  • 371. Data: 2020-06-12 14:54:36
    Temat: Re: Covid w Szwecji
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-05-13 o 19:47, J.F. pisze:
    > Skoro tak juz piszemy OT
    A w Szwecji przyrost, dlaczego?
    bo zaczeli robić więcej testów, podobnie jak u nas :)

    "Czwartek był rekordowy w Szwecji pod względem dziennego przyrostu
    zakażeń koronawirusem. Ma to wynikać ze zwiększenia liczby testów"

    "Wszyscy z uwagą obserwują statystyki. W czwartek 11 czerwca padł
    niechlubny rekord. W ciągu jednej doby przybyło 1474 potwierdzonych
    przypadków zakażenia koronawirusem. To największy dzienny przyrost od
    początku pandemii. Tym samym łączna liczba zakażeń przekroczyła 48 tys."

    I komentarz
    "Rząd Szwecji ,,uspokaja,, ,że 1600 nowych chorych w takim małym kraju
    to nie jest tak źle - -w Polsce 4 x mniej zakażeń dobowych w szczycie -a
    proporcjonalnie do liczby mieszkańców to ok. 16x mniej -a prasa ,
    internauci plują jadem,że Polska sobie nie radzi , podejmuje fatalne
    decyzje , że tak żle nie jest na całym świecie . Co z wami nie tak ???"

    --
    Janusz

  • 372. Data: 2020-06-12 16:12:20
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    --Moim zdaniem nie doceniasz rzadzacych.
    Te decyzje czasami sa tak niezrozumiałe ze gwarantuje ci iz maja drugie dno.

    Zdecydowanie. Te miliony na maski mają drugie dno i te miliony na respiratory tej
    mają drugie dno ;-) ktoś wyjdzie po pandemii dobrze zarobiony.

    https://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,114881,259
    90999,premier-federacji-bosni-i-hercegowiny-zatrzyma
    ny-jego-znajomy.html

    U nas prokuratura dobrze poukladana ryzyko minimalne :-)

  • 373. Data: 2020-06-12 16:43:30
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    https://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,114884,260
    26607,kontrola-poselska-ws-zakupu-respiratorow-znikn
    ely-dokumenty.html#s=BoxOpImg1

    Już niebawem wybory więc ciśnienie rośnie, chwilę prezes wytrzyma a potem Łukasz Sz.
    będzie zamiast ministra ;-)

  • 374. Data: 2020-06-13 04:40:43
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 12-06-2020 o 12:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Cavallino C...@k...pl ...

    > No własnie tu tez jest roznica. Inaczej majac swoj, inaczej majac
    > panstwowy.

    No właśnie.
    Ten państwowy to tak jak ten wirtualny, nie czujesz ryzyka.
    I oni w to zagrali - i przegrali.

    > Moim zdaniem nie doceniasz rzadzacych.

    Ależ doceniam, zwłaszcza obecnych.
    Zrobią zawsze odwrotnie niż potrzeba.
    Prawie jak drogowcy przy remontach....

  • 375. Data: 2020-06-15 17:49:27
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    Rząd chciał dobrze ale suweren zawiódł :-)
    Krzywa szwedzka coś podejrzanie podobna do polskiej. Raz w górę raz w dół ale brak
    konkretnego spadku. Wpadłem na weekend do Szczecina no i w osiedlowym sklepie bez
    masek, Żabka to samo no im dalej w las tym lepiej. Dino w okolicach Choszczna zero
    masek u klientów i tak samo u personelu. I jak Pinokio ma osiągnąć sukces w takich
    warunkach ? Degrengolada normalnie ;-)

  • 376. Data: 2020-06-15 19:00:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Przemek Jedrzejczak" napisał w wiadomości grup
    ooglegroups.com...
    >Rząd chciał dobrze ale suweren zawiódł :-)
    >Krzywa szwedzka coś podejrzanie podobna do polskiej. Raz w górę raz w
    >dół ale brak konkretnego spadku.

    Patrz na pierwszy post w watku - w Szwecji bylo zakazonych 1%
    obywateli, w Sztokholmie 2.cos % - dlaczego mialby byc jakis spadek ?

