  • 21. Data: 2010-08-10 14:35:04
    Temat: Re: Czemu kablówki nalegają na fakturę elektroniczną
    Od: a...@p...pl

    On Tue, 10 Aug 2010 13:36:25 +0200, "BaX" <bax@_klub.chip.pl> wrote:

    >Ale co zwisa, że firmy zazwyczaj podnoszą abonament o opłate 'kopertową' tym
    >którzy się nie zgodzą na 'pdf-y'?

    no bo operatorowi ma byc lepiej (nie straci, a najlepiej zarobic na
    tym). A ty albo nie stracisz, albo wyjdziesz na zero. Innej mozliwosci
    w swiecie biznesu nie widze.

    --
    ThinkXtra

  • 22. Data: 2010-08-10 17:46:48
    Od: "Arek." <a...@a...2a.pl>

    > Księgowa rozliczy Cie z pdf-a czy musisz jej dać FV papierowa?
    pod koniec roku dostaniesz "papier zbiorowy" za 12 faktur dla księgowej :)

    Arek.

  • 23. Data: 2010-08-10 19:25:45
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > Księgowa rozliczy Cie z pdf-a czy musisz jej dać FV
    > papierowa?

    Drukujesz PDF i masz fakturę papierową. Ja swoim klientom
    indywidualnym faktur nie wysyłam, są do pobrania ze strony.
    Sprawdzałem w US, nie ma żadnych przepisów które
    dyskwalifikują taki wydruk z PDF. Fakt, na początku młode
    biurwy z US potrafiły odsyłać podatników z kwitkiem, ale po
    kilku awanturach i oficjalnym piśmie od nas naczelnik
    "ustosunkował się" i okazało się, że to było widzi misię
    urzędasków ;-).
    Zresztą żeby było śmieszniej niektórym firmom, z którymi
    współpracuję, też nie wysyłam faktur tylko pobierają sobie z
    www i nie ma problemów...

  • 24. Data: 2010-08-10 19:28:28
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > Zwisa posiadanie papierka, więc choćby dla świętego
    > spokoju z wysyłkami i ochorny lasów warto zgodzić się na
    > fakturę elektroniczną.
    > Jak jest taniej z tego powodu, to tym bardziej warto.

    Dokładnie :-).
    A tu jak zwykle zaczęła się dyskusja jacy to operatorzy
    złodzieje bo chcą zaoszczędzić na biednych abonentach ;-).

  • 25. Data: 2010-08-10 22:17:49
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Robert_J" <d...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Drukujesz PDF i masz fakturę papierową. Ja swoim klientom indywidualnym
    > faktur nie wysyłam, są do pobrania ze strony. Sprawdzałem w US, nie ma
    > żadnych przepisów które dyskwalifikują taki wydruk z PDF.

    Z wyjątkiem prawa powielaczowego i wykładni MF.
    Ale to się ma na dniach zmienić.

  • 26. Data: 2010-08-11 07:03:40
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "Grzegorz S" <g...@s...waw.pl> napisał w wiadomości
    > Mamy wolny rynek, nikt Ci nie każe korzystać z usług tej firmy. Zmień na
    > inną
    > albo załóż swoją i drukuj faktury klientom za darmo :-)

    Banki, kablówki, platformy TV, komórkowcy, gaziarze, elektrycy. Każdy z
    wymienionych wprowadził jakąś ukrytą opłatę a to za wydruk a to za
    dostarczanei faktury bo wiedzą że klient nie ma szans zmiany na innego gdyż
    tu jest po prostu klika monopolistyczna pod wieloma względami. No może poza
    bankami który można zmienić ale to nic nie daje bo w innym jest tak samo
    albo często aby odejść do innego banku to trzeba się z nim najpierw
    rozliczyć z zaciągniętych debetów.
    A jak to jest w zwykłych firmach? U mnie wysyla się miesięcznie setki faktur
    wraz z towarem. Każda zapakowana do osobnej koperty i wrzucona do pudła z
    towarem ale często też wysyłana jest osobno pocztą. Nikomu u nas nie
    przyszło do głowy aby wprowadzić jakiś abonament, opłatę za fakturę albo
    jakiś inny twór gdyż po prostu setki naszych odbiorców popukało by się po
    czole i odeszło do konkurencji.

    Marek

  • 27. Data: 2010-08-11 07:31:08
    Od: "BaX" <bax@_klub.chip.pl>

    > Mamy wolny rynek, nikt Ci nie każe korzystać z usług tej firmy. Zmień na
    > inną
    > albo załóż swoją i drukuj faktury klientom za darmo :-)

    Jakoś dotychczas drukowały i nie było problemu, na raz to problem?

  • 28. Data: 2010-08-11 07:35:14
    Od: "BaX" <bax@_klub.chip.pl>

    > Drukujesz PDF i masz fakturę papierową. Ja swoim klientom indywidualnym
    > faktur nie wysyłam, są do pobrania ze strony.

    No właśnie DRUKUJESZ, dokładnie tak samo jak ten który robił to do tej pory.
    Tylko dlaczego ja to mam robić?

  • 29. Data: 2010-08-11 07:53:06
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "BaX" <bax@_klub.chip.pl> napisał w wiadomości news:

    > Jakoś dotychczas drukowały i nie było problemu,

    Dla kogo nie było?

  • 30. Data: 2010-08-11 07:53:53
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > No właśnie DRUKUJESZ, dokładnie tak samo jak ten który robił to do tej
    > pory. Tylko dlaczego ja to mam robić?

    Bo to Ty tego potrzebujesz?
    Dlaczego ktoś inny (w sensie reszta klientów) ma sponsorować Twoje potrzeby?