  • 1. Data: 2010-07-29 12:26:19
    Temat: Czytnik kodów kreskowych - jak używać?
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    Ratunku...

    Jest potrzeba zeskanowania całego mnóstwa kotów kreskowych z masy
    urządzeń, z powodu święta Państwowego PRL numer fafnaście
    ("Renament").
    I jest urządzenie otrzymane od kogośtam w darze, jest to bezprzewodowy
    czytnik Datalogic LYNX BT432E. Z wyjściem RS232.
    No i dwa problemy z tym cudem mam.

    1) urządzenie tak po prostu podłączone do hyperterminala działa.
    Pięknie sczytuje kody (nie wszystkie, ale to problem numer dwa), po
    czym mogę je sobie z okna terminala skopiować. Super, ale dlaczego nie
    działa bezpśredni zapis do aplikacji typu word czy excell? One podobno
    wspierają takie urządzenia same z siebie ale czy tego nie trzeba
    wpierw jakoś skonfigurować? Choćby wskazać Wordowi, z którego COMa ma
    pobierać dane? Gdzie to się ustawia?
    Że strony producenta tego skanera ściągnąłem nawet jakiś programik,
    który miał wspierać komunikację między czytnikiem a aplikacjami,
    symulując działanie klawiatury, niestety zczytuje jedynie pierwszą
    cyfrę kodu i dalej nic.

    2) urządzenie jest strasznie wybredne. Wg opisów dostępnych w necie
    miało być uniwersalne jak cholera, czytać wszelakie kody jakie były,
    są i będą, 2D, 3D, 4D, 5D - nie ma problemu, a tu duuuupa. Średnio co
    drugi kod z przypadkowo wybieranych kodów znajdujących się wokół mnie
    jest przez urządzenie nieczytany. Choćby mój laptop: kod produktu
    nieczytelny. Kod naklejki windows - czyta. Znajdujący się obok na tej
    naklejce jakiś kod 2D - nieczytelny. Czy z tego wynika, że urządzenie
    jest tak kiepskie, coś w nim trzeba doustawić, czy może raczej serwis
    (np. czyszczenie)?

    J.

  • 2. Data: 2010-07-29 12:46:00
    Temat: Re: Czytnik kodów kreskowych - jak używać?
    Od: Filip Ozimek <f...@m...polbox.pl>

    W dniu 2010-07-29 14:26, Jarek P. pisze:
> [...]
    > naklejce jakiś kod 2D - nieczytelny. Czy z tego wynika, że urządzenie
    > jest tak kiepskie, coś w nim trzeba doustawić, czy może raczej serwis

    Word i Excel nigdy same z siebie nie udostępniały takiej możliwości,
    potrzebna jest zewn. aplikacja.
    Znany mi czytnik wymagał konfiguracji aby włączyć mu obsługę niektórych
    kodów. Robiło się to poprzez wczytywanie kodów konfiguracyjnych.
    Przeczytaj instrukcję obsługi, może znajdziesz jakiś opis konfiguracji
    czytnika.

    --
    Filip.

  • 3. Data: 2010-07-29 13:17:44
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    On 29 Lip, 14:46, Filip Ozimek <f...@m...polbox.pl> wrote:

    > Word i Excel nigdy same z siebie nie udostępniały takiej możliwości,
    > potrzebna jest zewn. aplikacja.

    OK, jasne.
    Tylko, że jedyna applikacja, jaką znalazłem na stronie producenta
    przesyła mi jedynie kilka początkowych znaków kodu (1-2). Czy są
    jakieś inne, uniwersalne, czy to musi być aplikacja danego producenta?

