  • 11. Data: 2016-01-16 14:37:41
    Temat: Re: Czy Diora faktycznie była taka dobra?
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 16 Jan 2016 02:29:55 +0100, Mario <M...@...pl> wrote:
    > Diora miała całkiem nieźle brzmiące urządzenia. Jednak to co było w
    > środku to były albo nasze układy na licencji zachodniej, albo
    kupowane
    > za granicą. Dolina Krzemowa to jednak miejsce gdzie tworzy się
    postęp, a
    > ten na pewno nie tworzył się u nas.

    Słuchając wypowiedzi załogi, szczególnie tego pana prezentujące
    zachodnie pisma lansujące Diorę miałem wrażenie, że może trochę
    ulegli manipulacji "reklamy sponsorowanej". Też nie do końca
    wyjaśnili jakie były konkretnie te kryteria oceny "jakości do ceny" w
    tych testach, bo może były to testy lowendów... ale mogę się mylić.
    W każdym razie dla mnie ten reportaż tak patrząc już z perspektywy
    czasu trochę... naiwny jest.

    --
    Marek

  • 12. Data: 2016-01-16 14:48:47
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 16 Jan 2016 12:12:49 +0100, Jarosław
    Sokołowski<j...@l...waw.pl> wrote:
    > Z tym "bazowaniem na Chinach", to też śmieszne bardzo jest. W
    czasach
    > największej świetności Diory w Chinach wciąż jeszcze rządził tow.
    Mao.
    > W Państwie Środka nie używano samochodów ciężarowych, by każdy
    Chińczyk
    > mógł mieć robotę przy pchaniu taczek. Prywatnych samochodów
    osobowych
    > nie było wcale. A z produktów eksportowych, to może jakieś miotły
    ryżowe.

    Ilu by teraz kupowało sprzęt audio(filski) droższy ale "Made in
    Poland", gdyby jakimś cudem te marki (czyt. producenci) przetrwały do
    dziś, chociaż tak z sentymentu? Obowiązku produkcji półprzewodników
    nie ma, niech projektują z tego co jest dostępne.
    Ja bym kupił z wielką przyjemnością. I to nie raz i nie jedną rzecz.

    --
    Marek

  • 13. Data: 2016-01-16 15:47:44
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Marek napisał:

> [...]
    > półprzewodników nie ma, niech projektują z tego co jest dostępne.
    > Ja bym kupił z wielką przyjemnością. I to nie raz i nie jedną rzecz.

    No właśnie, ilu? Czy więcej na świecie takich, co kupią elektrograjka,
    bo ma napisane "Diora", czy takich, co wydadzą górę szmalu z tego powodu,
    że był projektowany w oparciu o sześć instytucji, lampy w nim są w
    podstawkach ze złotymi stykami, wszystkie kable z czterodziewiątkowej
    miedzi, a izolacja ze szlachetnej gutaperki? Bo z tego co wiem, to
    w Polsce audiofilski sprzęt jest produkowany. Producentom nie zależy
    na rozgłaszaniu miejsca wykonania -- od uniesień patriotycznych bardziej
    sobie cenią wpływającą na konto gotówkę.

    --
    Jarek

  • 14. Data: 2016-01-16 15:50:03
    Od: Dupek Żołędas <s...@g...com>

    > Teraz będzie jeszcze lepiej. Bo nastąpiła dobra zmiana, rządzący nami
    > szlachetni i światli ludzie postarali się o zmianę kursów walutowych,
    > by nasz eksport się opłacił.
    >
    > Jarek

    Fakt, że bardziej światłych niż tałażysz Petru wspomagany przez
    tałażysza Święcickiego (74lata) i lektora KCPZPR tałażysza Balcerowicza
    Leszka to już nie ma w naszej galaktyce.
    Kurs walut jak wiadomo jest wolno-rynkowy.
    Tym bardziej im więcej wolno tałażyszowi Sorosowi i innym żydowskim
    tałażyszom tym jest mniej rynkowy (patrz atak na funta szterlinga).
    A poza tym wszyscy zdrowi.

    Bulba.

  • 15. Data: 2016-01-16 17:22:27
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 2016-01-16 o 14:48, Marek pisze:
> [...]
    > ma, niech projektują z tego co jest dostępne.
    > Ja bym kupił z wielką przyjemnością. I to nie raz i nie jedną rzecz.

