  • 51. Data: 2010-10-25 15:10:06
    Temat: Re: Diesel zima
    Od: "RadekNet (www.rejsy-czartery.com)" <r...@p...com.pl>

    W dniu 25.10.2010 12:28, Krzysiek Kielczewski pisze:
> [...]
    bo

    > To jakieś tandetne te dzisiejsze diesle, mój przy -28 ciężko, ale
    > odpalał. Tyle, że z padniętymi czterema wtryskami z pięciu.

    20-letnie Volvo 2.4 TIC, z polmilonem km na zegarze, parkujace pod golym
    niebem, zeszlej zimy nie sprawilo ani jednej niespodzianki a mrozy jakie
    byly kazdy wie. Nie rozumiem jak mozna miec problem ze wspolczesnym
    autem skoro taki dziadek odpala.

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 52. Data: 2010-10-25 15:39:59
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    Mój ma dziwnie.

    Bo w zimie albo palił na dotyk, albo wcale ("wcale" znaczy trzeba było innym
    podjeżdzać, spinać kablam i męczyć się bardzo długim
    rozruchem).

    Tak jakby jakaś graniczna temperatura była +/- 2°C na tak lub na nie.

    Przy czym może to dotyczyć:

    a) paliwa;
    b) akumulatora;
    c) silnika;
    d) innych układów w aucie (jak pompa w zbiorniku).

    Ten "dotyk" jest nieco zdradliwy, bo parę razy zdarzyło mi się odpuścić kluczyk w
    mrozie po ułamku sekundy, a to tylko 1 - 2 -3
    cylindry załapały i po odpuszczeniu zgasł, a drugi raz dupa blada, już nic a nic.

    -----

  • 53. Data: 2010-10-25 15:41:35
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    Mój suwak logarytmiczny też podnosi do dowolnej potęgi bez baterii.

    -----

  • 54. Data: 2010-10-25 16:00:58
    Od: Przemysław Czaja <p...@p...fm>

    Użytkownik "komar"

    > ja też nie wiem czy to przypadek, ale zeszłej zimy właśnie "gold"
    > zamarzł mi w plastikowym baniaczku na paliwo stojącym na podłodze w
    > samochodzie - tzn. w paliwie pływała wielka bryła lodu (1/4
    > objętości).

    To parafina ma się wytrącić a nie bryła lodu ;-)

  • 55. Data: 2010-10-25 17:26:09
    Od: "RadekNet (www.rejsy-czartery.com)" <r...@p...com.pl>

    W dniu 25.10.2010 15:41, ąćęłńóśźż pisze:
    > Mój suwak logarytmiczny też podnosi do dowolnej potęgi bez baterii.
    >

    > -----

    odpala.

    Troche nietrafne porownanie zwazywszy na to, ze technika ma nam pomagac
    a nie utrudniac zycie.

    --
    Radek Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 56. Data: 2010-10-25 22:14:25
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 25 Oct 2010 12:01:37 +0200, komar napisał(a):

    > jaaasne. przy -35 przeciętny, sprawny benzynowiec ze sprawnym akumulatorem pali od
    dotyku

    A nie?

    --
    ___________ (R)

  • 57. Data: 2010-10-26 00:02:19
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>

    Użytkownik "Adam Płaszczyca"

    > A nie?

    Tak to jest jak się nie czyta całego wątku, to się potem zadaje
    głupkowate pytania

  • 58. Data: 2010-10-26 09:35:38
    Od: "Mariusz Chwalba" <m...@c...net>

    On Mon, 25 Oct 2010 15:10:06 +0200, RadekNet (www.rejsy-czartery.com)
    <r...@p...com.pl> wrote:

    [...]
> [...]
    > niebem, zeszlej zimy nie sprawilo ani jednej niespodzianki a mrozy jakie
    > byly kazdy wie. Nie rozumiem jak mozna miec problem ze wspolczesnym

    Ah, ale porównaj sobie ile pali i jaką moc wyciąga z tej samej pojemności.
    Coś za coś, niestety.

    pozdrawiam,
    --
    Mariusz 'koder' Chwalba

  • 59. Data: 2010-10-26 12:09:08
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-10-26, Mariusz Chwalba <m...@c...net> wrote:

    > Ah, ale porównaj sobie ile pali i jaką moc wyciąga z tej samej pojemności.
    > Coś za coś, niestety.

    Generalnie samochód, który odpali pali dużo więcej niż taki, który nie
    odpali ;-)

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 60. Data: 2010-10-27 12:20:18
    Od: "RadekNet (www.rejsy-czartery.com)" <r...@p...com.pl>

    W dniu 26.10.2010 09:35, Mariusz Chwalba pisze:
> [...]
    >
    > [...]
    >
    > Ah, ale porównaj sobie ile pali i jaką moc wyciąga z tej samej pojemności.

    Rozumiem kosztem przebiegu bez naprawy glownej, ale kosztem codziennej
    niezawodnosci?

    A swoja droga, ile pala podobniej wielkosci i mocy (120KM, automat,
    1300kg, zawsze wlaczona automatyczna klima) wspolczesne diesle? Volvo
    760: miasto ponizej 10l, trasa 8-10l.

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk