eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.pecetDlaczego napędy DVD psują się zawsze w ten sam sposób ?:)Dlaczego napędy DVD psują się zawsze w ten sam sposób ?:)
  • X-Received: by 10.157.37.247 with SMTP id q110mr952290ota.5.1479080385198; Sun, 13
    Nov 2016 15:39:45 -0800 (PST)
    X-Received: by 10.157.37.247 with SMTP id q110mr952290ota.5.1479080385198; Sun, 13
    Nov 2016 15:39:45 -0800 (PST)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!news.glorb.com!q124no1407
    259itd.0!news-out.google.com!c26ni1849itd.0!nntp.google.com!q124no462104itd.0!p
    ostnews.google.com!glegroupsg2000goo.googlegroups.com!not-for-mail
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Date: Sun, 13 Nov 2016 15:39:45 -0800 (PST)
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=89.67.91.247;
    posting-account=X6lkYgoAAACNnhv7a8JKRdbMeAr6EFyu
    NNTP-Posting-Host: 89.67.91.247
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <3...@g...com>
    Subject: Dlaczego napędy DVD psują się zawsze w ten sam sposób ?:)
    From: Swift <p...@g...com>
    Injection-Date: Sun, 13 Nov 2016 23:39:45 +0000
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.comp.pecet:1251280
    [ ukryj nagłówki ]

    Nie wiem, czy tytułowe zdanie jest ogólnie prawdziwe, natomiast z moich obserwacji,
    poczynionych na kilkunastu już napędach CD/DVD, wynika, że najczęściej napęd kończy
    swój żywot ponieważ przestaje wysuwać się tacka. Naciśnięcie przycisku powoduje
    zazwyczaj słyszalny odgłos stuknięcia i buczenia silnika napędu wysuwania tacki, a
    tacka pozostaje nieruchoma.

    W dwóch, czy trzech przypadkach - powodem było wytarcie się gumowego paska klinowego
    (przypominającego gumkę recepturkę), co udało mi się usunąć poprzez zmatowanie
    powierzchni kółek pasowych i powierzchni samego paska.

    Jednak w większości wypadków przyczyną nie jest poślizg paska. Po naciśnięciu
    przycisku wysuwania, silnik napędu tacki nie obraca się, pasek klinowy i reszta
    przekładni pozostaje nieruchoma. We wszystkich prawie zaobserwowanych przypadkach -
    zarówno koła pasowe, koła zębate, jak i liniowy (prosty) wieniec zębaty prowadnicy
    tacki - nie noszą widocznych śladów zniszczenia, czy choćby zużycia.

    W jednym, czy dwóch przypadkach, spróbowałem usunąć ze wszystkich powierzchni stary
    smar i pokryć je nowym - bez rezultatu. Zastanawiam się co jest przyczyną i czy
    zazwyczaj jest jedna. Co przychodzi mi do głowy, to wytarcie się panewek silniczka
    elektrycznego napędu wysuwu tacki powodujące powstanie luzów i blokowanie się ośki
    silnika obciążanej zawsze jakimś momentem zginającym (oprócz obrotowego) pochodzącym
    od naciągu paska klinowego.

    Zważywszy na ceny większości napędów pytam raczej z czystej ciekawości, nie mniej
    interesują mnie wszelkie uwagi i spostrzeżenia.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: