  • 1. Data: 2012-08-12 13:41:35
    Temat: Co zamiast WRT54G?
    Od: Mr Misio <m...@g...pl>

    Witajcie,

    Jestem mega zadowolony z WRT54G, choc bez modowanego alternatywnego
    firmware. Ale... nie ma wifi-n i nie ma switcha 1GB. Samego Switcha
    sobie kupilem osobno i podoba mi sie przyspieszenie w LAN-ie. No ale to
    terz 2 skrzynki. 3 jesli liczyc modem. Wolalbym powrocic do 2 skrzynek :)

    Wiec jaki, stabilny, szybkodzialajacy po wifi-n, z gigabitowym switchem
    przynajmniej 5 portow (1 in z modemu, 4 out do urzadzen) kupić? Nie musi
    być ładny. Ma być taki, żebym mogl zapomnieć, że istnieje...

  • 2. Data: 2012-08-12 14:44:21
    Temat: Re: Co zamiast WRT54G?
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Sun, 12 Aug 2012 13:41:35 +0200, Mr Misio napisał(a):

    > Wiec jaki, stabilny, szybkodzialajacy po wifi-n, z gigabitowym switchem
    > przynajmniej 5 portow (1 in z modemu, 4 out do urzadzen) kupić? Nie musi
    > być ładny. Ma być taki, żebym mogl zapomnieć, że istnieje...

    TP-Link TL-WR1043ND

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 3. Data: 2012-08-12 16:29:39
    Od: G Nowak <g...@g...com>

    > A dlaczego do dwóch? Nie ma rutera z wbudowanym takim rodzajem modemu
    > jakiego używasz?

    A da sie jeszcze takie kupic? Te "upsrawnione" przez operatorow zwykle
    do niczego sie nie nadaja. Ja dostalem w prezencie router, ktory zrzuca
    polaczenia po 5min braku aktywnosci i nic nie da sie z tym zrobic. Fakt
    - moze dzialac jako modem, ale wtedy nici ze GbE i 5GHz Wifi.

    --
    Pozdr

  • 4. Data: 2012-08-12 16:32:01
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Mr Misio" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]

    > przynajmniej 5 portow (1 in z modemu, 4 out do urzadzen) kupić? Nie musi
    > być ładny. Ma być taki, żebym mogl zapomnieć, że istnieje...

    Co chcesz nim obsługiwać, jakich transferów potrzebujesz i na jakie
    odległości? Samych n w pasmie 2,4 są trzy rodzaje, nie mówiąc o
    dwupasmowych.

  • 5. Data: 2012-08-12 18:42:00
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "G Nowak" <g...@g...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > polaczenia po 5min braku aktywnosci i nic nie da sie z tym zrobic. Fakt -
    > moze dzialac jako modem, ale wtedy nici ze GbE i 5GHz Wifi.

    Dlaczego nie? Wiekszość konstrukcji ma swoje wersje ADSL, nawet z
    automatycznym rozróżnieniem aneksu. Z gigabitem nie ma problemu, parę groszy
    więcej, ale z 5 GHz może być.

  • 6. Data: 2012-08-12 19:09:31
    Od: Michal <u...@g...pl.invalid>

    W dniu 2012-08-12 13:41, Mr Misio pisze:

    > Jestem mega zadowolony z WRT54G, choc bez modowanego alternatywnego
    > firmware.

    Marnujesz go.

    > Ale... nie ma wifi-n i nie ma switcha 1GB.

    Miałem dokładnie to samo.

> [...]
    > przynajmniej 5 portow (1 in z modemu, 4 out do urzadzen) kupić? Nie musi
    > być ładny. Ma być taki, żebym mogl zapomnieć, że istnieje...

    Tp-Link 1043ND + OpenWRT - działa idealnie, a byłem przyzwyczajony do
    stabilności WRT54GL + tomato.
    Jak potrzebujesz mało portów, to wystarczy to + modem, praktyka pokazuje
    jednak, że portów nigdy za dużo. W rezultacie w domu mam teraz linksysa
    AG241v2 jako modem w bridge, spiętego z nim "na pająka" WRT54GL z
    tomato, dalej TPlinka 1043ND do gigabitowego segmentu sieci + wifi n
    3rx/3tx i w kolench pokojach po 5 i 8 portowym switchu.
    Trochę namotane, ale całość działa tak, że można zapomnieć że istnieje -
    raz ustawione po prostu jest. M.in. z tego powodu zostawiłem sobie jako
    drugi (właściwie trzeci bo AG241 to też router i modem w jednym) -
    zwyczajnie nie chciało mi się ustawiać od nowa konfiguracji rzeźbionej
    na tomato z WRT54GL ładnych parę lat, by działała dokładnie tak jak chcę.

    --
    /MB

  • 7. Data: 2012-08-12 19:13:52
    Od: Michal <u...@g...pl.invalid>

    W dniu 2012-08-12 18:42, MC pisze:

    > Dlaczego nie? Wiekszość konstrukcji ma swoje wersje ADSL, nawet z
    > automatycznym rozróżnieniem aneksu. Z gigabitem nie ma problemu, parę
    > groszy więcej, ale z 5 GHz może być.

    Przerabiane - modemoroutery w 99% nie mają przyzwoitego alternatywne
    firmware. Na tym można zakończyć dyskusję. Owszem - większości ludzi
    wystarcza standardowa skrzynka od operatora (zresztą nawet nie potrafią
    jej skonfigurować i działa na domyślnych ustawieniach), ale mam wrażenie
    że zadający pytanie czego innego oczekuje od routera, mimo fatalnego
    IMHO błędu z zostawieniem firmware linksysa w WRT54G - u mnie poszło do
    zmiany w dniu kupna WRT54GL.

    --
    /MB

  • 8. Data: 2012-08-12 21:38:33
    Od: Tasiorsa <t...@p...fm>

> [...]
    > przynajmniej 5 portow (1 in z modemu, 4 out do urzadzen) kupić? Nie musi
    > być ładny. Ma być taki, żebym mogl zapomnieć, że istnieje...

    A ja bym kupil Asusa RT-N16 lub Netgear 3500L v2 :) Do obu naturalnie
    wgrac nalezy Tomato :P

    Krzysiek

  • 9. Data: 2012-08-12 23:41:33
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Sun, 12 Aug 2012 19:09:31 +0200, Michal napisał(a):

    > Tp-Link 1043ND + OpenWRT - działa idealnie, a byłem przyzwyczajony do
    > stabilności WRT54GL + tomato.

    Lub Gargoyla (nakladka na OpenWRT), klikany, podobny do Tomato i fajny.

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 10. Data: 2012-08-13 02:42:04
    Od: Mr Misio <m...@g...pl>

    Użytkownik MC napisał:

    > A dlaczego do dwóch? Nie ma rutera z wbudowanym takim rodzajem modemu
    > jakiego używasz?

    Mialem problemy w all-in-one. Dziwnie zrywalo polaczenie.