    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: BaSk <piszcie.sobie.n@berdyczow>
    Subject: Czy to może grozić pożarem?
    Date: Wed, 13 Apr 2016 02:12:24 +0200

    Naprawiłem (poniewczasie, bo niedawno kupiłem nowy, zniechęcony
    dysfunkcją starego) timer, co nieco mi topornie szło, bom nie
    elektr(oni/y)k. Ale wyrwałem siłą starą, spuchniętą bateryjkę, i na to
    miejsce z dużymi trudami - wlutowałem nową. Zachwycony ujrzałem jak
    wyświetlacz natychmiast ożył, no i włączyłem do gniazdka: działa!

    Jednak poniewczasie (znów) naszły mnie wątpliwości: czy ta nowa bateria
    nie stanie się źródłem kłopotów? Bo starej nie udało mi się oblukać co
    do jej parametrów, gdyż na nich były umieszczone na fest (nie na cynę!)
    blaszki styków, zasłaniając nadruki. No i nie wiem, jakie ona miała
    napięcie, a to może być ważne. At the other end: jeśli nowo-włożona
    (1,5V) spowodowała zadziałanie wyświetlacza, no to chyba powinna być OK?
    Zaś ze strony trzeciej: jeśli stara (jeszcze raczej _nie_ Litowa?) miał
    napięcie znacząco wyższe, i jeśli po włączeniu do sieci była zbliżonym U
    do-ładowywana (acz kto tak traktuje _zwykłe_, non-rechargeable ogniwo?)
    to zainstalowanie półtora-woltowego może się źle skończyć. Czy zachodzi
    w najbardziej groźnym scenariuszu ryzyko samozapłonu tej pastylki?