  • 31. Data: 2010-10-22 11:45:28
    Temat: Re: Diesel zima
    Od: Bydlę <b...@b...com>

    Rafał "SP" Gil wrote:
    > (ile to już lat temu była zima stulecia z
    > mega mrozami ? 4 lata ?)

    Masz na myśli minus 25 - minus 28 stopni w mieście?
    Zeszłej zimy...

    --
    Bydlę

  • 32. Data: 2010-10-22 11:47:17
    Od: Bydlę <b...@b...com>

    Marcin wrote:
    > Pytanie czy warto za to doplacac czy kazdy diesel
    > sprzedawany w okresie zimowym na firmowych stacjach bedzie OK i nie
    > wytraci sie parafina podczas mrozow?

    Na takie pytanie odpowie ci wróżka.
    Serio.

    Natomiast ważne jest, by nie rucać się na tanie paliwo teraz, gdy jest
    jeszcze w miarę ciepło - tzn. nie tankować do pełna, jeśli się wie, że
    się nie wykorzysta.

    --
    Bydlę

  • 33. Data: 2010-10-22 12:02:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Przemysław Czaja" <p...@p...fm> napisał
    > sorki, pewnie moja wypowiedż była niegrzeczna
    > cd... nie ma sprawy...wierzę, że odpala, miałem już z 10 diesli w
    > tym ostatni CR i przyznaję, że moj CR odpalił w ubiegłym roku
    > jako jedyny z Diesli, natomiast Twoje stwierdzenie, że silniki
    > benznowe nie mogą się równać z Dieslem wkładam jak zwykle między
    > bajki...nie ze mną te numery

    No coz - VW mial kiedys symptomatyczna reklame - czym dojezdza do
    pracy operator plugu snieznego ?
    Co przy okazji uzmyslawia ze srednia zima [to znaczy do -30] oba
    rodzaje sobie zasadniczo radza :-)

    Mialem kiedy dobrze wyregulowany i dobrze wyczuty gaznik, to
    przy -15 benzyna zapala w ulamku sekundy - podziw budzila, bo
    rozrusznik nawet jeknac nie zdazyl a silnik juz palil :-)

    Ale przy wiekszych mrozach juz nie bylo tak dobrze.

    J.

  • 34. Data: 2010-10-22 12:07:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Grejon" <g...@g...pl> napisał w
    > Może, ale nie wydaje mi się żeby z tego powodu miało auto nie
    > odpalić. Spodziewałem się bardziej kisielowatej konsystencji,
    > tudzież gęstego osadu na dnie.

    Tylko pamietaj ze parametr nazywa sie "temperatura zablokowania
    zimnego filtra", oraz ze we wtryskiwaczach sa malutkie otworki :-)

    J.

  • 35. Data: 2010-10-22 21:04:34
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 22 Oct 2010 10:22:52 +0200, Agent wrote:

    >Może i trafia ale np ten zimowy F a nie Ultra 2 czyli arktyczny.

    A to bardzo mozliwe - z jakis powodow rafinerie wola zima rozprowadzac
    taki do -20, a przeciez w kraju bywa gorzej

    >Potem jak są jaja to zmieniają na ten lepszy.

    Potem to juz jest za pozno :-)

    >Poza tym nie rozumiem do końca co
    >oznacza okreslenie "zablokowanie zimnego filtra" -

    Domyslam sie ze oznacza - jedziesz, jedzies i stajesz :-)
    Ale teraz mam podgrzewacz przed filtrem i nie sprawdze.

    >czy jest to początek krzepnięcia? Mi np zeszłej zimy drobinki
    >parafiny zatkały nie filtr a siateczkę w baku. Wyglądało to
    >jak smarki".

    IMO poczatek krzepniecia, czy raczej "wytracania parafiny" to jest
    wtedy gdy olej metnieje. A to jest juz przy ok -10 C

    J.

  • 36. Data: 2010-10-23 03:20:14
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Grejon

    > Ja niedawno zrobiłem eksperyment - wlałem trochę ON do słoika i
    > wsadziłem do zamrażarki na -20 oC. Po kilkunastu godzinach wyjąłem i...
    > nic. Paliwo miało nadal taką samą konsystencję jak przed zamrożeniem,
    > pojawiły się co prawda jakieś glutki, ale wg mnie to były zamarznięte
    > kropelki wody, którą wcześniej wypłukałem słoik. Jak kogoś interesuje to
    > paliwo pochodziło z Orlenu przy warszawskim Kercelaku.

    Czy w ramach eksperymentów zamrażasz też jakieś inne rzeczy? Pytam z
    ciekawości.

    --
    ignorance is bliss

  • 37. Data: 2010-10-23 04:14:51
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2010-10-22 11:43, J.F. pisze:

    > w zasadzie to jeszcze w tym :-). Ale 4 lata temu [niecale] tez
    > byla dobra zima.

    W zeszłym była w kwestii śniegu ... 4 lata temu - w kwestii mrozów.

    6008

  • 38. Data: 2010-10-23 06:51:55
    Od: Grejon <g...@g...pl>

    W dniu 2010-10-23 03:20, to pisze:
    > begin Grejon

    > Czy w ramach eksperymentów zamrażasz też jakieś inne rzeczy? Pytam z
    > ciekawości.

    Tylko żarcie.

  • 39. Data: 2010-10-23 11:13:39
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 23 Oct 2010 06:51:55 +0200, Grejon wrote:

    >Tylko żarcie.

    A plynu do sprzyskiwaczy nie ? :-)

    J.

  • 40. Data: 2010-10-23 11:44:10