  • 41. Data: 2014-02-15 12:44:46
    Temat: Re: David West: OOP is Dead
    Od: firr <p...@g...com>

    > Z obiektami jest podobnie .
    > Zmiana pradaygmatu nie wpływa na obiekty - tylko filozofie wokół nich.
    > Może dziwnie brzmi - OO sie kończy - a obiekty maja sie dobrze
    > ale to dlatego, że nazwa paradygmatu zawiera w sobie "obiekt"
    > i jej skończenie nie oznacza końca obiektów tylko tego pardygmatu.

    u mnie w mojej architektonice nie ma obiektów
    (architektonika ostatnio moje ulubione słowo,
    nazywam nim (mozliwe ze nieco blednie) zasady
    budowania architektury) - nie 'z zasady' ale dlatego
    ze klonowanie/dynamiczne alokowanie struktur (lub mudułów) nie jest dla mnie jak na
    dzis zbyt praktycznie uzyteczne -

    wyklonowywanie fragmentów programu (które i tak tworzą staly układ) nie ma wiekszego
    sensu w momencie gdy mozna po prostu zrobic to raz a statycznie - w tym ujeciu -
    dygresja - proramowanie
    z obiektami przypomina i troche samomodyfikujacy sie kod (tylko ze taki ktory raz sie
    napisal na poczatku zupelnie bez potrzeby bo mogl byc napisany statycznie) - wiekszy
    sens mialoby to w momencie gdyby te paczkowane struktury faktycznie sie
    w runtime zmieniały (jak zywy organizm)

    ale samo pojecie obiektu (i słowka new) moglbym nawet w c wprowadzic, tyle ze
    zastosowanie tego byloby najprawdopodobniej dosyc niszowe [ale w sumie jestem za!,
    chyba bedzie to kolejna poprawka do c2, pozniej pewnie napisze wiecej jak to by
    działało]

  • 42. Data: 2014-02-15 14:00:20
    Od: "intuicjonista" <c...@g...pl>

    Użytkownik "firr" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

> [...]
    ..
    >u mnie w mojej architektonice nie ma obiektów

    wiadomo - Ty jesteś indywidualistą

    nawet jak mówisz prozą - to ludzie
    myślą, że to poezja :))))

    ale sie nie martw - ja też mam podobnie :))))

  • 43. Data: 2014-02-15 14:34:17
    Od: firr <p...@g...com>

    W dniu sobota, 15 lutego 2014 14:00:20 UTC+1 użytkownik intuicjonista napisał:
> [...]
    >

    > nawet jak mówisz prozą - to ludzie
    >
    > myślą, że to poezja :))))
    >

    > ale sie nie martw - ja też mam podobnie :))))

    w tym temacie to sie specjalnie nie martwie (gorzej z samopoczuciem czysto fizycznym,
    sypie sie jak nic)

    - co do tego new (i delete) - przypomnailo mi sie ze
    pare lat temu pewnie z 5-6 lat temu nawet) pisalem o tym nawet dokładniej :

    'na ogól' uzyteczniej bylo by wprowadzic slowo realoc czy rezize i zamiast delete
    robic realoc 0 (realoc do zera - to powoduje ze obiekt zmniejsza sie do zera ale
    etykeity do niego pozostaja poprawne), tak samo zamiast new robic realoc (tj taki
    realoc ktory nie paczkuje nowych encji pod ta sama etykiete) zrobienie takiego new
    ktore produkowaloby tez po prostu nowe etykiety moze
    jest nawet w jakims tam sensie (tj w statycznym)
    po prostu niemozliwe (bo etykiety w statycznym jezyku sa statyczne, nawet chyba w
    dynamicznym sa
    statyczne, mozna by je moze prodyukowac gdyby wywolanie new pisalo po prostu zródło
    (i dopisywalo etykiete do zrodła, szok) ale i tak nie wiadomobybylo co z tym zrobic)
    - no ale dla tych dynamicznych paczkowań niby mozna skladowac w tablicy lub robic cos
    takiego jak indeksowanie etykiet p = new P; (moze dac p(0) p(1) p(2) ..)
    tak ze w pewnych dosyc niszowych raczej jak mowie zastosowanichach takie new i delete
    pewnie jest
    potrzebne (no i lepiej wyglada niz malloc)

    wsparcie dla wbudowanych w jezyk c messages , tez
    mozna zrobic ale to jest szeroki temat

