  • Data: 2013-08-21 09:41:48
    Temat: Co wybrac :)) - bez linczu prosze :))
    Od: Jarek Pudelko <j...@b...ceti.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Czesc

    Bo juz serio nie wiem.
    Od zawsze mialem lusterko, Zenith, T70, Z-20, istDL do tego jasne szkla,
    po kilka sztuk do systemu. Glownie pracowalem na przezroczach (Provia,
    Velvia), potem gdy przesiadlem sie na istDL'a nadszedl czas krotkiej
    fascynacji RAW'ami. Okazalo sie jednak, ze az tak mnie to nie kreci -
    chociaz bez dwoch zdan cenie jakos obrazu.
    Idac dalej, moje "prace" staly sie koniec koncow
    wycieczkowo/wakacyjno/spacerowe i nie ukrywam, ze zmeczylo mnie noszenie
    tylu gratow foto na wycieczke w gory i wymiana szkielek, zeby zone czy
    tez dzieci uchwycic na tle jakiegos tam widoku.
    No i co teraz?
    Wymagania: stosunkowo szeroki kat - 24 ew. 28mm, czasem dwa kroki w tyl
    juz jest 200m w dol. Fanem zoooomow nie jestem, 90/100/110 na dlugim
    koncu wystarczy. Bez egipskich ciemnosci bo przyzwyczailem sie do
    swiatla 2.8 w calym zakresie :) Filmow niby nie krecilem - bo sie nie
    dalo :)
    Zeby zawiezic wybor mamy tak:

    Olek XZ-1 ew. XZ-2
    Fuji X10
    i odpowiedniki.

    Testow sie naczytalem, jedne od drugich minimalnie lepsze w tym, gorsze
    w tamtym. Zalety - jasne szkla w calym zakresie, wady - matryca
    wielkosci paznokcia, szumia na duzym iso ale z kolei chyba nie robilem
    nigdy powyzej 1200, marna GO.

    czy tez wejsc w u4/3?
    Olek E-PM, Samsung EX czy tez milion innych do wyboru.

    Zalety wiadomo, mniejsze niz lusterko, wieksza matryca niz kompakt ale
    znowu zabawa ze szkielkami, kitowe zoomy marne, nalesnikow ze trzy
    trzeba wtedy miec... i znowu sie zaczyna...

    pozdr,

    --
    jarek