  • 11. Data: 2011-04-11 18:08:33
    Temat: Re: DAC w mikrokontrolerach STM32
    Od: Konop <k...@g...pl>

    W dniu 2011.04.11 19:57, Zbych pisze:

    > Bierzesz HC04 i zasilasz z dobrze stabilizowanego napięcia.

    No tak, to też brałem pod uwagę (to są właśnie dwa klucze w stopniu
    wyjściowym, plus parę wcześniej ;)), ale myślę, czy to nie będzie już
    przerost formy nad treścią, łatwiej wziąć DAC i tak się zaczęło :)...

    Konop

  • 12. Data: 2011-04-12 00:37:21
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 11.04.2011 20:07, Konop pisze:

    > To chyba nie zadziała, nie?? :P...
    Hmm? Dlaczego?

    Michoo

  • 13. Data: 2011-04-12 16:49:57
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 2011-04-12 02:37, Michoo pisze:

    > Hmm? Dlaczego?

    Bo uśredniłeś przebieg przed bramką tranzystora, który jest elementem
    nieliniowym, zmienia parametry z temperaturą itd., a do tego zgubiłeś po
    drodze sens stosowania źródła odniesienia.

  • 14. Data: 2011-04-12 19:12:56
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 12.04.2011 18:49, Zbych pisze:

    > Bo uśredniłeś przebieg przed bramką tranzystora, który jest elementem
    > nieliniowym,
    To jest kwestia napisania (choćby przez interpolowanie z tabelki)
    odpowiedniej funkcji zamieniającej wartość zadaną na szerokość impulsu

    > zmienia parametry z temperaturą itd.,
    Tak, ale zależy co chcemy osiągnąć - jeżeli wystarcza nam dość dokładna
    (jeżeli chodzi o "kroki pośrednie") liniowa regulacja napięcia a przy
    tym zmienny kąt nachylenia (czy też w ogóle bezwzględna wartość
    napięcia) nam nie przeszkadza to takie rozwiązanie jest imo dobre. Nie
    zastąpi oczywiście dobrego scalonego DAC, ale chyba nikt nie próbuje
    przekonywać, że jest inaczej.

    > a do tego zgubiłeś po
    > drodze sens stosowania źródła odniesienia.
    Pozwala przy pewnych założeniach pozbyć się sprzężenia zwrotnego na ADC.

    Michoo

  • 15. Data: 2011-04-13 05:58:08
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 2011-04-12 21:12, Michoo pisze:

> [...]

    > przekonywać, że jest inaczej.

    > Pozwala przy pewnych założeniach pozbyć się sprzężenia zwrotnego na ADC.

    Nie ma to jak bronić głupiego pomysłu, zamiast uśrednić przebieg _po_
    przejściu przez "coś" zasilane ze źródła odniesienia.

  • 16. Data: 2011-04-13 07:11:43
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 13.04.2011 07:58, Zbych pisze:
    > Nie ma to jak bronić głupiego pomysłu, zamiast uśrednić przebieg _po_
    > przejściu przez "coś" zasilane ze źródła odniesienia.
    Sorry, miałem jakieś zaćmienie. To co opisałem to regulowany
    stabilizator liniowy.

    Jak chcemy mieć DAC to oczywiście trzeba całkować impulsy ustalonego
    napięcia (czyli kluczujemy za pomocą PWM napięcie odniesienia NA filtr rc).

    Michoo

  • 17. Data: 2011-04-13 08:53:42
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...slupsk.pl>

    Odpowiadam sam sobie :-) ale mam nadzieję, że się komuś przyda.
    Zakupiłem na próbę modulik z STM32F100 i z uśmiechem na ustach
    stwierdzam, że jest to naprawdę dwa dwunastobitowe DAC-e :-)
    Przetworniki są całkowicie niezależne, a nie tak jak w XMEGA jeden
    przetwornik pracujący na dwa układy S/H.
    Jedyne do czego mogę się baaardzo delikatnie "przyczepić" w DAC STM32:
    1. Przetworniki mają dość dużą impedancję wyjściową (ok 15kom)
    2. Można włączyć wbudowane wzmacniacze buforowe, ale te mają dużą
    nieliniowość na krańcach zakresu (a w zasadzie obcinają po 60mV z każdej
    strony)

    Pozdrawiam
    Grzegorz