-
11. Data: 2014-10-08 23:52:03
Temat: Re: Czy ASO jest w stanie określić stan sprzęgła i dwumasy?
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
W dniu 2014-10-08 23:39, PiteR pisze:
> na ** p.m.s ** Lisciasty pisze tak:
>
>> a ojciec utrzymuje że w ASO zbadają i powiedzą.
>
> to niech wywróżą ile jeszcze km wytrzymałoby moje :)
>
> http://youtu.be/JJyjTenIEw8
>
Hehe... To chyba nie trzeba sobie było rąk brudzić, a wszyscy sąsiedzi
słyszeli że dwumas umarł jak parkowałeś ;)
-
12. Data: 2014-10-09 00:32:15
Temat: Re: Czy ASO jest w stanie określić stan sprzęgła i dwumasy?
Od: PiteR <e...@f...pl>
na ** p.m.s ** Tomasz Pyra pisze tak:
> W dniu 2014-10-08 23:39, PiteR pisze:
>> na ** p.m.s ** Lisciasty pisze tak:
>>
>>> a ojciec utrzymuje że w ASO zbadają i powiedzą.
>>
>> to niech wywróżą ile jeszcze km wytrzymałoby moje :)
>>
>> http://youtu.be/JJyjTenIEw8
>>
>
> Hehe... To chyba nie trzeba sobie było rąk brudzić, a wszyscy
> sąsiedzi słyszeli że dwumas umarł jak parkowałeś ;)
Nie było żadnych objawów, wibracji, stuków ani niedogodności ze strony
koła. Właściwie żyłem w przekonaniu i nadziei, że mój rocznik jeszcze
nie miał montowanego DMF.
Przy wymianie łożyska igiełkowego okazało się, że niestety jest :/
To koło także nie dawało żadnych znaków ostrzegawczych. Pewnego
pięknego dnia zablokowało wał.
http://piterpro.private.pl/auto/dmf.jpg
--
Piter
golf - 350 tyś km, nic nie póka nic nie stóka
Niemiec pod kocem trzymał. Płakał jak sprzedawał.
-
13. Data: 2014-10-09 00:42:50
Temat: Re: Czy ASO jest w stanie określić stan sprzęgła i dwumasy?
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
W dniu 2014-10-09 00:32, PiteR pisze:
> na ** p.m.s ** Tomasz Pyra pisze tak:
>
>> W dniu 2014-10-08 23:39, PiteR pisze:
>>> na ** p.m.s ** Lisciasty pisze tak:
>>>
>>>> a ojciec utrzymuje że w ASO zbadają i powiedzą.
>>>
>>> to niech wywróżą ile jeszcze km wytrzymałoby moje :)
>>>
>>> http://youtu.be/JJyjTenIEw8
>>>
>>
>> Hehe... To chyba nie trzeba sobie było rąk brudzić, a wszyscy
>> sąsiedzi słyszeli że dwumas umarł jak parkowałeś ;)
>
>
> Nie było żadnych objawów, wibracji, stuków ani niedogodności ze strony
> koła. Właściwie żyłem w przekonaniu i nadziei, że mój rocznik jeszcze
> nie miał montowanego DMF.
>
> Przy wymianie łożyska igiełkowego okazało się, że niestety jest :/
Dziwne... Może jakimś szczęśliwym zbiegiem okoliczności się zablokowało
w jednej pozycji? ;)
W każdym razie pokazuje to że jest to zbędny element i naprawa za pomocą
spawarki powinna zadziałać :)
Bo tak swoją drogą to działanie tego ustrojstwa jest jakieś symboliczne
- LUK sprzedaje zamienniki bez ruchomych części, widziałem auta z czymś
takim i jak dla mnie różnica niewielka.
Oczywiście dokładniejsze pomiary coś tam pokażą, ale taka prawda że
skoro samochody od zawsze sobie radziły bez, a obroty biegu jałowego
były nie wyższe niż dziś i nic się nie telepało, a skrzynia biegów była
najtrwalszym elementem auta, to niby co się miało ostatnio zmienić?
Bo jedyne co się zmieniło, to to że wszyscy narzekają na dwumasy - że
awaryjne i że drogie.
-
14. Data: 2014-10-09 01:31:50
Temat: Re: Czy ASO jest w stanie określić stan sprzęgła i dwumasy?
Od: k...@g...com
W dniu czwartek, 9 października 2014 00:42:50 UTC+2 użytkownik Tomasz Pyra napisał:
> W dniu 2014-10-09 00:32, PiteR pisze:
>
> > na ** p.m.s ** Tomasz Pyra pisze tak:
>
> >
>
> >> W dniu 2014-10-08 23:39, PiteR pisze:
>
> >>> na ** p.m.s ** Lisciasty pisze tak:
>
> >>>
>
> >>>> a ojciec utrzymuje �e w ASO zbadaj� i powiedz�.
