  • 1. Data: 2010-01-15 12:29:02
    Temat: Zwiechy kompa - nowe pomysly?
    Od: Norbert <n...@r...no>

    Witam

    Jakis czas temu sprawilem sobie nowa karte graficzna i od razu tez zasilacz
    zmienilem na bardziej markowy i mocniejszy. Mniej wiecej od tej pory mam
    problemy z zawieszaniem sie kompa. Zawiesza sie najczesciej w grach, choc
    potrafi takze przy starcie windowsa, podczas ladowania pulpitu, a ostatnio
    takze podczas rozmowy na skypie z transmisja obrazu pulpitu (jest taka
    opcja w skypie). W czasie gier najczesciej obraz sie zatrzymuje a dzwiek
    odtwarza w petli ostatnie pol sekundy.
    Podejrzewalem Sapphire ATI4850, wiec "przylapalem" kompa na zawieszeniu
    grajac w jakas giere a na drugim monitorze majac otwarta aplikacje MSI
    Afterburner, ktora pokazuje stan karty. W chwili zawieszenia obciazenie GPU
    bylo 18%, temp. 45* i obroty wentylatora okolo 50%. Wiec jakby nie karta?
    Potem poszedl test pamieci, 9 bitych godzin na Memtest86+ i nic, zero
    bledow.
    Pozostaje zasilacz, to nowy Corsair 520HX 520W. Niestety poprzedniego sie
    juz pozbylem w miedzyczasie i nie mam jak podmienic. Czy jest sposob na
    sprawdzenie zasilacza?
    Co jeszcze moze byc przyczyna?
    W dzienniku zdarzen nie ma ani slowa o zadnych bledach.
    Juz mam dosc tych zawieszek, pomozcie please.

    --
    pozdrawiam
    Norbert

  • 2. Data: 2010-01-15 13:25:40
    Temat: Re: Zwiechy kompa - nowe pomysly?
    Od: RadoslawF <r...@w...pl>

    Dnia 2010-01-15 13:29, Użytkownik Norbert napisał:

    > W dzienniku zdarzen nie ma ani slowa o zadnych bledach.
    > Juz mam dosc tych zawieszek, pomozcie please.

    Miernikiem sprawdź sobie napięcia.
    Nie sprawdziłeś pamięci na karcie GFX, przyczyną wieszania
    może tez być oprogramowanie do karty GFX.
    Jak masz poprzednią to włóż i sprawdź czy problemy nie znikną.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2010-01-15 14:56:58
    Od: "J.M.Oizo" <oizo[No Spam]@autograf.pl>

    Uzytkownik "Norbert" <n...@r...no> napisal w wiadomosci grup
> [...]
    > Co jeszcze moze byc przyczyna?
    > W dzienniku zdarzen nie ma ani slowa o zadnych bledach.
    > Juz mam dosc tych zawieszek, pomozcie please.

    mozesz tez sprawdzic temperatury procesora i chipsetu.

  • 4. Data: 2010-01-15 15:31:01
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    > Juz mam dosc tych zawieszek, pomozcie please.

    Sterowniki do karty grafiki masz nowe? (
    http://game.amd.com/us-en/drivers_catalyst.aspx )

    --
    marfi

  • 5. Data: 2010-01-16 01:38:48
    Od: Norbert <n...@r...no>

    Dnia Fri, 15 Jan 2010 16:31:01 +0100, marfi napisał(a):

    > Sterowniki do karty grafiki masz nowe? (
    > http://game.amd.com/us-en/drivers_catalyst.aspx )

    Tak

    --
    pozdrawiam
    Norbert

  • 6. Data: 2010-01-16 01:48:10
    Od: Norbert <n...@r...no>

    Dnia Fri, 15 Jan 2010 15:56:58 +0100, J.M.Oizo napisał(a):

    > mozesz tez sprawdzic temperatury procesora i chipsetu.

    Procek chlodny, raptem 46* (w trakcie zwiechy dzisiejszej).
    Chipset to nie wiem na pewno, bo w HMonitorze i Speedfanie pokazuje jako
    Mainboard (to chipset?) i ma 40*
    Temperatura pamieci grafy 47* wg Everesta (GPU Diode MemIO)

    --
    pozdrawiam
    Norbert

  • 7. Data: 2010-01-16 02:04:53
    Od: Norbert <n...@r...no>

    Dnia Fri, 15 Jan 2010 14:25:40 +0100, RadoslawF napisał(a):

    > Nie sprawdziłeś pamięci na karcie GFX,

    Jak to zrobic?

    --
    pozdrawiam
    Norbert

  • 8. Data: 2010-01-16 07:20:44
    Od: marcink <m...@g...pl>

    W dniu 2010-01-15 13:29, Norbert pisze:
> [...]
    > Co jeszcze moze byc przyczyna?
    > W dzienniku zdarzen nie ma ani slowa o zadnych bledach.
    > Juz mam dosc tych zawieszek, pomozcie please.

    Miałem podobne efekty ale przy zakupie prawie całego kompa. Winne były
    pamięci ram któe wymieniłem na inne i wszystko zagrało. Jednak ty
    wymieniłeś tylko grafikę ale mimo wszystko może warto spróbować jak
    możesz pożyczyć wymienić pamięci. U mnie memtest też niepoklazywał
    żadnych błędów ale ciągle się wysypywała grafika. System się uruchamiał
    za 3 razem bo jak tylko zaczynał wczytywać WIN to bluescreen i od nowa a
    za 3 razem jakoś się uruchomił.
    Pozdrawiam.

  • 9. Data: 2010-01-19 14:25:44
    Od: acelnószz <j...@g...pl>

    Po prostu ta plyta glówma moze miec taka przypadlosc: za slabe zasilanie karty
    graficznej.
    Trafilo mi sie tak samo, do q.. nedzy ;-)
    JaC

    -----

  • 10. Data: 2010-01-20 11:04:06
    Od: Norbert <n...@r...no>

    Dnia Tue, 19 Jan 2010 15:25:44 +0100, acelnószz napisał(a):

    > Po prostu ta plyta glówma moze miec taka przypadlosc: za slabe zasilanie karty
    graficznej.
    > Trafilo mi sie tak samo, do q.. nedzy ;-)

    Plyta Gigabyte GA-P35-DS3. Ale przeciez karta ma tez osobny kabel
    zasilajacy, to nie rozwiazuje problemu?

    --
    pozdrawiam
    Norbert