  • 241. Data: 2017-01-31 16:45:20
    Temat: Re: Czas na Windows 10
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Tue, 31 Jan 2017 10:08:48 +0100, Marek <f...@f...com> wrote:
    > W PL da się, znam kilka przykładów softu GPL sprzedanego za 6

    Ciekawe jak?

    Jest program (kod źródłowy) na licencji GPL. Ok, ktoś chce za to
    zapłać. Płaci. Tyle że ten kod dalej jest na GPL - nie da się tego
    odkręcić. W efekcie z programu korzysta sponsor i każdy kto chce.

    Co do praw majątkowych: GPL jasno określa że ich nie ma. Więc trochę
    trudno kupić prawa majątkowe w takim przypadku.

  • 242. Data: 2017-01-31 16:55:07
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Tue, 31 Jan 2017 10:38:05 +0100, Luke <l...@l...net> wrote:
    > Poza tym nikt nigdy nie mówił, że na free software nie da się
    zarobić.

    Ależ oczywiście!

    Po prostu chodzi o to, że w światku GNU ważniejsze od lojalności
    względem firmy są umiejętności i talent.

    Linus Torvalds jest tym samym człowiekiem którym był kiedyś. Sukces,
    w jego przypadku, to nie awans na wyższe stanowisko, ale fakt że to
    co zrobił wpłynęło na każdego człowieka na Ziemi.

    Sataya Nadella bez stołka w MS byłby nikim. Ale sukces to właśnie
    dorwanie się na szefa szefów.

  • 243. Data: 2017-01-31 17:29:54
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 30.01.2017 o 22:29, grapeli23 pisze:

    > O jakim ty gettcie mówisz. O windowś na desktopie z 10% udziałem w skali
    > całego rynku informatycznego.

    Mówię o opisanej tu przed przedpiśców postawie deweloperów
    oprogramowania OS polegającej na tym ze przez lata zlewa się
    zgłaszających bugi, nie wprowadza się zrobionych przez kogoś łatek tylko
    uważa się że każdy z użytkowników ma sobie sam poprawiać bo przecież
    dostał za darmochę.

    > Linuksa wykorzystują najwięksi gracz na rynku.

    I tym graczom tak jakby zależało żeby ich soft działał poprawnie :)

    Wszystkie usługi Googla
    > działają pod tym systemem. Czy o tak niepozornym Androidzie wspominając.
    > To że Zdzichu i Krycha wynajdzie w sieci jakiegoś "linuksa" i znim
    > wojuje, czy ma z nim ból to już wyłącznie ich problem. Jeśli chce mieć
    > Linuksa gwarantowanym wsparciem producenta, to niech zakupi Chromebooka
    > za 120$.

    Nadal mówimy programistach ze środowiska Open Source?

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 244. Data: 2017-01-31 17:31:00
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 31.01.2017 o 10:52, grapeli23 pisze:

> [...]
    > windowsa i zainstaluje go na tym chromebooku. Opisze nam swoje wrażenia i
    > uwagi. Miał zainstalowanego i skrojonego linuksa, uruchamiał się w 7s,
    > wybudzał z uśpienia momentalnie, działał na jednym ładowaniu 10h,
    > aktualizował w tle. Windows nie działa, bo nie umie go zainstalować
    > poprawnie, odnaleźć odpowiednich sterowników do gładzika (only for
    > Chromebook).
    >
    > Ci przeciętni zjadacze nie mają problemów z linuksem, choć często mają
    > go w różnej postaci na 12 z 18 domowych urządzeń elektronicznych.

    Nadal nie wiem z jaką tezą ty w ogóle dyskutujesz.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 245. Data: 2017-01-31 18:16:54
    Od: grapeli23 <g...@g...com>

    Dnia 31.01.2017 Mario <M...@...pl> napisał/a:
    [...]
> [...]
    > zgłaszających bugi, nie wprowadza się zrobionych przez kogoś łatek tylko
    > uważa się że każdy z użytkowników ma sobie sam poprawiać bo przecież

    Na czym ta teza się opiera. Tak mi się wydaje.
    To niech ci się tak wydaje, głoś ją i rozpowszechniaj.