>
> >>>
>
> >>> to niech wywr� ile jeszcze km wytrzyma�oby moje :)
>
> >>>
>
> >>> http://youtu.be/JJyjTenIEw8
>
> >>>
>
> >>
>
> >> Hehe... To chyba nie trzeba sobie by�o r�k brudzi�, a wszyscy
>
> >> s�siedzi s�yszeli �e dwumas umar� jak parkowa�e� ;)
>
> >
>
> >
>
> > Nie by�o �adnych objaw�w, wibracji, stuk�w ani niedogodno�ci ze strony
>
> > ko�a. W�a�ciwie �y�em w przekonaniu i nadziei, �e m�j rocznik
jeszcze
>
> > nie miaďż˝ montowanego DMF.
>
> >
>
> > Przy wymianie �o�yska igie�kowego okaza�o si�, �e niestety jest :/
>
>
>
> Dziwne... Mo�e jakim� szcz�liwym zbiegiem okoliczno�ci si� zablokowa�o
>
> w jednej pozycji? ;)
>
> W ka�dym razie pokazuje to �e jest to zb�dny element i naprawa za pomoc�
>
> spawarki powinna zadzia�a� :)
>
>
>
> Bo tak swoj� drog� to dzia�anie tego ustrojstwa jest jakie� symboliczne
>
> - LUK sprzedaje zamienniki bez ruchomych cz�ci, widzia�em auta z czym�
>
> takim i jak dla mnie r�nica niewielka.
>
>
>
> Oczywi�cie dok�adniejsze pomiary co� tam poka��, ale taka prawda �e
>
> skoro samochody od zawsze sobie radzi�y bez, a obroty biegu ja�owego
>
> by�y nie wy�sze ni� dzi� i nic si� nie telepa�o, a skrzynia bieg�w
by�a
>
> najtrwalszym elementem auta, to niby co si� mia�o ostatnio zmieni�?
>
> Bo jedyne co si� zmieni�o, to to �e wszyscy narzekaj� na dwumasy - �e
>
> awaryjne i �e drogie.
Ani awaryjne i drogie. Producentów aut interesuje żeby pierwszy nabywca był
zadowolony. I pierwszy jest zadowolony. Jak mu się dwumasa rozwali to nie ponosi
kosztów bo na gwarancji wymienią. Dużo mniej interesuje go drugi. A od trzeciego
traktują właścicieli jako dojne krowy. Producenci samochodów dokładnie wiedzą jakich
przebiegów mają się spodziewać po pierwszym nabywcy i pod jakiegoś średniaka
projektują samochody.
-
15. Data: 2014-10-09 02:11:18
Temat: Re: Czy ASO jest w stanie określić stan sprzęgła i dwumasy?
Od: PiteR <e...@f...pl>
na ** p.m.s ** Tomasz Pyra pisze tak:
> Dziwne... Może jakimś szczęśliwym zbiegiem okoliczności się
> zablokowało w jednej pozycji? ;)
rdza skleiła ;)
> W każdym razie pokazuje to że jest to zbędny element i naprawa za
> pomocą spawarki powinna zadziałać :)
No właśnie podobno źle się spawa koła? Po obwodzie zapewne. Bo wieść
gminna niesie, że trudno jest zespawać w równoleglej płaszczyźnie.
Ja bym położył na nie jakiś ciężar przed spawaniem, który docisnie obie
częsci.
--
Piter
golf - 350 tyś km, nic nie póka nic nie stóka
Niemiec pod kocem trzymał. Płakał jak sprzedawał.
-
16. Data: 2014-10-09 09:44:16
Temat: Re: Czy ASO jest w stanie określić stan sprzęgła i dwumasy?
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
W dniu 2014-10-09 02:11, PiteR pisze:
> Ja bym położył na nie jakiś ciężar przed spawaniem, który docisnie obie
> częsci.
No takie rzeczy to zawsze kwestia precyzji i narzędzi.
Ja bym pewnie złapał w tokarkę, drugą część docisnął konikiem, wtedy
wszystko pomierzył czujnikiem zegarowym.
Potem zawołał kogoś kto umie pospawać tak żeby mi konstrukcji nie rzuciło :)
A na koniec najlepiej jeszcze chyba wyważyć.
Ale jakoś nigdy nie miałem potrzeby.
Podobno w V6 dwumasa jest wieczna :)
-
17. Data: 2014-10-09 21:42:30
Temat: Re: Czy ASO jest w stanie określić stan sprzęgła i dwumasy?
Od: PMG <p...@p...pl>
W dniu 2014-10-08 20:30, Tomasz Pyra pisze:
> Natomiast może właśnie się tego nie robi, bo oferując usługę należy
> oferować coś co jest pewne i wiarygodne.
> A mając coś co daje wyniki mocno szacunkowe i nie uwzględniające
> wszystkiego, to może lepiej w ogóle czegoś takiego nie oferować.
>
> Bo potem klient będzie marudził że mu powiedzieli że 100kkm przejedzie,
> a padło po 60.
