  • 31. Data: 2011-01-14 20:04:15
    Temat: Re: Dlaczego narzekają na Sony Alpha A... ?
    Od: "blind.one" <t...@t...com>

    Dnia Fri, 14 Jan 2011 11:51:02 -0800 (PST), Anonymouse napisał(a):

    > A jaki problem poszukać tych prostych informacji w necie, wystarczy
    > wejść na byle jakie forum fotograficzne i np. w dziale "macro" znaleźć
    > informacje o które pytasz.
    Przepraszam za off topic, ale jaki sens ma ta grupa jeśli wszystko można
    znaleźć w google? Może chodzi właśnie o wymianę poglądów a nie odszukanie
    suchych faktów?

    --
    blind.one et consortes

  • 32. Data: 2011-01-14 20:21:11
    Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    W dniu 11-01-14 12:18, Henry(k) pisze:
> [...]

    To ja poszedłem pod prąd, bo po Marku III nabyłem w celach
    eksperymentatorskich A900. I jestem pod dużym pozytywnym wrażeniem.

    --
    Tomasz Jurgielewicz
    Masz problem z kolorem? Wal śmiało!

  • 33. Data: 2011-01-14 21:14:27
    Od: Krzysztof Chajęcki <k...@g...com>

    Dnia Fri, 14 Jan 2011 14:37:46 +0100, Przemolo napisał(a):

    > W dniu 2011-01-14 14:32, b...@n...pl pisze:

    > Jasne... niemniej taki kitowy 18-55 też ma jakieś możliwości
    > fotografowania względnie małych przedmiotów - niestety nie wiem jakie.
    > Stąd moje pytanie czy w praktyce zrobię zdjęcie zbliżone do makro owej
    > "pszczoły" czy nie - wiem, że pewnie pszczoła zajmie mi może 1/10 kadru
    > ale zawsze to jakaś informacja dla mnie :)

    czy chodzi o coś takiego????

    http://meping.web-album.org/photo/97880,rosliny#

    --
    pzdr
    meping

  • 34. Data: 2011-01-14 22:57:53
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2011-01-14 19:59, Pan Piskorz wrote:
    > Unikaj tylko jak ognia A33 i A55 a coś dla siebie znajdziesz.

    Skąd znasz preferencje pytającego, skoro z góry i bez podanego konkretnego
    powodu każesz mu unikać całkiem popularnego produktu?

    Technologia owszem wywołuje kontrowersje, ma swoje wady, ale również i
    niepowtarzalne zalety. Ktoś kto przesiada się z kompaktowego sprzętu
    otrzymuje zarówno to co fajne w lustrzance (czyli fazowy AF), jakość zdjęć
    i kontrolę nad GO oraz to z czym lustrzanki póki co mają spory problem
    czyli AF z filmami. Nawet co do wizjera można się kłócić czy lepszy taki
    czy to co lustrach entry level.

    Osobiście wolę konstrukcje tradycyjne, ale zdecydowanie fajnie, że
    pojawiają się nowe koncepcje.

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564

  • 35. Data: 2011-01-14 23:25:30
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2011-01-14 10:27, kurdybanek wrote:
    > To co mam jest zawsze najlepsze ;)
    >
    > Na dzien dzisiejszy nie ma niczego dlaczego warto było wybrać Sony (poza byc
    > moze ceną) a nie Canona czy Nikona. Wiec raczej staraj sie wybrac wsrod tych
    > ostatnich.

    No właśnie sony w tym segmencie jak zwykle walczy cenowo. Widać to na
    każdym kroku i naprawdę fajnie dają sobie radę. W jedną obudowę wepchali
    dobre kilka bardzo tanich obiektywów, amatorsko jest więc świetnie. Gorzej
    w drogich szkłach i półce przejściowej (takiej f/4), bo jej nie ma.

    Kiedyś pytali ludzi dlaczego wybrali sony i większość wskazywała, że
    chodziło o świetną stabilizację w korpusie. Rzeczywiście na placu został
    tylko pentaks, bo olek jest w odwrocie z lustrzankami. Pentaks nie ma
    lustrzanki 35mm, a nie każdemu aps-c wystarcza. Tak więc zdecydowanie sony
    ma spory atut - np. takiego stabilizowanego zeissa 135/1.8 na pełnej
    klatce i z AF.

    Natomiast nowe sony z niższych półek mają też kilka niezłych opcji jak
    bardzo dobrze działająca panorama czy hdr-y. Oczywiście inni też mają
    podobne, ale np. to co oferuje fuji w swoich hybrydach w tym temacie jest
    kpiną sporej skali. Ta panorama działa na tyle dobrze, że wiele osób używa
    jej mimo dostępnego tylko jpg :)

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564

  • 36. Data: 2011-01-14 23:42:39
    Od: "VSS" <v...@g...pl>

    W wiadomości:igq6dq$ikm$...@i...gazeta.pl,
    Pan Piskorz <p...@b...pl> nastukał:

    > Unikaj tylko jak ognia A33 i A55 a coś dla siebie znajdziesz.
    > P.

    możesz to uzasadnić ??

    --
    VSS

  • 37. Data: 2011-01-15 08:25:25
    Od: "fotech" <e...@g...pl>

> [...]
    > "pszczoły" czy nie - wiem, że pewnie pszczoła zajmie mi może 1/10 kadru
    > ale zawsze to jakaś informacja dla mnie :)

    przeciez to wystarczy wejsc do jakiegokolwiek sklepu, gdzie maja aparat,
    wyjac 20 groszówke z kieszeni, polożyć na ladzie, skierować obietyw na nia,
    i widzisz oczami własnymi czy to Ci odpowiada, czy nie.

    Wojtek

  • 38. Data: 2011-01-15 11:51:48
    Od: Pan Piskorz <p...@b...pl>

    W dniu 2011-01-15 00:42, VSS pisze:
    > możesz to uzasadnić

    Już to czyniłem na tej grupie,
    wyguglaj sobie.
    P.

  • 39. Data: 2011-01-15 11:54:01
    Od: Pan Piskorz <p...@b...pl>

    W dniu 2011-01-14 23:57, dominik pisze:
    > Technologia owszem wywołuje kontrowersje, ma swoje wady, ale również i
    > niepowtarzalne zalety

    Należy się zastanowić, czy ograniczone rozwiązania można nazwać
    technologią, IMHO - nie.
    Jakie toto ma zalety?
    P.

  • 40. Data: 2011-01-15 14:17:33
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2011-01-15 12:54, Pan Piskorz wrote:
    > Należy się zastanowić, czy ograniczone rozwiązania można nazwać
    > technologią, IMHO - nie.

    Na samym półprzepuszczalnym lustrze się nie skończyło, jest cała nowa
    konstrukcja przecież.

    > Jakie toto ma zalety?

    Było wiele razy, najważniejsze dwie:
    + fazowy AF podczas filmów
    + szybkostrzelność
    Kilka mniejszych jeszcze. Póki co takiego AF z filmami nie ma żadna inna
    konstrukcja.

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564