  • 1. Data: 2009-10-12 10:07:02
    Temat: Czyja wina: napedu czy nosnika?
    Od: maxknowledge <m...@g...com>

    Witam,

    nagrywalem na plytkach dvd-r i dvd+r o nazwie TX extra moim napedem HL-
    DT-ST DVDRAM GSA-T20N i wszystko bylo w porzadku do jakiegos czasu.

    Od niedawna zaczal mi sie pojawiac w NERO komunikat "nie mozna
    zakonczyc zapisu w trybie DAO". Przeinstalowalem Nero na nowsze i nic
    to nie dalo. Zmarnowalem juz kilka plytek DVD na proby nagrania innym
    sposobem.

    Oto log z ostatniego nagrania (na plytce dziala tylko jeden film 700MB
    reszta zawieszaja naped):
    http://poha.inc.w.interii.pl/Log2.txt

    Sprawdzilem do tej pory, ze mam wlaczane DMA na porcie 1 i 2, na 3
    wylaczane. Od chwili kiedy zaczalpojawiac sie problem w menadrzeze w
    napedach zapisalami sie nowa pozycja dla napedu: IK73020 UOW557P SCII
    CD rom DEVICE.Skad niby, jak mam nowy naped a zadnego wirtuala?

    Probowac dalej nagrac szybkoscia mniejsza (1x?) i zmienic plytki? Czy
    nie marnowac pieniedzy i przeinstalowac firmware?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-10-12 10:35:28
    Temat: Re: Czyja wina: napedu czy nosnika?
    Od: Mariusz <m...@s...org>

    W dniu 2009.10.12 12:07, maxknowledge pisze:
> [...]
    > zakonczyc zapisu w trybie DAO". Przeinstalowalem Nero na nowsze i nic
    > to nie dalo. Zmarnowalem juz kilka plytek DVD na proby nagrania innym

    Jak chcesz wykluczyć Nero to najprościej użyć jednego z wielu
    bezpłatnych programów do nagrywania płyt.
    A jeszcze lepiej uruchomić linuxa z płyty i stamtąd zrobić nagranie.

    > Probowac dalej nagrac szybkoscia mniejsza (1x?) i zmienic plytki? Czy

    Jeszcze nie próbowałeś zmieniać płyt ? Przy cenie za dvd w okolicy
    1zł/szt jest to wyjątkowo tani i prosty test.

    --
    Mar

  • 3. Data: 2009-10-12 10:49:13
    Od: maxknowledge <m...@g...com>

    On 12 Paź, 11:35, Mariusz <m...@s...org> wrote:

    > Jak chcesz wykluczyć Nero to najprościej użyć jednego z wielu
    > bezpłatnych programów do nagrywania płyt.
    > A jeszcze lepiej uruchomić linuxa z płyty i stamtąd zrobić nagranie.

    To samo z cloneDVD, anydvd, dvdshrink... Czyli to nie wina Nero. Ja
    nie potrafie dowiedziec sie nic z logu, moze on cos mowi?
    Sprobuje dzisiaj z plykami.

    >Jeszcze nie próbowałeś zmieniać płyt ? Przy cenie za dvd w okolicy
    >1zł/szt jest to wyjątkowo tani i prosty test.

    Nie mialem powodu, poniewaz wczesniej nagrywalem na tych plytach,
    wlasnie tym napedem i bylo ok. Od tygodnia juz nie moge nagrac nic
    powyzej 700MB, bo po 10% wyskakuje ze nie moze zakonczyc zapisu w
    trybie DAO. Mozliwe ze plyty sa produkowane z makulatury w chwili
    obecnej, czy zrypala mi sie nagrywara?

  • 4. Data: 2009-10-13 03:45:06
    Od: Sławek <s...@w...net>

    Typowy komunikat dla padającego lasera,obawiam się ,ze czeka Cię zmiana
    napędu.Pozdrawiam Sławek

    4501 (20091012) __________

  • 5. Data: 2009-10-13 14:14:40
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    "maxknowledge" <m...@g...com> wrote in message
    n.googlegroups.com...
> [...]
    > powyzej 700MB, bo po 10% wyskakuje ze nie moze zakonczyc zapisu w
    > trybie DAO. Mozliwe ze plyty sa produkowane z makulatury w chwili

    odpal z jakiegos live cd, albo podepnij do innego kompa i zobacz

    btw. zamiast nero do nagrywania danych i obrazow dobrze sie sprawdzi
    http://infrarecorder.org/?page_id=5

  • 6. Data: 2009-10-13 16:46:53
    Od: maxknowledge <m...@g...com>

    On Oct 13, 4:45 am, Sławek <s...@w...net> wrote:
    > Typowy komunikat  dla padającego lasera,obawiam się ,ze czeka Cię zmiana
    > napędu.Pozdrawiam Sławek

    Tylko jak może być laser zepsuty, jak płyty czyta i nagrywa 700MB
    dobrze...wina firmware?

  • 7. Data: 2009-10-13 17:52:42
    Od: Mariusz <m...@s...org>

    W dniu 2009.10.12 12:49, maxknowledge pisze:
    > Nie mialem powodu, poniewaz wczesniej nagrywalem na tych plytach,
    > wlasnie tym napedem i bylo ok. Od tygodnia juz nie moge nagrac nic
    > powyzej 700MB, bo po 10% wyskakuje ze nie moze zakonczyc zapisu w

    A to są cały czas płyty z tego samego zakupu/partii ?

    --
    Mar

  • 8. Data: 2009-10-13 18:11:28
    Od: maxknowledge <m...@g...com>

    On Oct 13, 6:52 pm, Mariusz <m...@s...org> wrote:

    > A to są cały czas płyty z tego samego zakupu/partii ?

    Hawk,TX extra, na tych płytakch normalnie nagrywałem jeszcze kilka
    tygodni temu. Ta sama partia.

  • 9. Data: 2009-10-13 18:27:15
    Od: maxknowledge <m...@g...com>

    Czy ktoś poza tym wie skąd u mnie w menadżerze sprzętu pojawił się
    dodatkowy napęd jeśli go nie mam w laptopie? (mam na myśli jakiś
    IK73020 UOW557P SCII cdrom... pod napędem dvd).

  • 10. Data: 2009-10-13 18:36:25
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    maxknowledge pisze:
    > Czy ktoś poza tym wie skąd u mnie w menadżerze sprzętu pojawił się
    > dodatkowy napęd jeśli go nie mam w laptopie? (mam na myśli jakiś
    > IK73020 UOW557P SCII cdrom... pod napędem dvd).

    Zainstalowałeś sobie emulator CD-ROM pewnie. Jakiś Daemon
    albo coś podobnego.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |