  • 31. Data: 2014-04-30 13:40:08
    Temat: Re: Czy regulowaae pr?d dla ogniwa Peltiera?
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    On 30-04-2014 12:15, J.F wrote:

    > Jakos tak to zapewne dziala - sam Peltier wystarczajaco dobrze ogranicza
    > prad i pracuje na maksa, bo i tak nie wydala.
    >
    > Gdyby jednak byla regulacja chocby dwustanowa ... na czesci omowej
    > straty sa I^2*R, lepiej puscic 1A, niz 2A z wypelnieniem 50%.
    >
    > J.

    Użycie słowa "straty" wprowadza w błąd, przecież ten prąd przekształca
    się w użyteczną pracę, z określoną sprawnością.

    W każdym układzie wykonawczym toru regulacji, jest jakaś część strat.
    K.

  • 32. Data: 2014-04-30 13:43:40
    Temat: Re: Czy regulować prąd dla ogniwa Peltiera?
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    On 30-04-2014 12:29, J.F wrote:

    > Grzal bedzie bez zasilania ? Tak dobrze to nie ma.

    Jest lepiej - ogniwo wytworzy napięcie na zaciskach z funkcji różnicy
    temperatur okładzin ciepłej i zimnej.
    K.

  • 33. Data: 2014-04-30 13:53:06
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On 30-04-2014 12:15, J.F wrote:

    >Użycie słowa "straty" wprowadza w błąd, przecież ten prąd
    >przekształca
    >się w użyteczną pracę, z określoną sprawnością.

    W tym przypadku w bezuzyteczna, a wiec to straty :-)

    >W każdym układzie wykonawczym toru regulacji, jest jakaś część strat.

    Oczywiscie, ale to ma sluzyc do chlodzenia, wiec minimalizowanie
    grzania na elemencie chlodzacym jest zasadne :-)

    J.