    From: "HF5BS" <h...@...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Czajnik elektryczny... Re: jak usunąć nalot?
    Date: Thu, 20 Sep 2018 23:07:19 +0200

    Użytkownik "JaNus" <bez@adresu> napisał w wiadomości
    news:5ba3f4e0$0$16812$65785112@news.neostrada.pl...
    > zapiszczał. Bo wodę mam kiepską, zagotować (no, prawie) jest niezbędnym,
    > ale herbata, aby zachowała aromat, nie może być zalewana wrzątkiem. A
    > jaka temperatura jest odpowiednia? No cóż, rzecz gustu. Ale mi, po
    > różnych próbach, wyszło na te 78?

    Ja mam w pracy, pewnie kojarzysz, taką grzałko-lodówkę, co wstawia się
    baniaki (18,9 litra) i są dwa kraniki naciskane. Jeden chłodzi, a z drugiego
    leci ciepłe. W jeszcze poprzedniej pracy, tak robiliśmy herbatę, może takie
    urządzonko i termostatem ustawić, albo jakiś fotograficzny przerobić... mam
    świeżą grzałkę pralkową, nówka sztuka, jedynie 5 minut może śmigana, bo
    kocioł z bębnem okazał się bardziej dziurawy niż myślałem i grzałka
    wyleciała do szafy, kurzyć się, nawet kamieniem nie obrosła. 2kW. Już sobie
    wyobrażam, na takiej grzałce zrobić te 78 stopni :)
    Żart (nie do końca) :), ale serio pomyślałem o rozwiązaniu z grzałką
    pralkową w zbiorniku, co przechowa już przegotowaną wodę. I dogrzeje w razie
    potrzeby.
    Coś jak bojler, ale taki wyspecjalizowany. (dumam po prostu, czy
    pokombinowanie własnymi siłami, nie da lepszych rezultatów? Bo co do
    mojego - wypróbuję różne sposoby, najpierw mój, żeby nie przerywać
    koncepcji)

    --
    Łapy, łapy, cztery łapy,
    A na łapach pies kudłaty.