    Szkoda klawiatury aby wymieniać jakie to błędy są nie łatane na
    cudownych komercyjnych zmkniętoźródłowych OS-ach.

    "Microsoft Removes 260-Character Path Length Limit in Windows 10
    Redstone"
    http://news.softpedia.com/news/microsoft-removes-260
    -characters-path-length-limit-in-windows-10-redstone
    -504596.shtml

    O cudach i babolach w ichnich kompilatorach, to księgi można pisać.

  • 246. Data: 2017-01-31 19:28:32
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2017-01-31 08:15, slawek wrote:
    > Już chyba zrozumiałem o co ci chodzi.

    Nie.

    > Ale tu mnie olśniło: przecież fakt ty nie potrzebujesz tego programu aby
    > go używać nie wyklucza że chciałbyś ten program sprzedawać... za
    > pieniądze czy przynajmniej za możliwość bycia jego współautorem (czyli
    > chcesz być bogaty and/or sławny).

    Nie. Chce żeby moja praca nie szla na marne. Tylko tyle i aż tyle.

  • 247. Data: 2017-01-31 19:31:15
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2017-01-31 08:44, Luke wrote:
    > Dlaczego?

    Tak, moge postawić repo na githubie. Teraz zastanów sie dlaczego to nie
    ma sensu, i kto do kogo powinien mergowac zmiany.

    > Kto Ci broni to opublikować? W formie patcha lub własnej dystrybucji?

    Nikt, ale NIE MA TO SENSU jesli nie znajdzie się w mainstream.

    > Zresztą w czasach, kiedy jądro Linuxa się kompilowało samemu
    > (przynajmniej na serwerach - ciekawe kto to ostatnio w ogóle robił) były
    > modne różne patche. Były zupełnie niezależne od jądra i było ich sporo.

    Tam chodziło o coś innego: nie kazdy chciał miec wszystko w mainstream.
    Jądro do sterowania migającymi diodami nie musi mieć grsecurity.

  • 248. Data: 2017-01-31 20:07:38
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 31 Jan 2017 16:45:20 +0100, slawek <f...@f...com> wrote:
> [...]
    > Co do praw majątkowych: GPL jasno określa że ich nie ma. Więc
    trochę
    > trudno kupić prawa majątkowe w takim przypadku.

    Zakładasz, że kupujący wie co to za kod , zakładasz, że kupujący jest
    świadom, że istnieje coś takiego jak gpl.
    W większości przypadków jest tak, że biznes w korpo nie ma bladego
    pojęcia co jest w środku, ich interesuje tylko funkcjonalność. A że
    większość np. banków u dostawców wymusza w umowach przekazanie praw
    majątkowych (zamiast np tylko licencji na wykorzystanie w określonych
    polach eksploatacji) to co ma zrobić dostawca, który wygrał przetarg,
    "przemalował" jakiegoś gotowca będącego pierwotnie na gpl? Sprzedaje
    całość wg umowy przekazując prawa.
    Standard. Nawet jak w kuluarach krążą plotki (z działu IT, który
    albo się domyśla albo sam się zorientował) to biznes siedzi cicho, bo
    przecież sam wybrał dostawcę.

    --
    Marek

  • 249. Data: 2017-01-31 21:22:19
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 31.01.2017 o 18:16, grapeli23 pisze:
    > Dnia 31.01.2017 Mario <M...@...pl> napisał/a:
    > [...]
    >>
    > Na czym ta teza się opiera. Tak mi się wydaje.
    > To niech ci się tak wydaje, głoś ją i rozpowszechniaj.

    Ale to nie moje "tak mis ie wydaje".

  • 250. Data: 2017-01-31 22:13:46
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "grapeli23"

[...]

    ---
    Ale pierdoły. Przecież ten limit jest zamierzony, kwestia kompatybilności, i
    jest od dawna możliwe podejście bez niego
    https://msdn.microsoft.com/en-us/library/aa365247(VS
    .85).aspx#maxpath