  • 1. Data: 2009-09-21 07:57:51
    Temat: Co się mogło spsuć w elektryce gixxera?
    Od: Artur Zabroński <a...@g...com>

    Witam,

    miałem wczoraj taką przygodę, spotkałem gościa stojącego na pasie
    awaryjnym na A2 30km od Strykowa. Popsuł mu się gixxer i chciałem
    jakoś pomóc a że miałem przy sobie multimetr i parę kluczy no to się
    wzięliśmy do roboty. Motocykl nie dawał żadnych oznak życia (jakby
    padnięty aku) no to zdjęliśmy siedzenie i mierzymy 0.65V więc jakby
    padnięty. Gość mówi, że jak to tylko aku to zadzwoni i ktoś wracający
    z zawodów mu dowiezie, dla pewności pomyślałem że przełożymy mój, po
    podłączeniu drugiej klemy (przy wyłączonej stacyjce) z lewej strony
    gdzieś na wysokości głowicy zaczęło coś syczeć jakby nieźle się topiło
    i zaczął lecieć biały dym. Sprawdziliśmy jeszcze bezpieczniki i był
    upalony od zapłonu, gość jeszcze wspomniał, że 50km wcześniej padła mu
    żarówka.

    Nieźle się tym zszokowałem, ktoś wie co to mogło być - pytam z czystej
    ciekawości i nauki na przyszłość. Z tego co wydumałem to wychodzi mi
    na to że padło coś z ładowaniem np. regulator (spalona żarówka),
    dodatkowo spowodowało gdzieś jakieś zwarcie chociaż nie wiem jak
    (padnięty bezpiecznik) ale dlaczego zaczęło coś dymić przy wyłączonej
    stacyjce?

    Dzięki.
    --
    Artur

  • 2. Data: 2009-09-21 08:21:31
    Temat: Re: Co się mogło spsuć w elektryce gixxera?
    Od: Artur Zabroński <a...@g...com>

    On 21 Wrz, 09:57, Artur Zabroński <a...@g...com> wrote:

> [...]
    > dodatkowo spowodowało gdzieś jakieś zwarcie chociaż nie wiem jak
    > (padnięty bezpiecznik) ale dlaczego zaczęło coś dymić przy wyłączonej

    Aha, no i gixxer to jakiś taki z okolicy K6-K7, chyba 600.

    --
    Artur

  • 3. Data: 2009-09-21 08:32:57
    Od: Arni <a...@N...spam>

    Artur Zabroński pisze:

> [...]
    > dodatkowo spowodowało gdzieś jakieś zwarcie chociaż nie wiem jak
    > (padnięty bezpiecznik) ale dlaczego zaczęło coś dymić przy wyłączonej

    padniety regulator wygotował mu akumulator? sprawdziliscie stan elektrolitu?
    Jak aku przestał obicazac regulator to cała nawyżka poszła w spalenie
    instalacji.

    --
    Arni Toruń
    '84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"

  • 4. Data: 2009-09-21 08:53:50
    Od: Artur Zabroński <a...@g...com>

    On 21 Wrz, 10:32, Arni <a...@N...spam> wrote:

    > padniety regulator wygotował mu akumulator? sprawdziliscie stan elektrolitu?
    > Jak aku przestał obicazac regulator to cała nawyżka poszła w spalenie
    > instalacji.

    To był jakiś bezobsługowy aku więc nie bardzo było jak. A co z tym
    jaraniem się czegoś po podłączeniu aku nawet gdy stacyjka była
    wyłączona? Chociaż w sumie jak coś tam wcześniej się zjarało to raczej
    bardzo prawdopodobne?

