  • 1. Data: 2010-01-16 07:14:15
    Temat: Dell 430 wymiana cpu
    Od: G Nowak <g...@g...com>

    Witam,
    Czy ktos z wiedzacych moglby potwierdzic, czy cpu w d420, d430 jest
    wlutowany? Myslalem o zakupie takiego z core solo i ew. wymienic jesli
    bedzie mocno draznil co raczej odpada jesli jest lutowany.

    --
    pozdr

  • 2. Data: 2010-01-16 08:09:33
    Temat: Re: Dell 430 wymiana cpu
    Od: Andrzej <d...@w...pl>

    On 16 Sty, 08:14, G Nowak <g...@g...com> wrote:
> [...]
    > wlutowany? Myslalem o zakupie takiego z core solo i ew. wymienic jesli
    > bedzie mocno draznil co raczej odpada jesli jest lutowany.

    W laptopie dell latitude d430 jest procesor Intel U7600. Można by go
    zamienić na np. u7700. Inne procesory np. L7200 do L7600 nie będą
    funkcjonowały w tym lapku. Zresztą nie ma co się nad tym zastanawiać
    bo w d430 procesor jest wlutowany na płytę.

  • 3. Data: 2010-01-16 11:59:45
    Od: vDon <v...@o...eu>

    G Nowak wrote:

    > Czy ktos z wiedzacych moglby potwierdzic, czy cpu w d420, d430 jest
    > wlutowany?

    Tak, dokładnie. Te Delle mają na pokładzie procesorki serii Uxxxx, czyli
    wlutowane w płytę główną. "Upgrade" czegokolwiek poza dodatkowym modułem
    pamięci, modułem BT czy kartami miniPCIE oznacza w praktyce wymianę płyty.

    > Myslalem o zakupie takiego z core solo i ew. wymienic jesli
    > bedzie mocno draznil co raczej odpada jesli jest lutowany.

    Moim skromnym zdaniem nie warto, chyba że płytę główną z Core 2 Duo
    dostaniesz za bezcen. Nie wiem jak dokładnie wygląda to w D430, ale w
    D420 różnica wydajnościowa między Solo a Duo jest widoczna na codzień,
    natomiast różnica w zużyciu energii pomijalna.

  • 4. Data: 2010-01-17 11:44:06
    Od: G Nowak <g...@g...com>

    > W laptopie dell latitude d430 jest procesor Intel U7600. Można by go

    Tutaj sie nie zgodze

    > zamienić na np. u7700. Inne procesory np. L7200 do L7600 nie będą
    > funkcjonowały w tym lapku. Zresztą nie ma co się nad tym zastanawiać
    > bo w d430 procesor jest wlutowany na płytę.

    Czyli nie mozna.

    --
    pozdr