    From: "marianek" <m...@a...net.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Co sądzicie o Bilstein R-2000
    Date: Tue, 22 Nov 2011 23:17:01 +0100

    Witam, mam w swoim aucie spory problem z braniem oleju.
    Moj samochod to Astra II z silnikiem benzynowym 1.8, przebieg 180 tys. olej
    pełen syntetyk.
    Silnik pożera litr na 800km, nie dymi przy przegazowywaniu ani w czasie
    wyprzedzania,
    ani przy kręceniu silnika na wyższe obroty. Wnioskuje ze uszcelniacze sa
    cale a po prostu gładzie
    cylindrów są wytarte, bądź pierścienie olejowe zużyte. Czytałem dużo o
    ceramizerach ale jakoś
    zbyt marketingowo brzmi ta gadka i jako człowieka technicznego słabo mnie
    przekonuje.
    Wiem, że jedynym skutecznym ratunkiem będzie remont silnika, ale chce to
    odłożyć w czasie.
    Znalazłem opis preparatu Bilstein R-2000. Czy ktoś używał i może cokolwiek
    powiedzieć lub polecić
    jakiś sensowny preparat zmniejszający zużycie oleju? Czy ten bilstein to
    kolejna ściema, czy cokolwiek
    pomoże na takie spore zużycie oleju?