  • 11. Data: 2009-09-27 09:26:35
    Temat: Re: Czym sprawdzić łączność sieci?
    Od: DooMiniK <"bachus20[WYTNIJ]\"@poczta.wp.pl">

    ąćęłńóśźż wrote:

> [...]
    ramach pionu/piętra, tak to ustawiał AP.
    > Możesz wyjasnic?

    Przy ilości urządzeń, które ma się teraz w domu (telefony,
    konsole do gier, netbooki, sprzęt audio) można dostać
    fioła od ilości kabli - lepiej postawić sobie ze dwa AP,
    które spiąć kablami (najczęściej problemem są właśnie piętra
    w zasięgu). To oczywiście wcześniej sobie sprawdzić - kupić/pożyczyć
    AP, postawić go w domu i przejść się nawet z laptopem, jaka jest
    jakość sygnału...

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    Na serwerze bachus - login taki mam,

  • 12. Data: 2009-09-27 11:57:32
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "DooMiniK" <"bachus20[WYTNIJ]\"@poczta.wp.pl"> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:4...@n...home.net.pl...
> [...]
    > w zasięgu). To oczywiście wcześniej sobie sprawdzić - kupić/pożyczyć
    > AP, postawić go w domu i przejść się nawet z laptopem, jaka jest

    Są sytuacje, że przepustowość wi-fi jest zbyt mała, albo nie można sobie
    pozwolić na przesyłanie ważnych danych radiem.

  • 13. Data: 2009-09-28 11:01:11
    Od: Kell a <k...@n...com>

    Piotr Dworak <p...@i...pl> napisał(a):

    >Witam,
    >sorki za głupio napisany temat, ale mam świeżo położone kable sieciowe w
    >całym domu, jeszcze nie zatynkowane, ale zanim nadejda tynki wolałbym
    >sprawdzić czy wszystko działa. Jest jakis miernik na rynku, albo sposób
    >by sprawdzic czy kable nie są uszkodzone albo cuś? Bo jak juz tynki bedą
    >a coś nie będzie działać to pozostanie mi wi-fi, a tego wolałbym uniknąć.
    >Zaznaczam, że w miejscu budowy jeszcze nie mam połączenia internetowego.

    Taka luzna uwaga z doswiadczenia.
    Masz nowy dom/blok? Kable w peszlach?
    Znajomy w nowym budownictwie polozyl kable,
    zamurowal bez peszli i to dosc ciasno. Po pewnym czasie,
    w trakcie pracy bloku, poszczegolne pary przestawaly dzialac.

  • 14. Data: 2009-09-28 13:20:16
    Od: DooMiniK <"bachus20[WYTNIJ]\"@poczta.wp.pl">

    qwerty wrote:
> [...]
    >
    > Są sytuacje, że przepustowość wi-fi jest zbyt mała, albo nie można sobie
    > pozwolić na przesyłanie ważnych danych radiem.

    Nie miejsce na taką dyskusję, ale nie ma co przesadzać - jak ktoś będzie
    chciał, to pod ethernet łatwiej Ci się podepnie, niż pod WiFi...
    Jak komuś będzie się chciało koniecznie przejąć hasło do GaduGadu, czy
    NK, to nie będzie bawił się przecież w łamanie szyfrowania sieci
    bezprzewodowej... Przy odpowiedniej polityce haseł i WPA2 trzeba
    potężnego wysiłku, żeby się udało...