> [...]
    >Dino w okolicach Choszczna zero masek u klientów i tak samo u
    >personelu. I jak Pinokio ma osiągnąć sukces w takich warunkach ?

    Widac w TV za duzo propagandy wyborczej, a za malo medycznej.

    J.

  • 377. Data: 2020-06-15 19:04:20
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-06-15 o 17:49, Przemek Jedrzejczak pisze:
> [...]
    masek u klientów i tak samo u personelu. I jak Pinokio ma osiągnąć sukces w takich

    U nas w Bielsku podobnie, byłem w lidl-u i połowa ludzi bez masek,
    sprzedawczyni na kasie także bez.

    --
    Janusz

  • 378. Data: 2020-06-15 19:59:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Widac w TV za duzo propagandy wyborczej, a za malo medycznej.

    Skoro to tylko zalecenia to suweren pokazał co o tym mysli.
    Bylem na biwaku - jakies 70 osób - nikt nie chodził w maseczce, nie
    siedział przy ognisku w maseczce, nie pił piwa w maseczce...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Siłą kobiet są słabostki mężczyzn" - Voltaire

  • 379. Data: 2020-06-21 13:08:38
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    https://experience.arcgis.com/experience/478220a4c45
    4480e823b17327b2bf1d4

    Czy to już koniec ? Niby weekend a wtedy zawsze mniej podają ale +-1 jeszcze nie
    widziałem ;-)

    Oczywiście media nadal dzielnie pompują temat szokując przygłupie prosiaczki końcem
    świata ale nikt już nie wierzy w te bzdety.

    https://www.bild.de/news/inland/news-inland/wut-vor-
    unternehmer-villa-muetter-machen-toennies-fuer-coron
    a-ausbruch-verantwor-71345940.bild.html

    Mega rzeźnia w której tyrają głównie Polacy i Rumuni. Kilkuset zarażonych ale 70+
    raczej tam nie występuje więc hieny z mediów nie mogą liczyć na trupy. Co za pech
    sąsiedzie ;-)

  • 380. Data: 2020-06-21 20:01:52
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-06-21 o 13:08, Przemek Jedrzejczak pisze:
> [...]
    >
    > Oczywiście media nadal dzielnie pompują temat szokując przygłupie prosiaczki końcem
    świata ale nikt już nie wierzy w te bzdety.
    Sam jesteś bzdet.
    "Oznacza to, że pandemia koronawirusa wciąż jest na stosunkowo wczesnym
    etapie i że duża część populacji wciąż pozostaje podatna na zakażenie.
    Autorzy badania podkreślają, że dzisiaj żaden kraj na świecie nie jest
    bezpieczny w obliczu drugiej fali pandemii."

    ""Wszystko wskazuje, że ta straszna choroba nie przejdzie samoistnie.
    Twierdzenia przeciwne, sugerujące, że osiągnęliśmy już odporność stada,
    mogą zostać zdecydowanie odrzucone przez niezależne, wiarygodne dane z
    całego świata. Krótko mówiąc, pandemia jeszcze się nie skończyła" -
    podkreśla dr. Bhatt."

    "Niestety musimy stwierdzić, że odporność stadna nie została osiągnięta,
    a wirus nadal będzie się rozprzestrzeniać, jeśli nie będziemy
    przeciwdziałać"

    "Naukowcy podkreślają, że gdyby rzeczywiście doszło do powstania
    odporności stadnej, śmiertelność z powodu COVID-19 byłaby w przybliżeniu
    podobna we wszystkich krajach. Jako przykład przytaczają duże różnice w
    liczbie zgonów w Niemczech, Holandii oraz we Włoszech. Wszystkie trzy
    kraje mają opiekę zdrowotną na wysokim poziomie i również mają
    możliwości testowania na dużą skalę."

    "Naukowcy przytaczają też dane o zgonach z powodu COVID-19 w Europie.
    Wskaźnik śmiertelności wynosi od 0,5 do 1 proc, w porównaniu z mniej niż
    0,1 proc. śmiertelności z powodu grypy sezonowej."

    https://portal.abczdrowie.pl/koronawirus-kiedy-osiag
    niemy-odpornaosc-stadna-naukowcy-do-tego-jeszcze-dal
    eka-droga

    --
    Janusz