  • 11. Data: 2023-10-24 14:18:13
    Temat: Re: Coś z sensem
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 24.10.2023 o 13:21, Cavallino pisze:
    > I nie mam zamiaru wchodzić w dyskusje jak bardzo jest to niebezpieczne -
    > bo jak dla mnie na maxa.

    No i jeszcze będzie przestrzegał przepisów trzymając się możliwie blisko
    prawej krawędzi jedni. ;)

    Robert

  • 12. Data: 2023-10-24 16:45:49
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 24.10.2023 o 13:18, Trybun pisze:

    > Chodzi o ...

    Nie wiadomo o co chodzi bo źródła nie podałeś!

    > przedział tych co to będą zmuszani w odróżnieniu od innych
    > sięgać do kieszeni aby uzyskiwać to co inni maja gratis. No o co z tymi
    > co ich nie będzie stać na taki extra wydatek?

    To dotyczy wszystkich nie w pełni sprawnych a nie tylko seniorów.

    > Jakoś statystyki nie potwierdzają tych twoich obaw.

    No ale jakie statystyki? Z wiekiem spada sprawność. Problemy są takie, że:
    - nie wszystkim w równym stopniu (o ile w ogóle kierowca niezawodowy ma
    wystarczająco dużą sprawność)
    - nie wszystkim w tym samym wieku

    Taka pochodna to jest, że ... przez lata nie chcieli mi dać
    bezterminowego mimo wzorowych wyników badań a wszystko przez to, że
    uparcie nie dawałem lekarzom prezentów. Żeby badania nie prowadziły do
    takich wypaczeń to muszą być bardziej obiektywne niż indywidualne
    decyzje lekarzy, które je wydają.

    Myślę, że jest jeszcze inna kwestia, że z wiekiem spadają kwalifikacje.
    Odkąd zdałem prawo jazdy minęło wiele lat, w trakcie których zmieniło
    się prawo (a także warunki na drodze) i tylko z mojego osobistego
    zainteresowania uzupełniłem te braki. To z kolei pozwala postawić
    pytanie czy w ogóle jeżdżenie wymaga prawa jazdy. Bo jeśli tylko dobrą
    wolą jest znajomość zasad (nie przepisów bo one są dla prawników) to
    należy zastąpić kursy nauką w szkołach powszechnych. No co jest warte
    wykształcenie jak nie daje podstawowej umiejętności i potrzeby życiowej.
    Taka .. opieka nad dziećmi moim zdaniem, dzięki czemu rodzice mogą iść
    do pracy. Oczywiście dziecko tak czy siak jakoś się rozwinie, niektóre
    nawet zostanie wysłane na ten kurs przez rodziców, ale to przecież nie
    dlatego, że chodzi do szkoły powszechnej.

  • 13. Data: 2023-10-24 16:53:16
    Temat: Re: Trybun na krasnala (Było: Coś z sensem)
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 24.10.2023 o 13:30, Trybun pisze:

    > Je się zapytaj skąd pomysł na obciążanie bardzo często biednych ludzi
    > dodatkowymi kosztami z racji posiadaniea prawa jazdy.

    Pytam o źródło. Twój artykuł to dwa zdania nie wiadomo do czego
    odnoszące się.

    > I tu masz rację, każdy jest inny, są ślepowrony wśród młodzieży i
    > bystrookie sokoły wśród seniorów. Ale biurwy oceniają wg swoich
    > kryteriów., tu - dojebać staruchom.

    Jw, akurat przeczytałem jakiś artykuł w mediach to mogę się domyśleć do
    czego się odnosisz, ale z twojego artykułu to nie wynika.

  • 14. Data: 2023-10-25 14:52:50
    Od: Trybun <M...@j...cb>

    W dniu 24.10.2023 o 16:53, io pisze:

    > Pytam o źródło. Twój artykuł to dwa zdania nie wiadomo do czego
    > odnoszące się.

    Do obciążania konkretnego sortu kierowców dodatkowymi kosztami
    posiadania prawa jazdy. Takie to trudne że muszę pisać dwa razy?

    > Jw, akurat przeczytałem jakiś artykuł w mediach to mogę się domyśleć
    > do czego się odnosisz, ale z twojego artykułu to nie wynika.

    Nie znasz tematu to w takim wypadku post nie dla Ciebie.

  • 15. Data: 2023-10-25 14:53:12
    Od: Trybun <M...@j...cb>

    W dniu 24.10.2023 o 16:45, io pisze:

    > Nie wiadomo o co chodzi bo źródła nie podałeś!

    > To dotyczy wszystkich nie w pełni sprawnych a nie tylko seniorów.

    Liczę że podasz kryteria tych szykan wobec niepełnosprawnych.

> [...]
    > się rozwinie, niektóre nawet zostanie wysłane na ten kurs przez
    > rodziców, ale to przecież nie dlatego, że chodzi do szkoły powszechnej.

    Takie że głównym powodem wypadków drogowych jest wiek sprawców. Albo
    jada po kieliszku.. To jest panie kolego zwyczajne polowanie na
    czarownice i szykany wobec ludzi którym się próbuje przypisać całe zło
    obecne w ruchu drogowym. A sprzedawać wehikuły w których z miejsca
    kierowcy nie widać początku i końca pojazdu można bez problemu. "martwe
    strefy", qrwa ich mać..  Tak żeby dostosować pojazdy, drogi i zasady
    ruchu w celu minimalizowania wypadków to już tych represyjnych dla
    niewinnych ludzi imbecyli przerasta.

  • 16. Data: 2023-10-25 15:07:33
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 25.10.2023 o 14:52, Trybun pisze:

    > Do obciążania konkretnego sortu kierowców dodatkowymi kosztami
    > posiadania prawa jazdy.

    Ale jakie obciążenie?

    > Takie to trudne że muszę pisać dwa razy?

    Czyli bez zmian.

    > Nie znasz tematu to w takim wypadku post nie dla Ciebie.

    To przemówienie było?

  • 17. Data: 2023-10-25 17:12:26
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 25.10.2023 o 14:53, Trybun pisze:

    > Liczę że podasz kryteria tych szykan wobec niepełnosprawnych. ...

    Bycie cukrzykiem, słaby wzrok ... skończ pieprzyć

  • 18. Data: 2023-10-26 07:03:18
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 25-10-2023 o 14:53, Trybun pisze:

    > Takie że głównym powodem wypadków drogowych jest wiek sprawców.

    A kto Ci nabzdurzył we łbie, że należy walczyć tylko z głównymi?

  • 19. Data: 2023-10-26 15:15:12
    Od: Trybun <M...@j...cb>

    W dniu 26.10.2023 o 07:03, Cavallino pisze:

    > A kto Ci nabzdurzył we łbie, że należy walczyć tylko z głównymi?

    A co oni zrobili/robią pożytecznego poza dyskryminacją i prześladowaniem
    starych kierowców?

  • 20. Data: 2023-10-26 15:15:22
    Od: Trybun <M...@j...cb>

    W dniu 25.10.2023 o 17:12, io pisze:

    > Bycie cukrzykiem, słaby wzrok ... skończ pieprzyć

    Słusznie, skończ pieprzyć bo takie kryteria to obowiązują tylko w twojej
    wyobraźni.