  • 1. Data: 2012-08-06 14:19:57
    Temat: Czy mogę wykorzystać kabel z prądem trójfazowym do urządzenia z prądem jednofazowym ?
    Od: w...@g...com

    Witam.
    Jeżeli pytanie jest trywialne, proszę o oszczędzenie komentarzy :) Czy mogę
    wykorzystać kabel z prądem trójfazowym do wykorzystania tylko jednej fazy ?

    (chodzi o fakt, ze kupilem płytę kuchenną jednofazową, podczas gdy projektowane było
    na 3 fazową).

    W skrzynce z bezpiecznikami ten kabel trojfazowy jest podpięty pod bezpieczniki
    różnicowy 3fazowy i bezpiecznik nadprądowy 3fazowy.

    Wykorzystałbym żyły: faza, 0, masa.
    pzdr
    Bogdan

  • 2. Data: 2012-08-06 15:04:58
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Wemibo,

    Monday, August 6, 2012, 2:19:57 PM, you wrote:

> [...]
    ?
    > (chodzi o fakt, ze kupilem płytę kuchenną jednofazową, podczas gdy projektowane

    Tak

    > W skrzynce z bezpiecznikami ten kabel trojfazowy jest podpięty pod
    > bezpieczniki różnicowy 3fazowy i bezpiecznik nadprądowy 3fazowy.

    Przeciążenie pojedynczej fazy może wyłączyć bezpiecznik...

    > Wykorzystałbym żyły: faza, 0, masa.

    Nie ma pojęcia "masa" w elektryce.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 3. Data: 2012-08-06 15:19:35
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > Czy mogę wykorzystać kabel z prądem trójfazowym do wykorzystania tylko
    > jednej fazy ?

    będzie pan zadowolony...
    pana żona też....

    > W skrzynce z bezpiecznikami ten kabel trojfazowy jest podpięty pod
    > bezpieczniki różnicowy 3fazowy i bezpiecznik nadprądowy 3fazowy.

    i b.dobrze, nie powinno zatem być z tym problemów.
    a jak by były jakiekolwiek, zawsze będzie można coś przeorganizować w
    skrzynce - każdy elektryk sobie z tym podadzi

  • 4. Data: 2012-08-06 15:23:41
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 06.08.2012 14:19, schrieb w...@g...com:
> [...]
    >
    > W skrzynce z bezpiecznikami ten kabel trojfazowy jest podpięty pod bezpieczniki
    różnicowy 3fazowy i bezpiecznik nadprądowy 3fazowy.

    Nie masa, tylko zerowanie ochronne.
    Oprócz tego, co napisał RoMan i qlphon: coponiektóre płyty (właściwie
    wszystkie 3- i więcej fajerkowe jakie znam) mają możliwość przełączenia
    na zasilanie dwu lub trójfazowe. Jak masz taką płytę, to rozdziel fazy.

    Waldek