    --
    Artur

  • 5. Data: 2009-09-21 17:07:15
    Od: Barnaba <p...@g...com>

    On 21 Wrz, 10:53, Artur Zabroński <a...@g...com> wrote:

> [...]
    > jaraniem się czegoś po podłączeniu aku nawet gdy stacyjka była
    > wyłączona? Chociaż w sumie jak coś tam wcześniej się zjarało to raczej

    Ze mnie taki elektryk jak z koziej pizdy rakietnica, ale to sa objawy
    identyczne jak kiedys u mnie. Przyczyna - padniety regulator,
    ladowanie ok 24-30V (z tego co pamietam). Poszly prawie wszystkie
    zarowki, instalacja ocalala. Akumulator mam gdzies do tej pory,
    wyglada jak pilka do recznej :) Dobrze ze mi to nie wybuchlo. Swoja
    droga, widzial ktos wybuchajace akumulatory? Zastanawia mnie jakie
    moglyby byc straty. Moto to uwielbiany przez Kuczego XVS 650 :)

    --
    Pozdrawiam,
    Baarnaba

  • 6. Data: 2009-09-21 17:46:15
    Od: Monster <"alpy2usun _to"@op.pl>

    Barnaba pisze:
    Dobrze ze mi to nie wybuchlo. Swoja
    > droga, widzial ktos wybuchajace akumulatory? Zastanawia mnie jakie
    > moglyby byc straty.

    Widział,aku od ciężarówki wybuchło mi w twarz przy nadlewaniu
    słupków-straty?Łaziłem z 2 tyg z czerwoną gębą:-)
    aha,widziałem tez mały,od telefonu-pękła płyta główna.
    --
    Tomek
    BMW R1100S

  • 7. Data: 2009-09-21 18:35:25
    Od: Arni <a...@N...spam>

    Barnaba pisze:

    > ladowanie ok 24-30V (z tego co pamietam). Poszly prawie wszystkie
    > zarowki, instalacja ocalala. Akumulator mam gdzies do tej pory,
    > wyglada jak pilka do recznej :)

    w duzym UPS-ie ostatnio musziałem roznitowac konstrukcje gdyż nie byłem
    w stanie wyjąc napeczniałych akumulatorów. A były tylko stare, nie
    przeładowane

    > Dobrze ze mi to nie wybuchlo. Swoja
    > droga, widzial ktos wybuchajace akumulatory? Zastanawia mnie jakie
    > moglyby byc straty. Moto to uwielbiany przez Kuczego XVS 650 :)

    kiedys w zime po bezowocnych próbach odpalenia starego diesla z
    padnietymi swiecami i wypompowaniu aku do zera otworzyłem maske i
    podłączyłem ładowanie. Zaiskrzyło i potem szedłem szybko do domu umyc
    twarz, ciuchy po praniu sie rozpadły a dekiel akumulatora zbierałem z
    ogródka długo po tym zdarzeniu.

  • 8. Data: 2009-09-21 20:23:41
    Od: Shreek <p...@M...onet.pl>

    Barnaba napisał(a):

    > wyglada jak pilka do recznej :) Dobrze ze mi to nie wybuchlo. Swoja
    > droga, widzial ktos wybuchajace akumulatory? Zastanawia mnie jakie
    > moglyby byc straty. Moto to uwielbiany przez Kuczego XVS 650 :)

    Noo :-)
    Lat temu trochę kumpel zrobił zwarcie na kablach od wózka rozruchowego
    (tak fajnie iskrzyło :-)).
    Tyle, że akumulatory się ładowały (więc i wodór był)...
    Jak pier...ło to z biura odległego o jakieś 500m przylecieli.

    Wszystkie akumulatory (a było ich chyba sześć) poszły w drzagi.
    Nasze ubrania niby były OK, do pierwszego prania - zrobiły się ażurowe
    (fuksem nikomu nic się nie stało)

    --
    M.

  • 9. Data: 2009-09-21 22:36:58
    Od: Barnaba <p...@g...com>

    On 21 Wrz, 22:23, Shreek <p...@M...onet.pl> wrote:

    > Noo :-)

    Podsumowujac... Moglo mi uwalic noge :D

    Ps Jak znajde gdzies aku to zrobie zdjecie, bo naprawde jest
    okragly.. :)

    --
    Pozdrawiam,
    Baarnaba

  • 10. Data: 2009-09-22 05:36:16
    Od: gildor <m...@g...com>

    On 22 Wrz, 00:36, Barnaba <p...@g...com> wrote:

    > Ps Jak znajde gdzies aku to zrobie zdjecie, bo naprawde jest
    > okragly.. :)

    też tak miałem w 9, ale padł był akumulator, nie regulator. wymieniłem
    aku i działał bez problemu. widocznie wewnętrznie się popsuł.

    - gildor