  • 1. Data: 2009-11-11 10:16:00
    Temat: Dobra książka o fotografii cyfrowej
    Od: Krzbal <k...@o...pl>

    Witam!
    Jaką książkę o fotografii cyfrowej polecilibyście początkującemu?
    Jestem absolutnym laikiem i mam zamiar zacząć się w to bawić - bez
    żadnych profesjonalnych ambicji.
    W księgarni jest wiele pozycji, których rzetelności i przystępności nie
    jestem w stanie ocenić.
    Nie mam zamiaru zaczynać od wydawania pieniędzy na sprzęt o obsłudze
    którego nic nie wiem.
    Stąd moja prośba o poradę.
    Pozdrawiam
    Krzbal

  • 2. Data: 2009-11-11 10:28:46
    Temat: Re: Dobra książka o fotografii cyfrowej
    Od: "R" <...@n...spam>

    Użytkownik "Krzbal" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Witam!
    > Jaką książkę o fotografii cyfrowej polecilibyście początkującemu?

    A może na początek książkę o FOTOGRAFII? Książki o fotografii "cyfrowej"
    opisują głównie obróbkę zdjęć na komputerze.
    Kup za grosze na Allego np. "Fotografowanie nie jest trudne" Płażewskiego.
    R.

  • 3. Data: 2009-11-11 10:32:43
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Krzbal pisze:
    > Witam!
    > Jaką książkę o fotografii cyfrowej polecilibyście początkującemu?

    O fotografii. Fotografia cyfrowa od fotografii analogowej różni się
    sposobem rejestracji i obróbki obrazu. Zdjęcia robi się wg. takich
    samych zasad. Ekspozycję ustala się tak samo. Zależności między
    przysłoną i głębią ostrości jest taka sama, zależność między czasem a
    poruszeniem jest taka sama, zasada działania światłomierza jest taka
    sama, zasady kompozycji są takie same.
    Możesz zacząć od stron internetowych, które w sposób przystępny
    wyjaśniają różne rzeczy:
    http://www.fotografuj.pl/Dzial/Pojecia_fotograficzne
    http://www.dfv.pl/poradniki_jak_dziala.html

    Jak działa światłomierz: http://www.phototrip.pl/porady/pomiar/pomiar.html

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 4. Data: 2009-11-11 11:01:31
    Od: Les <s...@p...fm>

    Witam,
    ta jest ciekawa: Bryan Peterson "Ekspozycja bez tajemnic".
    Prosty język (bez wymądrzania się), wszystko wyjaśnione jak dla
    opornych (tzn. dla tych co pierwszy raz mają ŚWIADOMIE aparat w ręku -
    polecam!

    Pozdrawiam
    Les

  • 7. Data: 2009-11-11 17:53:01
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Wed, 11 Nov 2009 11:16:00 +0100, Krzbal napisał(a):

    > Jaką książkę o fotografii cyfrowej polecilibyście początkującemu?
    > Jestem absolutnym laikiem i mam zamiar zacząć się w to bawić - bez
    > żadnych profesjonalnych ambicji.

    Ja polecę "Moja cyfrówka i ja" - przeczytałem z ciekawości i myślę
    że to dobre wprowadzenie w fotografię cyfrową.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 8. Data: 2009-11-11 17:55:47
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 11 Nov 2009 11:32:43 +0100, Paweł W. wrote:

> [...]
    >samych zasad. Ekspozycję ustala się tak samo. Zależności między
    >przysłoną i głębią ostrości jest taka sama, zależność między czasem a

    Wiele aparatow nie ma juz przyslony, ekspozycje dobieraja same, a i
    nad czasem kontrola jest znikoma.

    >zasada działania światłomierza jest taka sama,

    Nie ma gdzie ustawic wyniku pomiaru.
    A robia jeszcze swiatlomierze luzem ? :-)

    >zasady kompozycji są takie same.

    No i tyle zostalo.

    J.

  • 9. Data: 2009-11-11 19:10:56
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 11 Nov., 11:16, Krzbal <k...@o...pl> wrote:
> [...]
    > jestem w stanie ocenić.
    > Nie mam zamiaru zaczynać od wydawania pieniędzy na sprzęt o obsłudze

    sugerowalbym w pierwszej kolejnosci zapozanie sie z albumami
    fotograficznymi.
    sa takie w ksiegarniach , lepsze , gorsze , rozne , ale zdjecia sa
    jakos selekcjonowane.
    To najwazniejszy chyba aspekt edukacji fotograficznej - rozbudzenie
    okreslonego poczucia estetycznego.
    Kazdy je ma , ale nie zawsze uksztaltowane.

    Dla prawidlowego uzytkowania aparatu wystarczy przeczytanie instrukcji
    obslugi.

    Interesujace sa ksiazki wydane za czasow PRL i jeszce starsze -
    przedwojene.
    W owym czasie mozliwosci edytorskie nie byly wielkie . Te ksiazki
    zawieraja stosunkowo niewiel ezdjec za to duzo tresci uniwersalnych,
    czasami moze i naiwnych dzisiaj , ale warto sie zapoznac.

    Tak jak w muzyce zaczynamy od pozanwania klasykow , rzeczy srraszych ,
    nikt nie rozpoczyna nauki gry od studiowania partytur Pendereckiego ,
    tak i w fotografii warto zapoznac sie z rozwojem chronologicznym.
    Sama technika cyfrowa jest do opanowania natychmiast - doslownie po
    uwznym przeczytaniu instrukcji.

  • 10. Data: 2009-11-11 19:28:50
    Od: "fotech" <e...@g...pl>

    > Wiele aparatow nie ma juz przyslony, ekspozycje dobieraja same, a i
    > nad czasem kontrola jest znikoma.

    jakie np aparaty nie maja przysłon?

    > A robia jeszcze swiatlomierze luzem ? :-)
    http://elfo.com.pl/index.php?menu_id=2&kat_id=6

    fotech