  • 44. Data: 2014-02-15 15:38:51
    Od: "intuicjonista" <c...@g...pl>

    Użytkownik "firr" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
> [...]
    ..
    >w tym temacie to sie specjalnie nie martwie (gorzej z samopoczuciem czysto

    zdrowie to ważana rzecz
    ale sa tacy co uważają,ze psychika ma
    wpływ na drowie fizyczne i na odwrót

    przy pracy umysłowej zalecaja częsty
    ruch i świeze powietrze :)))

    >- co do tego new (i delete) - przypomnailo mi sie ze
    >pare lat temu pewnie z 5-6 lat temu nawet) pisalem o tym nawet dokładniej :

    z tym permanentnym odkrywaniem koła
    to jest u Ciebie problem

    gdyby wszyscy chętni do wypicia piwa
    zaczynali od wynajdywania nowej recpeptury
    i budowania nowego browaru to zapewne
    większość pozostałaby w stanie sfrustrowania
    na etapie chęci .. :))))

  • 45. Data: 2014-02-15 17:52:09
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Sat, 15 Feb 2014 11:46:07 +0100, "intuicjonista"
    <c...@g...pl> wrote:

    >Jednak , mimo Twych gwarancji, jakoś rola/funkcja obiektu w MVVM
    >IMO różni się od roli/funkcji obiektu w filozofi OO typu :
    >pojazd, pojazd_kołowy , samochód , samochód_osobowy , ....
    >
    >I choc sam obiekt jest dalej tylko obiektem
    >(jak pętla for jest dalej tylko pętlą) to filozofia
    >programowania wokół tego obiektu sie zminiła.
    >
    >I to że Ty lub pewna grupa osób zawsze traktowała/rozumiała
    >obiekty inaczej ? - to nie jest argument. Bo West mówi
    >do/o przeciętnych.

    jakies nieporozumienie, bo ja mowilem cos innego. Patrz post Pawla
    Kierskiego z ktorym si zgodzilem.

    OO whatever moze byc traktowane dwojak; jako narzedzie do modelowania,
    i w groncie rzeczy na tym wyroslo, albo jako narzedzie do
    konstrupwania abstrakcyjnych struktor danych, czyli jako rozszezrenie
    typow.

    To bylo jasne od samego poczatku.

    ja sam ejstem po obu stronach - sporo OO uzywalem w kontekscie
    modelowania, ale sporo OO (a moze wiecej) w kontekscie abstrakcyjnym,
    zwlaszcza w numeryce, gdzie nijakiego nawiazania do rzeczywistosci nei
    ma, bo operuje sie na bytach abstrakcyjnych.

    Wygodnie jest na przykald zdefiniowac klase HilbertSpace ktora
    wyposaza sie we wsyzkie funkcje neizbedne dla abstrakcyjnej
    p[rzestrzeni Hilberta; specyficzne pzrestzrenie uzyskuje sie pzrez
    dziedziczenie. To jest na przykald przydatne przy konstrukcji
    "solverow" do rozwiazywania rownan rozniczkowych czastkowych

    Jeszcze raz: OO jest wygodne do modelowanai rzeczywistosci, bo pomaga
    nap przeksztalcic "nieliniowa" rzeczywistos na "linowy" program. Ale
    OO jest przydatne do programowania "abstrakcyjnego" ktore nic
    wspolnego z biznesowa rzeczywistoscia nie ma.

    To "nie biznesowe" zastosowanei to szeroki nurt, w szczegolnosci w
    numeryce. Istniej sporo obiektowych bibliotek do obliczen
    numerycznych,. bylo sporo konferencji na temat obiektowej numeryki
    (OONSKI, sam mia;em pare papierow). Nie sledze w tym momencie tego
    nurtu, wiec nei wiem co jest grane, ackolwiek sam zaimplementowalem
    calkiem niedawno duzy obiektowy framework do rozwiazywanai problemow
    optymalizacji kombinatorycznej metoda "local search". Zreszta,
    sciagajac sporo z ksiazki ktora niedawno ukazala sie na ten temat

    Obiektowosc stosowalen tez skutecznie w dziedzinei tak odleglej jalk
    "logic programming". Obiektowo mozan programowac w Prologu, jak ktos
    chce, i jak sie ma do czynienai z programem dluzszym nia na strone, to
    jest to naprawde dobry sposob struktiralizacji problemu.

