  • 91. Data: 2016-07-05 11:53:41
    Temat: Re: Czy jest sens mieć samochód w dużym mieście?
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2016-07-05 o 07:04, Liwiusz pisze:

    > Średnio rozsądny cel kupowania ubezpieczenia na wrak, bo:
    > - to co by potem dopłacił za brak ciągłości płaci teraz za wrak
    > - jak wrak będzie miał szkodę, to jeszcze więcej zapłaci za
    > ubezpieczenie nowego
    > - AC na stare auta są najmniej korzystne cenowo w porównaniu do wartości
    > wraku

    Nie wiem. Mnie się AC w ogóle nie opłaca.
    Może nie jeździ tym wrakiem i nie ma ryzyka szkody,
    a planuje jakieś wypasione auto kupić.
    Nigdy nie wiadomo :-)

  • 92. Data: 2016-07-05 12:00:44
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik PiteR e...@f...pl ...

    > a jak dentystka wzięła ode mnie 660zł za ząb i to już chyba będzie
    > trzeci w ciągu dwóch lat to zaczynam robić na dentystkę?

    Jasne.
    Tyle tylko ze dentysta czy jedzenie to jednak coś odrobine bardziej
    potrzebnego niz samochód.

    > mocy ciemną strone w twoich słowach wyczuwam

    :)

    > Ochrona! Proszę wyprowadzić tego pana. On nie kocha samochodów.
    > On zdradza ideały tej grupy dyskusyjnej ;)

    cos w tym jest, nie kocham ICH, kocham mozliwości jakie dają.
    Ale zarabiajac 2kpln mocno bym sie nie zastanowił czy swojego roweru nie
    kocham bardziej :)

  • 93. Data: 2016-07-05 13:07:46
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Tue, 5 Jul 2016 08:49:34 +0200
    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    > Poza tym
    > 8h/24 używana taksówka to marnotrawstwo, powinna być w użyciu 24h.

    Tak to co najwyżej w korpo, lub u "wypożyczaczy'.

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 94. Data: 2016-07-05 13:09:30
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-07-05 o 13:07, szerszen pisze:

    > Tak to co najwyżej w korpo, lub u "wypożyczaczy'.

    Bo prywatny cierpiarz, to tylko narzekać potrafi, ale podzielić się
    jednym samochodem na trzech chłopa nie umie. Nie ma się co jednak
    Januszami biznesu zajmować zbytnio.

    --
    Liwiusz

  • 95. Data: 2016-07-05 13:40:11
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2016-07-05 o 12:00, Budzik pisze:

    > Ale zarabiajac 2kpln mocno bym sie nie zastanowił czy swojego roweru nie
    > kocham bardziej :)

    Jeżdżąc na rowerze musisz wydać więcej na jedzenie.
    Kalorie trzeba odzyskać.
    Ale na pewno można rower kochać bardziej.

  • 96. Data: 2016-07-05 14:06:26
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Wróciłem samochodem pożyczonym na dwa dni.
    > Dzieci 2 i 4 lata.
    > Auto przeżyło.
    > W swoim też mam syf. Ale wystarczy odkurzyć i pozbierać smieci i jest OK

    nie pożyczałem bo nie mam takiej potrzeby. jednakowoż mam świadomość
    ryzyka. Jedną trasę pewnie tak. Następną może nie.
    Miałem sytuację, ze dziecko znaniecka zaczęło mi wymiotować w
    samochodzie (choć nie ma choroby lokomocyjnej). Jak po praniu zostaną
    plamy to powiuem sobie trudno i tyle. W samochodzie wypozyczonym tak
    może nie być.

  • 97. Data: 2016-07-05 15:53:33
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 03.07.2016 o 10:19, Bolko pisze:

    > Gdyby nie to że mamy rodziców z żoną poza Krakowem
    > to zacząłbym się zastanawiać czy auto w Krakowie ma sens.

    Wszystko zależy.
    Zależy w jakim mieście mieszkasz - czy jest tam sprawna komunikacja
    miejska, czy są miejsca do parkowania tam, gdzie chciałbyś parkować i
    ile one kosztują.
    Zależy jakie trasy pokonujesz.
    Zależy jaki samochód miałbyś posiadać (jakie koszty się z tym wiążą).
    Zależy od porównania tych kosztów z kosztami alternatywnymi (taxi,
    zbiorkom, wypożyczalnia + czas i wygoda).
    Zależy czy ci zależy na jeżdżeniu samochodem (no bo ja np. bardzo lubię).
    I każdy musi sobie sam to rozważyć i podjąć decyzję, generalizowanie nie
    ma sensu.
    Ja nie wyobrażam sobie nie mieć. Ale jak mieszkałbym w Budapeszcie, czy
    Berlinie (centrum) i pracę miał w zasięgu zbiorkomu (najchętniej metra),
    dzieci same by się przemieszczały, na wakacje latałbym samolotem albo
    wypożyczał samochód, a w razie potrzeby korzystałbym z usług
    transportowych, to... no tak, ale żadne z powyższych mnie nie dotyczy ;)

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 98. Data: 2016-07-05 17:37:50
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Budzik pisze tak:

    > Jasne.
    > Tyle tylko ze dentysta czy jedzenie to jednak coś odrobine bardziej
    > potrzebnego niz samochód.

    Coś złego dzieję się z Polską. Oj żebyśmy nie skończyli jak Anglicy.

    Tego nie, tamtego nie bo za drogie. Gdzie te nasze polskie zastaw się
    a postaw się? Dobrze że mamy mafie-spóldzielnie mieszkaniowe, które
    dbają o budynki bo byśmy zarośli gównem jak oni.

    --
    Ausfahrt. The biggest city in Germany.

  • 99. Data: 2016-07-05 18:42:14
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "masti"

    > Koleżanka żony ma rodzinę w Paryżu.
    > I Oni nie mają samochodu:
    > metrem szybciej

    a to już w krakowie jest metro?
    ---
    Tramwajem też bywa szybciej. Tylko, że to komunikacja masowa, trzeba tłumnie
    jeździć.

  • 101. Data: 2016-07-05 19:00:42
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik cef c...@i...pl ...

    > Jeżdżąc na rowerze musisz wydać więcej na jedzenie.
    > Kalorie trzeba odzyskać.

    Lepiej było napisac cos takiego niz poddaje sie? :)

    > Ale na pewno można rower kochać bardziej.

    I daje efekt w postaci chudniecia.
    Nie trzeba wydawac kasy na jakies inne sposoby odchudzania np. na basen :)