> [...]
    > kodów. Robiło się to poprzez wczytywanie kodów konfiguracyjnych.
    > Przeczytaj instrukcję obsługi, może znajdziesz jakiś opis konfiguracji

    Instrukcję mam i w niej nic takiego nie ma. Wręcz jest w niej strona
    testowa z kodami wg standardów"
    - EAN-13,
    - Code 39
    - Code 128
    - PDF417
    - QR
    - Datamatrix

    i wszystkie te testowe kody są skanowane. A na produktach - nie.
    Ciekawostka - urządzenie radzi sobie znakomicie z kodami sklepowymi,
    natomiast właściwie w 100% ignoruje długie kreskowe wstęgi naklejane
    na urządzeniach technicznych, pudłach itp.
    Mam np pod ręką jakieś pudło od Della. Jest na nim krótki kod paskowy
    - czyta, długi kod paskowy z numerem serii - nie czyta i ten sam numer
    serii w formie kodu 2D - czyta. Tak mi to wygląda, jakby urządzenie
    tych długich kodów nie rozumiało, jakby one jeszcze w jakimś innym
    standardzie były.

    J.

  • 4. Data: 2010-07-29 13:25:55
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    On 29 Lip, 15:17, "Jarek P." <j...@g...com> wrote:

    I jeszcze n/t włączania obsługi niektórych kodów: znalazłem potężnego
    manuala do tego czytnika i tak jak piszesz, jest tam cały dział
    poświęcony różnym kodom i uruchamianiu ich obsługi, ale tego jest od
    cholery, w dodatku niektóre z nich nie tylko się włącza/wyłącza, ale
    trzeba jeszcze wybrać np. wersję. A skąd ja mam, kurcze, wiedzieć,
    jakiego standardu i jakiej wersji jest kod, który mam na paczce?...

    J.

  • 5. Data: 2010-07-29 13:37:32
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Jarek P." <j...@g...com> wrote in message
    .googlegroups.com...
> [...]
    > trzeba jeszcze wybrać np. wersję. A skąd ja mam, kurcze, wiedzieć,
    > jakiego standardu i jakiej wersji jest kod, który mam na paczce?...

    Być może Twoja firma powinna zatrudnić jakiegoś fachowca od tego?

  • 6. Data: 2010-07-29 13:44:31
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

> [...]

    > czym mogę je sobie z okna terminala skopiować. Super, ale dlaczego nie
    > działa bezpśredni zapis do aplikacji typu word czy excell?

    a nie ma w hyperterminalu opcji zrzucania wyników do pliku?
    (w Win7 coś go nie widzę aby to sprawdzić..)
    Potem tylko zrobić import danych do excela.

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 7. Data: 2010-07-29 14:04:24
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    On 29 Lip, 15:37, "Pszemol" <P...@P...com> wrote:

    > Być może Twoja firma powinna zatrudnić jakiegoś fachowca od tego?

    Być może.

    J.

  • 8. Data: 2010-07-29 14:06:07
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    On 29 Lip, 15:44, Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl> wrote:

    > a nie ma w hyperterminalu opcji zrzucania wyników do pliku?
    > (w Win7 coś go nie widzę aby to sprawdzić..)
    > Potem tylko zrobić import danych do excela.

    Oczywiście jest i w ten sposób będzie to robione, ale o wiele prościej
    byłoby, gdyby dane wpisywać wprost w tabelki.

    J.

  • 9. Data: 2010-07-29 14:16:47
    Od: Konop <k...@g...pl>

> [...]
    > działa bezpśredni zapis do aplikacji typu word czy excell? One podobno
    > wspierają takie urządzenia same z siebie ale czy tego nie trzeba

    Tak, wspierają. Wspierają czytniki, które "symulują klawiaturę", czyli
    podłączane pod PS/2 na przykład ;)... Taki czytnik nie potrzebuje żadnej
    konfiguracji ;P... możesz go używać do czego chcesz! Możesz sobie nawet
    wydrukować swoje hasła w postaci kodów i logować się do Windowsa za
    pomocą kodu kreskowego ;P.. Twój niestety potrzebuje dodatkowego
    "przedupnika".

    Konop

  • 10. Data: 2010-07-29 14:26:53
    Od: "Cezar" <c...@B...pl>