    From: karbar <k...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Czego oczekują ode mnie kierowcy TIRów?
    Date: Sun, 25 Sep 2011 19:56:21 +0200

    Witam,

    wczoraj 3 razy i dziś jeden raz zostałem obtrąbiony przez kierowców
    ciężarówek. Sprawa ma się tak: jadę z przyczepką towarową, staram się
    utrzymywać prędkość 80km/h (w praktyce poruszam się w przedziale
    70-90km/h, ograniczenie do 90km/h). Droga jest taka, która nie pozwala
    mi na zjechanie, zrobienie miejsca. W pewnym momencie tiry zaczynają
    mnie wyprzedzać, ja odpuszczam gaz, żeby im ułatwić manewr, a tu jeden,
    drugi, trzeci pozdrawia mnie przeciągłym trąbnięciem, a ostatni "straszy
    mnie", że mnie zepchnie naczepą do rowu. Czego oni oczekiwali? Że się
    zdematerializuję? Niestety CB nie mam, więc nie mogłem się zapytać.

    Pytam poważnie, być może robiłem coś głupiego zupełnie nieświadomie, ale
    starałem się każdemu ułatwiać wyprzedzanie jak mogłem. Gdy było ładne
    pobocze, zjeżdżałem na nie (jeżeli widoczność i warunki pozwalały).

    Z przyczepką jechałem pierwszy raz, nieprędko to się powtórzy, ale gdy
    jeżdżę osobówką bez ogona, czy też powiedzmy dużym masterem z
    prędkościami niespełna o 10km/h, to wszystko jest cacy i nikt nie
    krzyczy, a zachowuję się na drodze tak samo.

    pozdrawiam
    karbar