To o czym napisałeś to już się robi. Odczyt grubości tarczy sprzęgła to
w zasadzie standard w nowszych samochodach i odbywa się tak jak opisałeś
wcześniej. No i nie musi być wykonany przez ASO choć nie wiem czy w
Toyocie z pytania wątkotwórcy jest taka możliwość.
Mało tego, w najnowszych pojazdach, użytkownik ma możliwość
samodzielnego odczytu online -via website - zużycia tarczy, klocków,
przebiegu, średniego spalania, topografii po jakiej poruszał się pojazd,
stanu akumulatora i kilku innych. Dodanie przebiegu/daty kiedy należy
wymienić dany element to tylko matematyka
-
18. Data: 2014-10-09 22:23:12
Temat: Re: Czy ASO jest w stanie określić stan sprzęgła i dwumasy?
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
W dniu 2014-10-09 21:42, PMG pisze:
> W dniu 2014-10-08 20:30, Tomasz Pyra pisze:
>
>> Natomiast może właśnie się tego nie robi, bo oferując usługę należy
>> oferować coś co jest pewne i wiarygodne.
>> A mając coś co daje wyniki mocno szacunkowe i nie uwzględniające
>> wszystkiego, to może lepiej w ogóle czegoś takiego nie oferować.
>>
>> Bo potem klient będzie marudził że mu powiedzieli że 100kkm przejedzie,
>> a padło po 60.
>
> To o czym napisałeś to już się robi. Odczyt grubości tarczy sprzęgła to
> w zasadzie standard w nowszych samochodach i odbywa się tak jak opisałeś
> wcześniej.
Grubość tarczy sprzęgła to akurat prosta rzeczy. I tu nie tyle "już" się
robi, co dziś to nawet trudniej zrobić niż kiedyś.
Mi chodziło o to że nie robi się pomiarów kondycji tłumika drgań
skrętnych koła dwumasowego.
> Mało tego, w najnowszych pojazdach, użytkownik ma możliwość
> samodzielnego odczytu online -via website - zużycia tarczy, klocków,
> przebiegu, średniego spalania, topografii po jakiej poruszał się pojazd,
> stanu akumulatora i kilku innych.
No tak, ale sprawdzenie stanu klocków czy tarcz to rzeczy bardzo proste,
dostępne z zewnątrz, których takie czy inne czujniki są w samochodach od
dziesięcioleci.
Tu raczej chodzi o to że (w sumie ciekawe czemu), ale motoryzacja pod
względem elektroniki jest tak prymitywna, jak chyba mało która dziedzina
techniki.
Może po prostu motoryzacja nie potrzebuje elektronicznych wodotrysków,
może "rządzą" nią ludzie do elektroniki uprzedzeni, albo decydują o tym
jakieś inne względy.
-
19. Data: 2014-10-09 22:33:39
Temat: Re: Czy ASO jest w stanie określić stan sprzęgła i dwumasy?
Od: PMG <p...@p...pl>
W dniu 2014-10-09 22:23, Tomasz Pyra pisze:
>
> Tu raczej chodzi o to że (w sumie ciekawe czemu), ale motoryzacja pod
> względem elektroniki jest tak prymitywna, jak chyba mało która dziedzina
> techniki.
> Może po prostu motoryzacja nie potrzebuje elektronicznych wodotrysków,
> może "rządzą" nią ludzie do elektroniki uprzedzeni, albo decydują o tym
> jakieś inne względy.
Ok, ja jestem stary pierdziel i mogę nie wiedzieć ale Ty jesteś młody
chłopak to powiedz co byś "zelektryfikował" w pojeździe? I dlaczego?
-
20. Data: 2014-10-10 18:30:04
Temat: Re: Czy ASO jest w stanie określić stan sprzęgła i dwumasy?
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
W dniu 2014-10-09 22:33, PMG pisze:
> W dniu 2014-10-09 22:23, Tomasz Pyra pisze:
>
>>
>> Tu raczej chodzi o to że (w sumie ciekawe czemu), ale motoryzacja pod
>> względem elektroniki jest tak prymitywna, jak chyba mało która dziedzina
>> techniki.
>> Może po prostu motoryzacja nie potrzebuje elektronicznych wodotrysków,
>> może "rządzą" nią ludzie do elektroniki uprzedzeni, albo decydują o tym
>> jakieś inne względy.
>
> Ok, ja jestem stary pierdziel i mogę nie wiedzieć ale Ty jesteś młody
> chłopak to powiedz co byś "zelektryfikował" w pojeździe? I dlaczego?
Ja to bym tam auta z gaźnikami robił.
A chodzi mi o to że elektronika w motoryzacji pojawia się bardzo powoli.
Zresztą wystarczy popatrzeć jak powoli szło wprowadzanie choćby
elektronicznego sterowania silnikiem, multipleksowane szyny danych, czy
teraz jakaś integracja systemów komfortu-rozrywki.
Bo taka prawda że gdyby samochody pod względem elektronicznym nie było
30 lat za całą resztą, to już dawno jeździłyby same :)