-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.PO
STED!not-for-mail
From: furi <u...@g...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody,pl,pl.sci.fizyka
Subject: Dlaczego silniki benzynowe maja przepustnice?
Date: Thu, 10 Mar 2011 00:13:37 +0000
Organization: http://onet.pl
Lines: 24
Message-ID: <il955b$ull$1@news.onet.pl>
NNTP-Posting-Host: 86-42-248-167-dynamic.b-ras2.cld.dublin.eircom.net
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1299716082 31413 86.42.248.167 (10 Mar 2011 00:14:42 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 10 Mar 2011 00:14:42 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; pl; rv:1.9.2.15) Gecko/20110303
Thunderbird/3.1.9
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2355781 pl.sci.fizyka:229470
[ ukryj nagłówki ]Witam
Mam pytanie, dlaczego w silnikach benzynowych w celu kontroli
generowanej mocy stosuje sie przepustnice, a sklad mieszanki jest
utrzymywany w okolicach, nie wiem jak to nazwac, "stosunku w przy ktorym
nie ma ani nadmiaru tlenu ani paliwa", a nie jest tak jak w dieslach -
brak przepustnicy i zwiazanych z nia strat, a moc kontroluje sie
wylacznie dawkujac paliwo.
Cos mi sie obilo o uszy, ze jak benzyniak pracuje na ubogiej mieszance
to sie zawory wypalaja, ale dlaczego? Maksymalna mozliwa temperatura
jest przy optymalnej mieszance, jedyne co mi przychodzi do glowy to to,
ze w gorących spalinach po ubogiej mieszance pozostaje niezuzyty tlen i
w wysokiej temperaturze koroduje on powierzchnie zaworow. Ale w dieslach
to sie nie dzieje, wiec o co chodzi?
Czy problem lezy w systemie zaplonu? Moze uboga mieszanka w benzyniaku
miala by wieksza tendencje do detonacji przy kompresji i stopien
sprzezania musial by byc mniejszy, albo moze nie chciala by sie zapalic
od iskry ze swiecy?
Ile wogole wynosza straty na przepustnicy, powiedzmy jade sobie
spokojnie 130 autorstrada, pedal gazu leciutko wcisniety (S40 T4 -
silnik 2.0 turbo 200 KM) wiec i przepustnica ledwo otwarta, na kazde 10
kg paliwa silnik musi przepompowac 150 m3 powietrza przez ta szparke,
wydaje mi sie ze na to sporo energi jest potrzebne, wie ktos dokladnie ile?
pozdrawiam
BTW: miejcie na uwadze ze to crosspost na dwie grupy
Następne wpisy z tego wątku
- 10.03.11 06:35 MarcinJM
- 10.03.11 07:22 Olleo
- 10.03.11 10:15 J.F.
- 10.03.11 10:43 Olleo
- 10.03.11 11:22 Waldemar Krzok
- 10.03.11 12:20 P.B.
- 10.03.11 12:28 Mario
- 10.03.11 12:29 Mario
- 10.03.11 12:42 Cavallino
- 10.03.11 13:42 P.B.
- 10.03.11 14:08 Albercik
- 10.03.11 14:28 Excite
- 10.03.11 14:39 Albercik
- 10.03.11 15:02 Excite
- 10.03.11 15:42 P.B.
Najnowsze wątki z tej grupy
- czyste powietrze
- Planeta płonie
- zginął podczas zmiany kól
- Diesel spłonął :-)
- Re: Diesel spłonął :-)
- Dlaczego pratkowcy szukają hoteli na trasie?
- Dzień jak codzień
- Holowanie
- Kopidół
- Pierwsze Twizy :D
- Kolejny pożar
- Walka o prad :D
- jakie klocki do elektryka?
- Czym jeździ Myjk
- tak nieśmiało zapytam
Najnowsze wątki
- 2024-10-31 Precyzyjne cięcie opony samochodowej
- 2024-10-31 czyste powietrze
- 2024-10-31 (Dwaj) "Starzy" sędziowie SN niedopuszczalne skargi piszą [tako orzekł WSA]
- 2024-10-31 Planeta płonie
- 2024-10-31 zginął podczas zmiany kól
- 2024-10-30 Diesel spłonął :-)
- 2024-10-30 Re: Diesel spłonął :-)
- 2024-10-30 Dlaczego pratkowcy szukają hoteli na trasie?
- 2024-10-29 Dzień jak codzień
- 2024-10-29 Holowanie
- 2024-10-30 soft dla detekcji stanu DMA (on,czy off)
- 2024-10-30 Kraków => Senior SAP HANA Developer <=
- 2024-10-30 Wrocław => SAP HANA Cloud Dev / Data Engineer <=
- 2024-10-30 Kraków => DevOps Engineer (Junior/Regular) <=
- 2024-10-30 Kraków => DevOps Engineer (Junior or Regular level) <=