborem bardzo ekono byłaby Dębica Navigator 2, kolega
    > poleca Goodyear Vector 4season, ja wyszukałem jeszcze niezłe opinie o
    > Pirelli S2500.
    >
    > Pacjent to Suzuki Swift na oponach 155/70 R13. Chciałbym wydać jak
    > najmniej, 200 zł za sztukę to na pewno MAX. Im mniej tym lepiej,
    > cieszyłbym się ze 150 :)

    Dębica nawigator zdecydowanie odradzam, na zimę słabe i mało przyczepne, a
    na lato i na suchym śliskie, że ciężko bez pisku ruszyć. Takie zachowanie p
    2 sezonach, wcześniej było nieco lepiej. Wolałbym już nawet zaryzykować
    jakąś chińszczyznę, w końcu produkcja opon to nie jakaś kosmiczna
    technologia, ale producent tych nawigatorów chyba o tym nie wie.

  • 16. Data: 2011-11-07 22:08:31
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Mon, 07 Nov 2011 09:34:34 +0100, The_EaGle napisał(a):

    > Skoro rozróżniasz zachowanie się opony pomiędzy mokrym a suchym to
    > ciekawe że tolerujesz różnice po między zachowaniem się zimówki a opony
    > całorocznej...

    Łatwo rozróżnić hamowanie od poślizgu, zatem rozróżniam bez problemu.
    Obecne opony nawet przy niezbyt gwałtownym hamowaniu potrafią wpaść w
    poślizg...

> [...]
    > Przecież te pieniądze to nawet nie są 2 zbiorniki paliwa a opony
    > kupujesz na min 3-4 lata wiec kompletnie nie rozumiem tej

    Do tego dochodzi 100 zł rocznie za wymianę, albo drugi komplet felg
    którego nie mam. Chyba podziękował.
    Letnie i tak są do wymiany, więc to jest 2x500 zł. Sporawo.
    A 2 zbiorniki benzyny wystarczają mi na prawie rok, tak więc różnica
    jest.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 17. Data: 2011-11-07 22:56:13
    Od: Fishman <a...@m...pl>

    W dniu 2011-11-05 11:23, MadMan pisze:
    > Z tego co szukam wyborem bardzo ekono byłaby Dębica Navigator 2

    Jak już tu pisałem w innym wątku, na mokrym sprawowały mi się beznadziejnie.

    Fishman

  • 18. Data: 2011-11-07 23:35:45
    Od: gadacz <g...@o...pl>

> [...]
    > całorocznymi - zimy u nas i tak praktycznie nie ma, więc zimowych nie
    > chcę, a ciągłe zmienianie z zimowych na letnie nie bardzo mi się
    > uśmiecha (i tak robię to rodzicom i siostrze). Macie jakieś dobre typy?
    > Szczególnie zależałoby mi na dobrym trzymaniu na mokrym - na suchym i
    > tak zwykle jest OK, a na śniegu jeździ się ostrożniej i zakładam że tu
    > nie będzie i tak większych problemów.
    >
    > Z tego co szukam wyborem bardzo ekono byłaby Dębica Navigator 2, kolega
    > poleca Goodyear Vector 4season, ja wyszukałem jeszcze niezłe opinie o

    temat rzeka, co roku powtarzany, zerknij w archiwum.

    a jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego.
    ale to tylko moje subiektywne odczucia ;)

    pozdrawiam
    gadacz

  • 19. Data: 2011-11-08 00:24:21
    Od: Adampio <a...@o...pl>

    W dniu 2011-11-07 09:34, The_EaGle pisze:
    > Navigatory I miałem kiedyś w samochodzie

    Nawigator I nie ma nic wspolnego (oprócz nazwy) z Navigatorem II!!
    Totalnie inny bieżnik. Ja sie zdecydowalem na caloroczne dopiero jak
    zobaczyłem bieznik II-ki

  • 20. Data: 2011-11-08 00:43:44
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 7 Lis, 22:08, MadMan <m...@n...wp.pl> wrote:

    > A 2 zbiorniki benzyny wystarczają mi na prawie rok, tak więc różnica
    > jest.

    to nie lepiej pozbyc sie samochodu i jezdic taksowka? ;)

    WS