  • 31. Data: 2022-02-03 17:39:37
    Temat: Re: Detektor kabli
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    A to zależy.
    Pneumatycznego udaru nie należy dociskać.
    Gdy wiercisz przez tynk lepiej na początku wyłączyć udar.
    Podobnie przy glazurze.

    -----

  • 32. Data: 2022-02-03 18:08:10
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

    > Ale czy nie byl zbadany w kontekscie:
    > lutowac, czy owijac kynar na kwadratowych trzpieniach ?

    To w drugą stronę szło: badano zjawisko, a w wyniku tego nabyta
    wiedza pozwoliła na stworzenie technologii połączeń owijanych.

    Ale w przypadku skręcania miedzianych drutów instalacji
    elektrycznej też jest nieźle -- przy właściwej technice
    następuje trwałe połączenie siatek krystalicznych obu elementów.
    Po zalaniu tego lutem, metale mieszają się, a połączenie z czasem
    ulega pogorszeniu.

    --
    Jarek

  • 33. Data: 2022-02-03 18:42:06
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > następuje trwałe połączenie siatek krystalicznych obu elementów.
    > Po zalaniu tego lutem, metale mieszają się, a połączenie z czasem

    Należałoby dopisać, że głównie cyna w obecności przepływu prądu w takim
    połączeniu nie zachowuje swoich właściwości przy długim okresie
    użytkowania co powoduje jej krystalizację i kruszenie a w następstwie
    brak kontaktu dla przewodzenia prądu. Co prawda zalanie całego
    połączenia cu-cu powoduje brak dostępu powietrza i ma to korzystny wpływ
    dla tlenku miedzi, który w punkcie kontaktu drut-drut praktycznie nie
    występuje po czasie. Generalnie i tak rozmawiamy o problemie, który
    raczej nie wystąpi za naszego życia, chyba że będą tam pełzały
    straszliwe prądy, które głównie siłą ciepła przyspieszą te procesy.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPi?>>>

  • 34. Data: 2022-02-03 18:45:49
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 03.02.2022 o 13:10, LordBluzg(R) pisze:

    > Nie. Problem jedynie w umiejętności lutowania. Kable powinny zachodzić
    > na siebie równolegle ok 1cm. Zupełnie wystarczy. Po zalaniu
    > cyną/koszulka jest wieczne.

    > Problem z czasem/utlenianiem w złączkach, to nie jest połączenie
    > galwaniczne. Jak skręcisz (chociaż nie jest to potrzebne a i zapasu
    > mało) i polutujesz to trzyma na wieki.

    Porada w stylu: "jak tu najlepiej zaszkodzić".

    Po pierwsze nie wszędzie można lutować, bo cyna ma pewną przypadłość
    nazywaną "zarazą cynową", a po drugie z całą pewnością nie wystarczy
    tylko i wyłącznie polutować z sobą przewody.

    Jeżeli już lutować to tylko przewody, które są z sobą skręcone, a po
    drugie lutowanie takie można wykonać tylko tam, gdzie przewody nie będą
    narażone na ujemną temperaturę.

  • 35. Data: 2022-02-03 18:58:43
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 03.02.2022 o 18:45, Uzytkownik pisze:

    > Porada w stylu:

    Nono, gdybyś najpierw przeczytał cały wątek, to byś może doczytał iż
    opisałem wady i zalety takiego połączenia.

    Jak zwykle, wpierdalasz się w połowie wątku, nie czytając reszty i
    próbujesz swoich wypocin na zasadzie "bo ja wiem lepiej".

    Ja wiem, że mało wiesz, co już nie raz udowodniłeś i nie musisz tego
    ciągle udowadniać :)

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPi?>>>

  • 36. Data: 2022-02-03 19:38:54
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2022-02-03 o 17:18, J.F pisze:
> [...]
    wybić zabezpieczenia elektryczne).

    > Taa ... delikatne wiercenie wiertarką udarową ...
    Ale wiertła sds widiowe są tępe i przy lekkim docisku nawet izolacji nie
    uszkodzisz a do przewiercenia tynku wystarczy. Jak wejdziesz już za tynk
    do muru to wtedy już można przycisnąć bo wiadomo że kabla nie będzie.
    Sam wielokrotnie tak wierciłem i nawet skrętki pod tynkiem nie uszkodziłem.
    No i lepiej z większą średnicą wiertło (8,10) niż małe (4,6) bo ciężej
    wyczuć opór jak trafi w kabel.

    --
    Janusz

  • 37. Data: 2022-02-03 20:00:38
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 03.02.2022 o 18:58, LordBluzg(R) pisze:

    > Nono, gdybyś najpierw przeczytał cały wątek, to byś może doczytał iż
    > opisałem wady i zalety takiego połączenia.

    Wskaż palcem, gdzie napisałeś o wadach twojego, durnego pomysłu.

    > Jak zwykle, wpierdalasz się w połowie wątku, nie czytając reszty i
    > próbujesz swoich wypocin na zasadzie "bo ja wiem lepiej".

    A ty jak zwykle piszesz głupoty. Najciekawsze jest to, że im większy
    nieuk na grupie tym bardziej się obraża jak ktoś krytykuje jego głupie
    pomysły.

    Dałem ci szansę czegoś się nauczyć, ale jak widzę jest to strata czasu.
    Jak widać prędzej dałoby się nauczyć świnię tańca baletowego i śpiewu
    góralskiego ... :)

    > Ja wiem, że mało wiesz, co już nie raz udowodniłeś i nie musisz tego
    > ciągle udowadniać :)

    Myślisz, że jak mi tak naubliżasz to ci przybędzie rozumu? Czy też może
    w taki sposób leczysz kompleksy "małego wacka" i "krótkiego rozumku"?

  • 38. Data: 2022-02-03 20:48:17
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    czwartek, 3 lutego 2022 o 18:45:54 UTC+1 Uzytkownik napisał(a):

> [...]
    >
    > Jeżeli już lutować to tylko przewody, które są z sobą skręcone, a po
    > drugie lutowanie takie można wykonać tylko tam, gdzie przewody nie będą
    Nich ci co chcą lutować przewody cyna 99,99 podniosą ręką. Widzę jedna. A teraz
    niech podniosą ręce, z wyjątkiem użyszkodnika oczywiście bo on podniósł wcześniej, ci
    co pisząc cyna mieli na myśli taki drut z cyny z czymś tam z kalafonia w środku co
    zwinięty na szpulce jeśli podpierdolic się nie da kupują w sklepie albo hurtowni.
    Widzę las rąk.

  • 39. Data: 2022-02-03 20:49:14
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    czwartek, 3 lutego 2022 o 20:00:44 UTC+1 Uzytkownik napisał(a):

> [...]
    > Myślisz, że jak mi tak naubliżasz to ci przybędzie rozumu? Czy też może
    > w taki sposób leczysz kompleksy "małego wacka" i "krótkiego rozumku"?
    Od ciebie użyszkodnik się nauczyć to lepiej nie umieć.

  • 40. Data: 2022-02-03 20:59:20
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 03.02.2022 o 20:00, Uzytkownik pisze:

    > Myślisz, że jak mi tak naubliżasz

    Nie zauważyłem, żebym ci ubliżał. Ty to robisz zawsze :)

    Możesz zatem wypierdalać :)

    Aha, nie myl z "wypierdolić",
    tutaj masz, jak się to odmienia:
    https://pl.wiktionary.org/wiki/wypierdala%C4%87 bo ostatnio zapomniałem
    ci wskazać, a ty jak zwykle miałeś za małą wiedzę :)

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPi?>>>