    Może gdyby nie różniłyby się zbytnio funkcjonalnością i parametrami od
    produkowanych za granicą. Ale najpierw odpowiedz sobie sam na pytanie:
    Jak wyglądałby teraz rodzimy produkt FSO gdyby ta firma przetrwała? I
    czy chciałbyś tym jeździć. I mniej więcej tego samego można by się
    spodziewać od produktów Diory gdyby przetrwała.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 16. Data: 2016-01-16 17:25:09
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 2016-01-16 o 14:37, Marek pisze:
> [...]
    > może były to testy lowendów... ale mogę się mylić. W każdym razie dla
    > mnie ten reportaż tak patrząc już z perspektywy czasu trochę... naiwny

    Jak większość opinii o tym jak to zarżnięto nasz doskonały, przodujący
    technologicznie przemysł. Np legendy o tym jak to we Wrocku były
    wspaniałe fabryki: ELwro, PaFaWag, czy Dolmel.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 17. Data: 2016-01-16 17:42:25
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 2016-01-16 o 02:34, Pawel "O'Pajak" pisze:
    > Powitanko,

    > Co do Diory sie nie wypowiem, bo nie mialem. Mam natomiast Radmora i
    > smialo moge powiedziec, ze to kawal porzadnego sprzetu. Niezwykle
    > starannie wykonany.

    Jakoś parę lat temu syn był wieku gimnazjalnym i wśród kolegów zrobiła
    się moda na czarne płyty słuchane na Radmorze i Altusach :) Ponieważ
    miałem dużo płyt i uszkodzonego Bernarda postanowiłem go uruchomić.
    Musiałem dokupić jakiś wzmacniacz i kolumny. Zacząłem czytać trochę
    kącików audio i uznałem jednak, że zamiast starego amplitunera Radmora
    kupić na allegro za te same 200 zł stary wzmacniacz Denon PMA-725. A
    zamiast kupować Altusa i po wymianie głośników mieć taki sobie dźwięk,
    lepiej wydać 8 stówek na kolumny Koda.
    Jestem zadowolony i nie sądzę, że z perelowskimi flagowcami - Radmorem i
    Altusami byłbym bardziej zadowolony.

    >Firma zreszta istnieje i ma sie doskonale.

    Korzystam z ich działu mechanicznego, zamawiając elementy obudów. No ale
    głownie to trzymają się dzięki produkcji dla wojska. I dobrze, że mamy
    własną elektronikę wojskową. W tym przypadku nie liczy się aby było
    najtaniej, ale aby móc kontrolować dostęp "obcych" do technologii i mieć
    pewność dostaw w sytuacji konfliktu.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 18. Data: 2016-01-16 17:59:58
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 16 Jan 2016 15:47:44 +0100, Jarosław
    Sokołowski<j...@l...waw.pl> wrote:
    > - od uniesień patriotycznych bardziej
    > sobie cenią wpływającą na konto gotówkę.

    Nie zrozumiałeś, właśnie dlatego wolę aby wpływało polskim niż
    chińskim.

    --
    Marek

  • 19. Data: 2016-01-16 18:02:30
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 16 Jan 2016 17:22:27 +0100, Mario <M...@...pl> wrote:
    > czy chciałbyś tym jeździć.

    20 lat temu bym nie chciał, teraz zmieniam zdanie i niekoniecznie
    chodziłoby o jakość.

    I mniej więcej tego samego można by się
    > spodziewać od produktów Diory gdyby przetrwała.

    Zakładasz, że bebechy byłyby nasze a nie muszą.

    --
    Marek

  • 20. Data: 2016-01-16 18:05:14
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 16 Jan 2016 17:42:25 +0100, Mario <M...@...pl> wrote:
    > Jakoś parę lat temu syn był wieku gimnazjalnym i wśród kolegów
    zrobiła
    > się moda na czarne płyty słuchane na Radmorze i Altusach :)

    Moda wraca, przejdź się do byle empiku i zobacz ile winyli jest
    teraz. Dopchać się nie można do stoiska żeby sobie obejrzeć i
    przypomnieć jak winyl wygląda.

    --
    Marek