  • 61. Data: 2016-06-14 17:28:18
    Temat: Re: Dekadowa drabinka rezystorowa
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > O ile pamietam, to obecnie bit pamieci DRAM tez juz zawiera
    > ladunek w tysiacach elektronow liczony.

    I siedzą w komórce, która jest jeszcze mniejsza od tej porzedniej
    (tej z kanałem jonowym w środku). Rezystor dużo większy. To, czego
    bym się najbardziej obawiał, to że zostanie on niewiadomo skąd
    zapchlony jakimiś elektronami. Tyle tego się po gumnie szwęda bez
    ładu i składu.

    > Ale to przeciez nie jedyne mozliwe zastosowanie - chcemy np
    > napiecia rzedu 50 kV mierzyc, mozna dzielnik 1G/10k, ale po
    > co tyle pradu marnowac :-)

    Do tego to już by musiał być naprawdę ogromny. Nawet w tych moich
    gigaomowych wcześniej przeskoczy iskra, niż zagrzeją się od
    marnowanej energii. Ale jeśli będę kiedyś chciał mierzyć 50kV, to
    sobie kilkadziesiąt sztuk połączę w szereg.

    --
    Jarek

  • 62. Data: 2016-06-14 18:23:46
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

> [...]
    > marnowanej energii. Ale jeśli będę kiedyś chciał mierzyć 50kV, to
    > sobie kilkadziesiąt sztuk połączę w szereg.

    E tam, zaraz ogromny. Zobacz jak wygląda sonda WN do miernika.

    http://www.merazet.pl/sondy_wysokiego_napiecia_i_roz
    nicowe.php
    http://www.labimed.com.pl/index2.php?id_dzialu=92&id
    _firmy=53

    Pozdrawiam

    DD

  • 63. Data: 2016-06-14 19:20:47
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Dariusz Dorochowicz napisał:

    > E tam, zaraz ogromny. Zobacz jak wygląda sonda WN do miernika.

> [...]

    Małe przecież nie są, co na obrazku może być trudno zobaczyć.
    Tutaj sprzedawca podaje rozmiary sondy na 40 kV:

    http://www.tme.eu/pl/details/tt-hvp40/sondy-wysokona
    pieciowe/testec/

    35 cm. To mi juz zaczyna podpadać pod "ogromny". Nawet jeśli chodzi
    o sondę. A miał być opornik, element taki, do lutawania. I to na 50 kV.

    Jarek

    --
    -- Tak sobie właśnie myślałem... Czerwony... -- mruczał do siebie. -- Mój
    ulubiony kolor... A jaki był duży?

  • 64. Data: 2016-06-14 22:32:12
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-06-14 11:39, Piotr Wyderski wrote:

    > Sebastian, sprawdź sobie kiedyś taki miernik

    Miałem 6 jak policzyłem przed chwilą, ostały mi się 3.

    > i przestań opowiadać bajki.

    Wszystkie 6 otwierałem. W środku burdel mimo że 3 sztuki identyczne
    (838) i kupowane w pi x drzwi tym samym okresie w tym samym sklepie to w
    środku zupełnie inne elementy. Głównie drabinki właśnie się róznią. A
    konkretnie ich brak zastapione czym było pod ręką wliczając w to
    rezystor z dolutowanym potencjometrem.

    > Na DC i omomierzu są dokładne.

    Ale przeciez nie mówie ze nie są. Mój DT9205A pokazuje na wszystkich
    zakresach DC z precyzją wszystkich cyfr. Ale jak go otworzysz to w
    środku burdel (drabinka to kilka rożnych kształtem rezystorów w tym
    kanapka z dwóch smd) polutowane na pajaka w miejscu przewidzianym na
    ładna drabinkę. Zaś kupiony rok temu 838 za nascie złotcyh na allegro
    posiada 5% rezystory w drabince prawdopodobnie *selekcjonowane* przez
    chińczyków recznie i dalej pokazuje DC absurdalnie dokładnie bo i
    rezystory dobrze wybrane [*]. Mam też inny 838 który fabycznie pokazuje
    z błedem >10% na kazdym zakresie DC.

    > Jak na 14 złotych -- niebywale dokładne.

    Nikt nie twierdzi że tak nie jest i nikt nie twierdzi że przeciętnemu
    klientowi Castoramy potrzebne jest coś innego niż "jest 230V" i "jest
    zwarcie" i od biedy "ile ma bateria".

    [*] Zawsze mi się wydawało że 5% i 1% lecą z jednej lini i automat je
    klasyfikuje co powoduje że wśród 5% nie ma szans na znalezienie takiego
    co miesci się w 1%. A tu jednak chińczycy dali radę...

  • 65. Data: 2016-06-15 10:35:54
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Sebastian Biały wrote:

    > Wszystkie 6 otwierałem. W środku burdel mimo że 3 sztuki identyczne
    > (838) i kupowane w pi x drzwi tym samym okresie w tym samym sklepie to w
    > środku zupełnie inne elementy.

    No ale dla użytkownika nie ma znaczenia, czego tam w środku
    Chińczyk nawsadzał. Pokazuje z akceptowalną dokładnością albo
    nie pokazuje. Moje pokazują.

    > Ale przeciez nie mówie ze nie są.

    Ale właściwie w czym problem? Parafrazując dzielnicowego Parysa:
    jak będzie dobrze pokazywał -- będzie dobrze... Nie będzie dobrze
    pokazywał... cmok... rozumiemy się? :-)

    > [*] Zawsze mi się wydawało że 5% i 1% lecą z jednej lini i automat je
    > klasyfikuje co powoduje że wśród 5% nie ma szans na znalezienie takiego
    > co miesci się w 1%. A tu jednak chińczycy dali radę...

