eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDlaczego silniki benzynowe maja przepustnice?Dlaczego silniki benzynowe maja przepustnice?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.PO
    STED!not-for-mail
    From: furi <u...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody,pl,pl.sci.fizyka
    Subject: Dlaczego silniki benzynowe maja przepustnice?
    Date: Thu, 10 Mar 2011 00:13:37 +0000
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 24
    Message-ID: <il955b$ull$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: 86-42-248-167-dynamic.b-ras2.cld.dublin.eircom.net
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1299716082 31413 86.42.248.167 (10 Mar 2011 00:14:42 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 10 Mar 2011 00:14:42 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; pl; rv:1.9.2.15) Gecko/20110303
    Thunderbird/3.1.9
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2355781 pl.sci.fizyka:229470
    [ ukryj nagłówki ]

    Witam
    Mam pytanie, dlaczego w silnikach benzynowych w celu kontroli
    generowanej mocy stosuje sie przepustnice, a sklad mieszanki jest
    utrzymywany w okolicach, nie wiem jak to nazwac, "stosunku w przy ktorym
    nie ma ani nadmiaru tlenu ani paliwa", a nie jest tak jak w dieslach -
    brak przepustnicy i zwiazanych z nia strat, a moc kontroluje sie
    wylacznie dawkujac paliwo.
    Cos mi sie obilo o uszy, ze jak benzyniak pracuje na ubogiej mieszance
    to sie zawory wypalaja, ale dlaczego? Maksymalna mozliwa temperatura
    jest przy optymalnej mieszance, jedyne co mi przychodzi do glowy to to,
    ze w gorących spalinach po ubogiej mieszance pozostaje niezuzyty tlen i
    w wysokiej temperaturze koroduje on powierzchnie zaworow. Ale w dieslach
    to sie nie dzieje, wiec o co chodzi?
    Czy problem lezy w systemie zaplonu? Moze uboga mieszanka w benzyniaku
    miala by wieksza tendencje do detonacji przy kompresji i stopien
    sprzezania musial by byc mniejszy, albo moze nie chciala by sie zapalic
    od iskry ze swiecy?
    Ile wogole wynosza straty na przepustnicy, powiedzmy jade sobie
    spokojnie 130 autorstrada, pedal gazu leciutko wcisniety (S40 T4 -
    silnik 2.0 turbo 200 KM) wiec i przepustnica ledwo otwarta, na kazde 10
    kg paliwa silnik musi przepompowac 150 m3 powietrza przez ta szparke,
    wydaje mi sie ze na to sporo energi jest potrzebne, wie ktos dokladnie ile?
    pozdrawiam
    BTW: miejcie na uwadze ze to crosspost na dwie grupy

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: