    From: Marek <p...@s...com>
    Newsgroups: pl.comp.www
    Subject: Czy podrasowywać zdjęcia?
    Date: Fri, 22 Jul 2011 14:44:58 +0200

    Witam,

    Jak Waszym zdaniem należy postępować ze zdjęciami prezentowanymi na stronie
    WWW? Otóż zrobiłem zdjęcia dla pewnego hotelu. Zdjęcia są w takiej
    kolorystyce jaka w naturze występuje. Bez żadnych podbarwień itp. Zarówno
    na wydrukach i na moim monitorze wyglądają naturalnie. Jednakże tak nie
    jest na monitorze LCD laptopa używanego przez zleceniodawcę. Laptop jest
    przekontrastowany i zdjęcia wyglądają blado. Jedno ze zdjęć zostało jako
    wzór dla mnie "podrasowane" przez tą osobę ze wskazaniem aby tak zrobić z
    pozostałymi. Na zdjęciu widoczne są obszary przesycenia, twarze mają
    czerwoną dominantę ale na jego laptopie jest ok. Argumantacja jest taka, że
    mnóstwo ludzi używa laptopów i pod ich kątem trzeba zdjęcia podbarwić nawet
    jeśli na dobrze ustawionych monitorach zdjęcia będą wyglądać groteskowo.
    Czy uważacie podobnie? Czy wszystkie laptopy fabrycznie mają
    przekontrastowany obraz?