-
11. Data: 2011-09-22 14:04:26
Temat: Re: Dlaczego słaby akumulator nie odpala?
Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)
J.F <j...@p...onet.pl> wrote:
> -czujniki polozenia walu moga nie pracowac wlasciwie przy wolnych
> obrotach, przeplywomierze tez
To chyba najbardziej do mnie przemawia - może po prostu przy małych obrotach
położenie wału nie jest wykrywane i nie ma iskry (zakładając że nie ma ECU
tylko zwykły moduł zapłonowy np. CDI). Ciekawe jak to jest przy zapłonie
czysto elektrycznym, z przerywaczem.
--
Siena 1.6 HL & GSX 750F
PMS PJ- S+ p++ M- W P++: X++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++
-
12. Data: 2011-09-22 14:05:40
Temat: Re: Dlaczego słaby akumulator nie odpala?
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>
Hello Jakub,
Thursday, September 22, 2011, 11:25:07 AM, you wrote:
>>> Takie pytanie-refleksja mnie naszła, z serii filozoficznych :)
>> Obecnie rozruszniki z przekladnia planetarna potrzebuja ponizej 10V do pracy, ale
swiece do pracy potrzebuja zdecydowanie powyzej
> Hm dziwne.
> To właśnie dawniej, gdy układ zapłonowy był prosty jak budowa cepa, (cewka +
przerywacz,
> "stabilizacja" poprzez oporność własną cewki) energia iskry była proporcjonalna do
kwadratu
> napięcia i stąd wrażliwość na spadki napięcie aku.
Nasycenie rdzenia trochę psuło proporcjonalność ;)
> Obecnie energia iskry jest najczęściej stabilizowana. Zwykle
> poprzez regulację długości impulsu.
Inaczej - gdy silnik się nie obraca, cewka w ogóle nie jest zasilana i
nie ma obawy jej przegrzania. A czas "ładowania" cewki nadal jest
zmienny ale rzeczywiście skrócony.
> W moim aucie już od ok. 6-7V da się osiągnąć znamionową iskrę. I
> zdarzało się że aku był tak słaby,
> że wykonywał dosłownie tylko 1 obrót, a mimo to silnik odpalał.
To wynika z poprawy kształtu napięcia na cewce zapłonowej i
ograniczeniu strat na rezystancji.
--
Best regards,
RoMan mailto:r...@p...pl
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
13. Data: 2011-09-22 22:15:14
Temat: Re: Dlaczego słaby akumulator nie odpala?
Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>
On 2011-09-22, AZ <a...@g...com> wrote:
>> Tylko w takim przypadku moze mocy zabraknac to nastepnego suwu, moze w
>> ogole do tylu odpalic - wiec lepiej z rozrusznikiem.
>>
> No warunki widocznie byly sprzyjajace ;-) Do tylu 4suw nie odpali, 2suwa
> odpalalem bez problemu.
Dwa lata temu miałem przyjemność uruchamiać[1] średnioprężny silnik z
początku ubiegłego wieku (produkacja około 1905 roku), jednocylindrowy,
zamiast świec żarowych specjalny element podgrzewało się lutlampą. Po
odpaleniu przez pierwsze kilkadziesiąt sekund kręcił się raz w jedną
stronę, raz w drugą - dopóki się nieco nie rozgrzał to nie było wiadomo
czy w danym obrocie odpali, czy się "odbije" od ciśnienia i zacznie
kręcić w drugą.
Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski
1 - baaardzo fajne szwedzkie muzeum powstałe w starej fabryce silników.
Wszystko na chodzie, jedną z atrakcji było uruchamianie starego silnika.
-
14. Data: 2011-09-23 15:58:42
Temat: Re: Dlaczego słaby akumulator nie odpala?
Od: "PM" <x...@w...pl>
> Sprowadźmy przykład do najprostszego czyli gaźnikowy jednocylindrowy
> skuter.
> Gdy słaby aku w nim kręci, to suwy ssania i wydechu idą dobrze, problemy
> są
> właśnie przy sprężaniu. Pamiętam też, że żeby odpalić taki skuter z kopki
> (rozrusznik nożny), trzeba było najpierw dojść do fazy kompresji a dopiero
> potem konkretnie przykopać - i wtedy odpalał dużo lepiej niż kopiąc na
> pałę.
>
bo kopniak miałes w dobrej pozycji (dobry nacisk) no i w trakcie kopniecia
mogłes załapać wiecej faz sprężania.
a reszta wywodu nijak nie tłumaczy pytania z tematu.
-
15. Data: 2011-09-23 16:04:07
Temat: Re: Dlaczego słaby akumulator nie odpala?
Od: "PM" <x...@w...pl>
> Benzyna jest benzyna - juz takie wlasciwosci ma ze przy odpowiednio silnej
> iskrze odpala.
> Nie potrzebuje do tego cisnienia w cylindrze, nie potrzebuje wysokiej
> temperatury.
>
tak
ale przy ciśnieniu atmosferycznym jest mało tlenu w cylindzre w okolicach
GMP
-
16. Data: 2011-09-26 15:41:00
Temat: Re: Dlaczego słaby akumulator nie odpala?
Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)
PM <x...@w...pl> wrote:
>> właśnie przy sprężaniu. Pamiętam też, że żeby odpalić taki skuter z kopki
>> (rozrusznik nożny), trzeba było najpierw dojść do fazy kompresji a dopiero
>> potem konkretnie przykopać - i wtedy odpalał dużo lepiej niż kopiąc na
>> pałę.
>>
> bo kopniak miałes w dobrej pozycji (dobry nacisk) no i w trakcie kopniecia
> mogłes załapać wiecej faz sprężania.
> a reszta wywodu nijak nie tłumaczy pytania z tematu.
Jeżeli założymy że problem jest w prędkości sprężania to tłumaczy przez
analogię.
--
Siena 1.6 HL & GSX 750F
PMS PJ- S+ p++ M- W P++: X++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++