    Wiec naprawde nei wiem o co chodzi.

    tak na zakonczenie, chcialbym wiedziec jakie jest Pana Profesora Westa
    doswiadczenie pzremyslowe z OO, i czy kiedys on napisal cos co nei
    miescilo sie na dwoch stronach?

    Jako akademik, wiem jakei sa doswiadczenai przemyslowe akademikow.
    Przypomniajna mi "Przykoscielna Poradnei Zycia Seksualnego"

    A.L.

  • 46. Data: 2014-02-15 21:12:31
    Od: "intuicjonista" <c...@g...pl>

    Użytkownik "A.L." <a...@a...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > tak na zakonczenie, chcialbym wiedziec jakie jest Pana Profesora Westa
    > doswiadczenie pzremyslowe z OO, i czy kiedys on napisal cos co nei

    nie wiem

    był link - obejrzałem -
    i straciłem okazje, aby siedzieć cicho :))))

    > Jako akademik, wiem jakei sa doswiadczenai przemyslowe akademikow.

    fakt - różnie to bywa :)))

    > Przypomniajna mi "Przykoscielna Poradnei Zycia Seksualnego"

    to już chyba nieaktualne stereotypy ?
    licznych skandali seksualnych w okolicach
    przykościelnych nie da się już niezauważyć

  • 47. Data: 2014-02-17 18:39:16
    Od: Mateusz Łoskot <m...@l...net>

    On 12/02/2014 15:23, A.L. wrote:
    > Ogolne "OOP is dead" to jeden z najwiejszych idiotyzmow jakei
    > spotkalem.

    No ale jak OOP nie jest dead, jak na pl.comp.objects dzieje się
    jak w polskim filmie...
    To tak zaczepnie na koniec dnia, z przymróżeniem oka oczywiście.

    Pozdrawiam,
    --
    Mateusz Łoskot, http://mateusz.loskot.net

  • 48. Data: 2014-02-17 20:56:50
    Od: firr <p...@g...com>

    > zaminienie bezposrednich wywolan f() na wywolania
    > typu call(f); przez jakas warstwe posrednią
    > (czyli zrobienie z wywolan messagow)

    w sumie moze takie zamienienie wywolan funkcji na wywolania 'przez coś' (poprzez cos
    pod spodem) moze nie jest calkiem rownowazne temu ze takie funkcje sa messageami
    (moze zalezy jak na to spojrzec bo z drugiej strony wydaje mi sie znowu ze calkiem)
    ale jest temu przynajmniej dosyc bliskie (bo zachodzi pewne 'rozluznienie' miedzy
    momentem wywołania funkcji a jej wykonaniem

    - wydaje sie ze futurystyczne systemy mogly by isc w ta strone, o ile teraz programy
    maja tylko 'nadziemna' strone to przy takim wywolywaniu na czymś mialy by tez strone
    'podziemną' (nie wiem do czego moglo by sie przydac ale chocby np do zbierania
    statystyk albo moze do jakichs aspektowych
    technik

  • 49. Data: 2014-02-17 22:06:10
    Od: A.L. <a...@a...com>

    Dawno tam neizagladalem...

    A.L.

  • 50. Data: 2014-02-17 22:09:16
    Od: A.L. <a...@a...com>

    <m...@l...net> wrote:

    >No ale jak OOP nie jest dead, jak na pl.comp.objects dzieje się
    >jak w polskim filmie...
    >To tak zaczepnie na koniec dnia, z przymróżeniem oka oczywiście.
    >
    >Pozdrawiam,

    Ostatni merytoryzny post byl w roku 2009. Widicznei wszyscy juz
    wszystko wiedza :)

    A.L.