  • 1. Data: 2011-03-21 12:09:24
    Temat: Co moglo wysiasc w tym TV LCD ?
    Od: "Fantom" <s...@p...onet.pl.skasujto>

    Mam 42 calowy TV LCD firmy Samsung.
    I jest na nim dziwne zjawisko.w srodku ekranu jakby byl drugi ekran. Ma on
    wymiar tak po 3-5 cm mniej niz cala matryca. I to co jest wyswietlane w
    srodku jest w 100 % ok. A to co jest wyswietlane w tym obramowaniu, ma takie
    jakby przeswietlenia, piksele lataja itp. Odciecie tej "ramki" jest
    rowniotkie z kazej strony. A te "smieci" w wiekszoci sa blizej srodka
    monitora - po bokach prawie wogole.
    Co moglo wysiasc ? Duzy koszt naprawy ?

    Fantom

  • 2. Data: 2011-03-21 22:59:37
    Temat: Re: Co moglo wysiasc w tym TV LCD ?
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2011-03-21 13:09 Fantom napisał(a):

> [...]
    > jakby przeswietlenia, piksele lataja itp. Odciecie tej "ramki" jest
    > rowniotkie z kazej strony. A te "smieci" w wiekszoci sa blizej srodka

    Już po gwarancji? No to zakleić czarną taśmą brzeg i będzie gites.
    Jedyna wada to że z 42" zrobi się 37" i już.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 3. Data: 2011-03-22 08:00:33
    Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>

    Witam!
    Probowales zmienic firmware?

  • 4. Data: 2011-03-22 08:43:30
    Od: "Fantom" <s...@s...poczta.onet.pl>

    > Już po gwarancji? No to zakleić czarną taśmą brzeg i będzie gites. Jedyna
    > wada to że z 42" zrobi się 37" i już.

    Nie bedzie gites, bo nie bede widzial calego obrazu ;)

    Fantom

  • 5. Data: 2011-03-22 08:43:58
    Od: "Fantom" <s...@s...poczta.onet.pl>

    > Probowales zmienic firmware?

    Hmm. Nie. Az taki dobry chyba nie jestem. Jak to sie robi ?

    Fantom

  • 6. Data: 2011-03-22 09:56:50
    Od: Tomasz Wójtowicz <S...@N...SPAM.spammers.com>

    W dniu 2011-03-22 09:43, Fantom pisze:

    > Hmm. Nie. Az taki dobry chyba nie jestem. Jak to sie robi ?

    Jemu raczej chodziło o to, że być może zmieniałeś firmware nieudolnie i
    dostałeś efekt właśnie taki.

    Na pytanie jak to się robi nikt ci nie odpowie, bo nikt nie będzie brał
    odpowiedzialności, za to, że spieprzysz tą operację. Jeśli jesteś w
    stanie samodzielnie dowiedzieć się, jak zmienić firmware, to z pewnością
    będziesz dość kompetentny, żeby to zrobić.

    Tyle że zmiana firmware'u nie da odpowiedzi na pytanie, co się stało. To
    jak sformatowanie zawirusowanego Windowsa i reinstalacja. Problem być
    może usunie, ale nie odpowie na pytanie, co tam w tym TV zaszło.
    Potrzebujesz raczej debuggera JTAG albo podobnego sprzętu serwisowego.

  • 7. Data: 2011-03-22 12:56:44
    Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>

    Witam!

> [...]
    > może usunie, ale nie odpowie na pytanie, co tam w tym TV zaszło.
    > Potrzebujesz raczej debuggera JTAG albo podobnego sprzętu serwisowego.

    Nie wiadomo czy to usterka hardwerowa czy softu.
    Nie widze tego TV, ale jest reszta matrycy nie wykazuje zadnej reakcji,
    to raczej hardware.
    Ale mozesz sprobowac zrobic upgrade firmware-u, wszystko znajdziesz na
    stronie producenta.

  • 8. Data: 2011-03-22 16:09:00
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "Fantom" <s...@p...onet.pl.skasujto> napisał w wiadomości
> [...]
    > srodku jest w 100 % ok. A to co jest wyswietlane w tym obramowaniu, ma
    > takie jakby przeswietlenia, piksele lataja itp.

    Jaki sygnał? Z wewętrznego tunera, z HDMI, RBG sprawdzałeś?
    Nie masz tam w menu opcji regulacji wysokości/szerokości ekranu (ewentualnie
    zoom)?
    Jak nie ma to w trybie serwisowym można sobie wyregulować wysokość,
    szerokość.
    W Panasonicu jest taka opcja "powierzchnia ekranu", która powiększa ekran o
    2-3cm z każdej strony.
    Za mało danych, żeby Ci pomóc. :-)

  • 9. Data: 2011-03-23 20:48:53
    Od: "Fantom" <s...@s...poczta.onet.pl>

    > Jaki sygnał? Z wewętrznego tunera, z HDMI, RBG sprawdzałeś?

    Nie wazne skad - nawet jak jest "snieg" to jest ten efekt. Podlaczalem pod
    antene i pod euro ten sam efekt.

    > Nie masz tam w menu opcji regulacji wysokości/szerokości ekranu
    > (ewentualnie zoom)?

    to nic nie daje - ta "ramka" jest zawsze w tym samym miejscu.

    Fantom

  • 10. Data: 2011-03-24 14:53:36
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "Fantom" <s...@s...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > Nie wazne skad - nawet jak jest "snieg" to jest ten efekt. Podlaczalem pod
    > antene i pod euro ten sam efekt.

    To wrzuć fotkę, bo to ciekawe zjawisko a jeden obraz więcej wart niż 100
    słów. :-)