    Sądzę, że Chińczyk sprzedaje dokładnie takie, jakie klienci chcą
    kupić. Chcą kupić 5%, to się im nadrukuje złoty pasek. A że innych
    niż 1% już nie potrafi robić...

    Pozdrawiam, Piotr

  • 66. Data: 2016-06-15 10:43:17
    Od: "k...@w...pl" <k...@w...pl>

    W dniu 11-06-2016 o 11:03, spider pisze:
> [...]
    wa-9999.9-Ohm/3566

    > to jest ciekawe ;)
    > http://www.sklep.fpnnysa.com.pl/pl/p/Mostek-Gretza/1
    039

    > Mostek Gretza za jedyne 191,88zł :)
    >
    > Podobno zawodówki i technika wracają do łask to produkcja takich
    > dupereli może być dochodowa :)

    Cytat z tej strony
    "Końce diód połączone są z "

    ---
    Avast.

  • 67. Data: 2016-06-15 11:11:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2016-06-14 11:39, Piotr Wyderski wrote:

    >Miałem 6 jak policzyłem przed chwilą, ostały mi się 3.

    >Wszystkie 6 otwierałem. W środku burdel mimo że 3 sztuki identyczne

    Nie masz otwierac, tylko sprawdzic dokladnosc pomiaru.

> [...]

    >posiada 5% rezystory w drabince prawdopodobnie *selekcjonowane* przez
    >chińczyków recznie i dalej pokazuje DC absurdalnie dokładnie bo i

    Tak czy inaczej - zrodlo rezystorow/drabinek jest :-)

    >Nikt nie twierdzi że tak nie jest i nikt nie twierdzi że przeciętnemu
    >klientowi Castoramy potrzebne jest coś innego niż "jest 230V" i "jest
    >zwarcie" i od biedy "ile ma bateria".

    Ale sam piszesz, ze wszystkie 3.5 cyfry dokladne.

    >[*] Zawsze mi się wydawało że 5% i 1% lecą z jednej lini i automat je
    >klasyfikuje co powoduje że wśród 5% nie ma szans na znalezienie
    >takiego co miesci się w 1%. A tu jednak chińczycy dali radę...

    No to wracamy do problemu - dokladnie mierzy napiecie, czy opor tez ?
    Do napiecia wystarczy dobrac odbiegajace tak samo.

    A jesli i opor dobry ... moze maja dostep do produkcji bez selekcji, a
    moze wlasnie wzieli te wyselekcjonowane, tylko fabryce nie chcialo sie
    na nich pisac 1%.
    Ewentualnie - zwykla weglowe, material plywa, udawac ze maja 1% nie ma
    sensu - wiec daje sie wyselekcjonowac takie, co w 20C sa dokladne.

    J.

  • 68. Data: 2016-06-15 20:23:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jarosław Sokołowski" napisał
    Pan J.F. napisał:

> [...]
    >marnowanej energii. Ale jeśli będę kiedyś chciał mierzyć 50kV, to
    >sobie kilkadziesiąt sztuk połączę w szereg.

    Ale kilkadziesiat sztuk 1M, 10M, 100M czy 1G, gdybys w szufladzie mial
    wszystkie :-)

    A 50kV z energetycznego kabla, tylko np z telewizora ...

    J.

  • 69. Data: 2016-06-15 20:37:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]

    >Małe przecież nie są, co na obrazku może być trudno zobaczyć.
    >Tutaj sprzedawca podaje rozmiary sondy na 40 kV:

    Tak swoja droga - spojrzcie na to

    http://www.merazet.pl/produkt/sonda_wysokiego_napiec
    ia_hvp40m__40kvdc_600mohm__wskazanie_analogowe_.php

    40kV, 600 Mohm ... i wskazowkowy miernik.
    Wychodzi 67uA ... taki delikatny mierniczek, czy wzmacniacz ?

    Choc w sumie ... to tylko 15kohm/V, Lavo3 mial 20k ...

    J.

  • 70. Data: 2016-06-15 21:29:53
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-06-15 11:11, J.F. wrote:
    > Nie masz otwierac, tylko sprawdzic dokladnosc pomiaru.

    No niezupełnie. Watek jest o tym skąd taką drabinkę wydłubać.

    > Tak czy inaczej - zrodlo rezystorow/drabinek jest :-)

    Szczególnie te z potencometrem wlutowanym.

    > Ale sam piszesz, ze wszystkie 3.5 cyfry dokladne.

    W jednym jest 10%+ błędu. Miszczu z budowlanego podpiął do gniazdka i
    powiedzial że przeciez działa i reklamacja raczej nie ma sensu. Mogę oddać.

    > No to wracamy do problemu - dokladnie mierzy napiecie, czy opor tez ?
    > Do napiecia wystarczy dobrac odbiegajace tak samo.

    Napięcie. Do sprawdzenia czy opór też musiałbym miec zestw rezystorów
    lepszych niz 1% a tego dorobiłem się niedawno. Ale te chińskie co mam
    pokazuja bardzo duży błąd pomiaru R we wszystkie strony i różnie na
    róznych zakresach.

    > Ewentualnie - zwykla weglowe, material plywa, udawac ze maja 1% nie ma
    > sensu - wiec daje sie wyselekcjonowac takie, co w 20C sa dokladne.

    Problem z chińskimi drabinkami jest rownież w tym że kazdy rezystor z
    innej serii ma inne współczynniki temperaturowe i taką drabinke można
    sobie wsadzić w d...