  • 11. Data: 2010-11-17 13:53:25
    Temat: Re: Czy to koniec publicznego Wi-Fi?: odpowiedź
    Od: wm <...@w...pn>

    > A ja jestem operatorem więc to mnie nie urządza :(

    nie jest to pewne jeśli tylko usługa jest darmowa. Może warto dowiedzieć
    się w UKE.

    > W Chinach ładnie rozwiązali ten problem. W miejscu gdzie jest publiczne
    > wifi jest małe urządzonko ze skanerem i drukarką.
    > Kładziesz paszport na skanerze, klikasz guziczek i z drukarki odbierasz
    > indywidualny login do sieci.
    > Nie mam pojęcia czy weryfikuje toto w jakiś sposób oryginalność
    > skanowanego dokumentu. Pewnie nie.

    bo to nie jest możliwe, trzeba by odciski palców pobrać i porównać.
    Terrorysta oczywiście położy obcy paszport, fałszywy lub swój z
    doklejonym odpowiednio spreparowanym wydrukiem z kolorowej drukarki.

    Ogólnie taki system rejestracji nie jest problemem, można go stworzyć
    niemal od ręki.
    Problem polega na tym, że niczemu to nie służy (oprócz dobremu
    samopoczuciu kilku biurokratów) i jest kłopotliwy dla klientów.

  • 12. Data: 2010-11-17 18:58:26
    Od: " " <m...@g...pl>

    wm <...@w...pn> napisał(a):

    > niestety w takim wypadku mamy do czynienia dwiema usługami, zapewnienie
    > noclegu i dostarczanie Internetu, która to usługa głównie polega na
    > przekazywaniu sygnałów. No i ta ostatnia ma swoje wymogi.

    Moim zdaniem usługa dostępu do internetu w hotelu jest taką samą częścią
    składową usługi hotelowej, jak sprzedaż prądu w pokoju hotelowym.
    Jeśli przyjąć argumetntację, że są to rozdzielne usługi, a nie części
    składowe usługi hotelowej, to konsekwencją tego byłoby podleganie przez
    hotel pod Urząd Regulacji Energetyki.

    > Jeśli dla gości, klientów to jest dostępna publicznie. TPSA, UPC czy kto
    > tam inny świadczy usługi tylko dla swoich klientów i nie zwalnia to ich
    > z "retencji".
    Zagadnienie "publicznej dostępności" jest w tej chwili intensywnie
    analizowane w branży gastronomicznej. Warto przyglądać się dyskusjom w
    sprawie zakazu palenia w publicznych lokalach i zakładania tzw. "klubów
    palacza", które dzięki odpowiedniemu regulaminowi przestają być lokalem
    publicznym.

  • 13. Data: 2010-11-17 19:38:14
    Od: Arkadiusz Rdest <qaws1@wirtualna_polska.pl>

    W dniu 2010-11-17 14:53, wm pisze:
    > Problem polega na tym, że niczemu to nie służy (oprócz dobremu
    > samopoczuciu kilku biurokratów) i jest kłopotliwy dla klientów.

    przydaje sie w celach statystycznych.

  • 14. Data: 2010-11-18 20:57:57
    Od: wm <...@w...pn>

> [...]
    > Jeśli przyjąć argumetntację, że są to rozdzielne usługi, a nie części
    > składowe usługi hotelowej, to konsekwencją tego byłoby podleganie przez

    Tylko to nie jest usługa to są koszty prowadzenia działalności
    gospodarczej. Tak samo jak papier toaletowy, wykałaczki i fotel z
    masażem dla prezesa.
    Ale jeśli hotel sprzedaje papier toaletowy, wykałaczki lub fotele z
    masażem to musi zarejestrować działalność handlową w danej dziedzinie.
    Z Internetem tak samo, sprzedajesz - jesteś przedsiębiorcą
    komunikacyjnym. Używasz na swoje potrzeby, udostępniasz klientom, nie ma
    go na fakturach - masz święty spokój.

> [...]
    > sprawie zakazu palenia w publicznych lokalach i zakładania tzw. "klubów
    > palacza", które dzięki odpowiedniemu regulaminowi przestają być lokalem

    No to jest pocieszające, że pomysłowość ludzi ciągle jeszcze daje rade
    biurokratycznym zakazom i nakazom. :)

  • 15. Data: 2010-11-18 21:13:49
    Od: wm <...@w...pn>

    Arkadiusz Rdest wrote:

    > przydaje sie w celach statystycznych.

    ciężko powiedzieć komu się przydaje bo retencji nikomu się nie
    udostępnia z wyjątkiem upoważnionych służb na wyraźne żądanie.

    Do tego każdy taki biurokratyczny pomysł zwiększa koszty prowadzenia
    działalności i w efekcie w jakiś tam sposób zmniejsza PKB (GDP - dla
    angielskojęzycznych) kraju.
    Jeden biuro-wymysł w niezauważalny sposób, ale kilka, kilkanaście już
    swoje robią.