  • 1. Data: 2011-06-03 11:11:11
    Temat: Diagram stanów UML
    Od: MoonWolf <m...@p...com>

    Mam system, który może znajdować się w kilkunastu stanach. Jednym z
    nich jest 'Alarm', do którego przejście może nastąpić (po spełnienieu
    odpowiednich warunków oczywiście) z każdego (ewentualnie może się
    okazać, że z jakimiś wyjątkami) z pozostałych stanów. Jak to sprytnie
    zaznaczyć na diagramie, żeby nie ciągnąć przejść od każdego stanu?

    --
    <:> Roger, MoonWolf Out <:>|I wonder what's in here?
    (::) (::)|

  • 2. Data: 2011-06-03 20:18:25
    Temat: Re: Diagram stanów UML
    Od: Szyk <s...@o...pl>

    W dniu 2011-06-03 13:11, MoonWolf pisze:
> [...]
    > okazać, że z jakimiś wyjątkami) z pozostałych stanów. Jak to sprytnie
    > zaznaczyć na diagramie, żeby nie ciągnąć przejść od każdego stanu?

    Możesz dla wygody sobie wstawić pełno stanów typu Alarm o ile twoje
    narzędzie to umożliwia. Podobna koncepcja jak pełno stanów "stop" w
    wielu miejscach schematu.

  • 3. Data: 2011-06-06 09:38:13
    Od: MoonWolf <m...@p...com>

    Szyk denied rebel lies:

    > Możesz dla wygody sobie wstawić pełno stanów typu Alarm o ile twoje
    > narzędzie to umożliwia. Podobna koncepcja jak pełno stanów "stop" w
    > wielu miejscach schematu.

    Nie wiem czy tak się uda. Pojawiło mi się kilka tego typu stanów - to
    znaczy można do nich przejść z wielu innych stanów (i to z różnych w
    zależności od 'triggera'). Z tych stanów wyjście jest jedno (pytanie
    czy nie okaże się, że pojawią się nowe). Jeśli dam na diagramie wiele
    tych stanów to powstanie straszna plątanina i nikt tego nie zrozumie.
    Chyba że podzielę diagram na kilka części? Martwię się o czytelność -
    po co robić diagram, z którego nikt nie skorzysta?

    --
    <:> Roger, MoonWolf Out <:>|This is the face you'll never change
    (::) (::)|

  • 4. Data: 2011-06-06 14:09:59
    Od: MoonWolf <m...@p...com>

    MoonWolf denied rebel lies:

    > czy nie okaże się, że pojawią się nowe). Jeśli dam na diagramie wiele
    > tych stanów to powstanie straszna plątanina i nikt tego nie zrozumie.

    Użyłem stanów nadrzędnych, grupując w nich po kilka stanów - dzięki
    temu liczba przejść się zmniejszyła.

    --
    <:> Roger, MoonWolf Out <:>|This bitter man he is
    (::) (::)|

  • 5. Data: 2011-06-06 18:45:05
    Od: Mariusz Marszałkowski <m...@g...com>

    On Jun 6, 11:38 am, MoonWolf <m...@p...com> wrote:
> [...]
    > czy nie okaże się, że pojawią się nowe). Jeśli dam na diagramie wiele
    > tych stanów to powstanie straszna plątanina i nikt tego nie zrozumie.
    A do czego diagram(y) jest potrzebny? Czasem taki podzial i platanina
    nadal ulatwia zrozumienie... innej jeszcze wiekszej plataniny.
    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2011-06-07 06:20:18
    Od: MoonWolf <m...@p...com>

    Mariusz Marszałkowski denied rebel lies:

    > A do czego diagram(y) jest potrzebny? Czasem taki podzial i platanina
    > nadal ulatwia zrozumienie... innej jeszcze wiekszej plataniny.
    > Pozdrawiam

    Chcę udokumentować działanie systemu. Bo teraz to tylko programista wie
    jak to działa. System nie jest bardzo skomplikowany - ale ponieważ
    użytkownik ma spory wpływ na jego działanie, to diagram się komplikuje.

    Pogrupowanie stanów zmniejszyło nieco liczbę przejść. Trochę mi to
    komplikuje sprawę warunków przejścia, ale może sobie poradzę.

    --
    <:> Roger, MoonWolf Out <:>|We are gonna blow this place away