  • 11. Data: 2011-05-15 14:12:43
    Temat: Re: Dobór zasilacza UPS
    Od: "R.Madejski" <r...@a...com>

    DooMiniK wrote:
    > Cena...
    > Ja bym polował na jakiegoś smart (APC) 1500 - ciężkie bydle, drogie
    > baterie - ale czasem można znaleźć używanego za tanie pieniądze
    > i dokupić tylko akumulatory... No ale cena też będzie 500-600zł, jak nie
    > lepiej.

    Te APC są polecane, to fakt, ale czy jest jakaś alternatywa dla nich?
    Trochę lat minęło odkąd weszły na rynek, czy jakiś inny producent podjął
    wyzwanie konkurowania z nimi?

    Cena jaka mnie interesuje to do 200PLN, domowy użytek, te APC są dużo
    droższe. Jak dla mnie to wystarczy 400VA, ale zależy mi na sinusie
    (głównie). Zimny start i off line mógłbym w domowych warunkach sobie
    darować w sumie, ale oczywiście nie pogardziłbym szczególnie zimnym startem.

    RM

  • 12. Data: 2011-05-15 14:55:40
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 15-05-2011 o 13:25:34 Tomaszek <t...@o...pl> napisał(a):

    > No to już sobie kupiłem UPS'a :( Prawie wszystkie dają coś
    > sinusopodobnego:( W tym przedziale cenowym przynajmniej.
    Bo masz za niski :)
    APC ma sinusoidę, poszukaj używki 1000W na all..o
    dokup dwa nowe aku i masz po sprawie.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 13. Data: 2011-05-15 15:59:20
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    W dniu 2011-05-15 16:55, janusz_kk1 pisze:
    > Bo masz za niski :)
    > APC ma sinusoidę, poszukaj używki 1000W na all..o
    > dokup dwa nowe aku i masz po sprawie.

    Tyle w tym momencie mogę wydać. Trudno, jadę na sinusoidzie z gniazdka.
    Ostrą jazdę sponsoruje RWE Polska i korzystając z okazji chciałbym ich z
    tego miejsca serdecznie pozdrowić: H wam w D:)

  • 14. Data: 2011-05-15 17:09:24
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Tomaszek" napisał w wiadomości grup
    > Tyle w tym momencie mogę wydać. Trudno, jadę na sinusoidzie z gniazdka. Ostrą
    > jazdę sponsoruje RWE Polska i korzystając z okazji chciałbym ich z tego
    > miejsca serdecznie pozdrowić: H wam w D:)

    Skąd wiesz, że to RWE jest winne?

  • 15. Data: 2011-05-15 17:57:49
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2011-05-15 11:11, Tomaszek pisze:
    > Wygląda na to, że będę zmuszony kupić zasilacz UPS, jak dalej będzie to
    > co jest w kontakcie;) Napięcie znika na 1-3 sekundy co wystarczy, żeby
    > komputer zaliczył restart.

    3 maja prad nieco wariowal i zauwazylem ze moj stacjonarny komp, jesli
    byl wlaczony przed chwila to zaniki napiecia go wylaczaly, ale gdy juz
    chodzil dosc dlugo to juz dawal rade: swiatla przygasaly a on nic -
    chodzil jakby nic sie nie dzialo. Chyba pojemne kondesatory na zasilaczu
    robia swoje...

    --
    the_foe

  • 16. Data: 2011-05-15 18:00:25
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2011-05-15 12:04, Mateusz pisze:
    > Zapomniales o monitorze :) Po co ci ups, jak nei bedziesz mogl zamknac
    > systemu gdy energetycy wylacza ci prad na 10 minut?

    niewiem jak wyzej ale na XP jest opcja zaykania systemu po wcisnieciu
    przycisku power.

    --
    the_foe

  • 17. Data: 2011-05-15 18:02:44
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2011-05-15 12:35, Tomaszek pisze:
    > Ano zapomniałem;) LCD 19 cali. Przerwy zdarzają się na 1-3 sekundy,
    > więcej nigdy, przynajmniej na razie;)

    przy typowym spadku napiecia (np. wywolanym wiatrem) ktory potrafi
    wylaczyc kompa moj LCD 19'' nie wylacza sie ani na moment - wyrzuca
    napis signal off i po chwili pzrechodzi w stan czuwania.

    --
    the_foe

  • 18. Data: 2011-05-15 19:37:37
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    Tomaszek pisze:
    > Mam takie pytania:
    > 1.Jakiej mocy UPS'a potrzebuje do tego zestawu?
    nieważne. kup apc smart... jaki tam chcesz. to dobre, trwałe, znane i
    opisane urządzenia. Takeigo z padniętymi akumulatorami. NAjczęsciej
    wchodzą wieksze niż oryginalne. ale tak: jak kupisz taniochy będą miały
    50-70% pojemności i starczą na rok. jak kupisz oryginały - trochę boli
    ale warto. Jak chcesz naprawdę mieć UPSa na warunki wojny, kup 2x 34ah
    za 99/szt, tyle ze trzymać je trzeba poza urządzeniem.

    ToMasz

  • 19. Data: 2011-05-15 20:33:09
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "ToMasz" <twitek4@.gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ale warto. Jak chcesz naprawdę mieć UPSa na warunki wojny, kup 2x 34ah
    > za 99/szt, tyle ze trzymać je trzeba poza urządzeniem.

    Tylko że Smart na takich zdechłych akumulatorach jak planuje Tomaszek nie
    wystartuje.
    Ale fakt, mam w piwnicy Smarta 1000 i bardzo fajny UPS, mój sprzęcior z
    monitorem chodzi godzinę na nowych akumulatorach (2x 12Ah)
    Tylko że brał 20W extra czy włączony czy nie to poszedł do piwnicy
    Teraz mam BackUPS 650 i już tyle nie trzyma (bo tylko jeden aku), ale
    wyłączony nie bierze prądu. No i mój zasilacz nie ma aktywnego PFC więc
    spoko.

    --
    Irokez

  • 20. Data: 2011-05-16 05:56:15
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    W dniu 2011-05-15 19:57, the_foe pisze:
> [...]
    > chodzil dosc dlugo to juz dawal rade: swiatla przygasaly a on nic -
    > chodzil jakby nic sie nie dzialo. Chyba pojemne kondesatory na zasilaczu

    A wiesz, że raz jak komp chodził 14 godzin i zdarzył się taki zgon to
    wszystko zgasło na 2 sekundy, a komp nadal chodził;) Ale to tylko raz,
    przeważnie komp nie jest tyle włączony.